סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק ינואר 2023
אלון מאסק (צילום: Marlena Sloss/Bloomberg)

אלון מאסק הכריז על הקמת חברת בינה מלאכותית חדשה - xAI

החברה נרשמה כבר במרץ במדינת נבדה בארה"ב, והצוות שלה כולל בין היתר יוצאי OpenAI ו-DeepMind; מאסק ובכירי xAI יפרסמו פרטים נוספים ביום שישי הקרוב בשידור בטוויטר


אלון מאסק הכריז על השקת חברת הבינה המלאכותית החדשה שלו, xAI. מנכ"ל טסלה וספייסאקס – והבעלים של טוויטר, ציין כי מטרת החברה היא "להבין את הטבע האמיתי של היקום".
לפי אתר החברה, מאסק והצוות שלו יפרסמו פרטים נוספים על החברה בשידור בטוויטר ביום שישי הקרוב.
חברי הצוותים העומדים מאחורי החברה החדשה הם יוצאי שורה של החברות המוכרות הפעולות בתחום הבינה המלאכותית. הם כוללים עובדים לשעבר ב-OpenAI, DeepMind, Google Research, Microsoft Research וטסלה.
פייננשל טיימס היה הראשון שדיווח, בחודש אפריל השנה, על תוכניתו של מאסק להקים חברת בינה מלאכותית חדשה. הוא עצמו עדכן במקביל בראיון לפוקס על תוכניתו להוציא כלי בינה מלאכותית בשם TruthGPT, אף שלא התייחס להקמת חברה עתידית. לפי דיווחים החברה החדשה נרשמה במדינת נבדה כבר בחודש מרץ.
מכיוון שמאסק החליף בשעתו את שמה של טוויטר ב-X Corp בחלק מהדיווחים שלה, באתר של xAI מדגישה החברה החדשה כי אין קשר בינה לבין X Corp. עוד היא מבהירה כי היא "תעבוד בשיתוף עם X (טוויטר), סטלה וחברות אחרות, כדי להתקדם לקראת השגת המטרה שלנו".
כיועץ מיוחד של החברה החדשה ישמש דן הנדריקס (Dan Hendrycks) מנהל המרכז לבטיחות בבינה המלאכותית - ארגון ללא מטרות רווח מסן פרנסיסקו.