סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
nothing phone 1
nothing phone (רפאלקאהאן)

בדיקה
Nothing Phone: סמארטפון מוצלח מאוד למרות הטריקים ההיפסטריים

יש לו שם מוזר ועיצוב עם גב שקוף שמראה את מה שבדרך כלל היצרנים מסתירים. המצלמה מצוינת והמסך מעולה, אבל המעבד ישן. האם הוא שווה את המחיר שמבקשים עבורו? התשובה הפתיעה גם אותנו

קרל פיי הוא אולי לא שם שמוכר מחוץ לקהילת חובבי הטלפונים, אבל מדובר באחד היזמים המעניינים של העשור האחרון. באמתחתו הקמת מיזם וואן פלוס בשותפות עם פיט לאו ובחסות Oppo, שהביא סדרה של מכשירים שנחשבים עד היום למתחרים הרציניים היחידים של סמסונג ואפל מבחינת מיתוג ואיכות. ואולם בשנה שעברה הוא החליט לעזוב את הבייבי שלו לאחר שחברת האם סיימה להשתלט עליו סופית וחיסלה את העצמאות ממנה נהנו פיי ושותפיו. הוא ניצל את ההזדמנות ועבר ללונדון שם הקים מיזם חדש - Nothing שמו - עם המשימה לשחזר את ההייפ של וואן פלוס רק בלי המטען העודף הכבד של חברת אם סינית שמרנית מאחוריו.

9 צפייה בגלריה
קרל פיי מנכ''ל ומייסד משותף של חברת Nothing
קרל פיי מנכ''ל ומייסד משותף של חברת Nothing
קרל פיי מנכ''ל ומייסד משותף של חברת Nothing
(צילום: Nothing)

המוצר הראשון שהשיקה החברה היו זוג אוזניות - ה-ear 1 - שתפקידן היה לחשוף את האמירה העיצובית של החברה. זה חשוב כי כפי שנראה בהמשך מדובר בחלק עיקרי מהמותג והמוצרים שלו. האוזניות לא היו מהמשובחות - אבל סיפקו תמורה נאה למחיר. פיי המשיך וחשף את המוצר הבא שלו - ה-Nothing Phone - שאפשר לתרגם לכלומפון או שומדברפון. כשלעצמו כבר מדובר בשם מוזר, מתחכם ובעייתי. למה שיזם יכנה את המוצר העיקרי שלו בתואר כלום או שום דבר. אבל כנראה שצוות העיצוב, השיווק והמיתוג חשב שזה מגניב מאוד, אני לא יודע לגבי זה אבל זה בהחלט יוצא דופן ואפילו משעשע לכמה דקות ובעיקר מביא לכתיבה של בדיחות לא תמיד מוצלחות בטקסט הזה - אז אני מתנצל מראש. אז האם יש לכלומפון הזה מה להציע? באופן מפתיע התשובה היא כן, ולא שום דבר.


9 צפייה בגלריה
nothing phone 1
nothing phone 1
הכל או לא כלום
(רפאל קאהאן)

עיצוב ומבנה: גוף שקוף חושף כמעט הכל
מוצר בעל מיתוג כל כך ייחודי חייב שיהיה לו עיצוב שמתכתב עם האמירה. וב-Nothing אכן יצאו מגדרם כדי לייצר אחד כזה. לא קל לעצב סמארטפון ייחודי בימינו. התצורה שמכונה "soap bar" עם מכשיר שנראה כמו חתיכת סבון, ומורשתה מהאייפון הראשון לא ממש השתנתה מאז הציג אותה סטיב ג'ובס. למעט המכשירים בעלי המסך המתקפל - שגם הם שומרים בקנאות על התצורה - לא היה ממש ניסיון להמציא את הסמארטפון מחדש חוץ מאשר אצל LG, ואנחנו יודעים איך זה נגמר שם (רמז: רע מאוד). הקהל לא ממש רוצה מכשירים שהוא חושש שלא ידע לתפעל אותם, בדיוק כמו שאנחנו לא רוצים מכונית עם הגה בצורת ברז או טלוויזיה עגולה. אז אנשי כלום עשו משהו - הם פשוט לקחו את העיצוב החיצוני של האייפון אבל הפשיטו אותו - כלומר הדביקו על הגב זכוכית שקופה שחושפת את הקרביים החיצוניים של המכשיר. שלא תבינו לא נכון, זה לא הטלפון הראשון עם גב שקוף, היו כמה כאלה אצל שיאומי למשל או אצל Nubia ולנובו. אבל תמיד היה מדובר בסדרות מיוחדות או מוגבלות בתפוצתן. אצל Nothing זה הסטנדרט, וזו בהחלט אמירה מעניינת לפחות מבחינה חזותית.

9 צפייה בגלריה
nothing phone 1
nothing phone 1
חושף הכל
(רפאל קאהאן)

אבל מעבר לנראות, יש לגב השקוף גם תפקיד שמערב את מערכת ההתראות החדשנית של המכשיר - glyph - המיועדת להראות למשתמש את האור, תרתי משמע. זו מורכבת מסדרה של לדים שבהתאם למתקשר או להתראה מייצרים דפוס של אורות מהבהבים. זה רעיון מעניין, הוא מאפשר לכם אפילו להתאים את דפוסי ההבהובים לאנשי הקשר השונים או להתראות מהאפליקציות. אבל הוא עשוי להיראות קצת מוגזם למי שלא מחפש תשומת לב מיותרת. מעבר לנורות של glyph, תוכלו גם לזהות את סליל הטעינה האלחוטית ומעליו מצד שמאל את עדשות המצלמה. כשמסתכלים מקדימה או מהצד, הפון (1), כך הוא מכונה רשמית מזכיר מאוד אייפון. השלדה בנויה מאלומיניום מוברש באיכות מעולה. הזכוכיות הקדמית והאחורית הן מסוג גורילה דור 5 - זה חזק אבל לא הכי חזק שיש.

9 צפייה בגלריה
nothing phone 1
nothing phone 1
השלדה מאלומיניום מוברש
(רפאל קאהאן)

המכשיר עצמו שוקל כ-193 גרם, שזה לא מעט לגודלו. אבל איכות ההרכבה מעולה. כל פרט ופרט בגוף שלו מעוצב בצורה כזו שישתלב בדיוק במקומו ללא תזוזה או קרקוש. זה מכשיר שמשדר פרימיום. למרות שהוא בכלל מיועד להימכר כמכשיר ביניים. תחשבו מכונית משפחתית שחושבת שהיא רכב יוקרה. הוא גם לא דק במיוחד - 8.3 מ''מ - אבל הוא מרגיש טוב ביד. אמנם גב מזכוכית הופך אותו לחלקלק מטבעו, אבל בגלל שהוא כנראה יכוסה מתישהו בכיסוי, אולי אפילו אטום לצערה של מערכת האורות המובנית, זה לא יפריע בשימוש השוטף. לקינוח הוא אטום למדי ובעל תקן IP53 - כלומר הוא יתמודד יפה מאוד עם גשם שוטף וקצת אבק. אבל לא מעבר. בסך הכל הכלומפון הראשון מראה הרבה מאוד עיצוב ומחשבה למקוריות - אבל למעט העיצוב של הגב השקוף הוא עדיין נראה כמו אייפון. לא שזה משהו רע, האייפון הוא מכשיר עם עיצוב אייקוני. אבל הייתי מצפה לעוד קצת מאמץ בתחום המקוריות. בעיקר אם מגניבות היא אחת האמירות העיקריות של המותג.
חומרה: מעבד מיושן ומסך מצוין
כשחברה משקיעה המון בעיצוב של המוצר, בעיקר אם היא חברה צעירה, לפעמים לא נשאר הרבה מאוד לחומרה שלו. כלומר למה שהופך את הטלפון לסמארטפון. נתחיל עם החלק הטוב. המסך. זהו פאנל OLED עם תמיכה בתצוגה של עד מיליארד גוונים, יש לו מנגנון רענון בקצב גבוה לניווט חלק בממשק ההפעלה של עד 120 הרץ ותמיכה ב-HDR10 פלוס לתצוגה איכותית של תכני מדיה. הוא לא הבהיר ביותר בנמצא - מה שיכול להוות קצת בעיה באור יום - אבל זה מספיק לשימוש שוטף במשרדים, אולמות אוניברסיטה או במסיבות שם הוא ככל הנראה יככב. מעבר לכך איכות התצוגה באמת מעולה, הצבעים תוססים ומלאי חיים, הרזולוציה אמנם רק FHD, אבל בינינו זה מספיק ל-95% מהמשתמשים בעולם. סרטים או תמונות מוצגים יפה מאוד ואם אתם אוהבים לראות סרטונים ביוטיוב או בנטפליקס בדרך לעבודה או ללימודים אתם תיהנו מאוד מאיכות התצוגה.

9 צפייה בגלריה
nothing phone 1
nothing phone 1
המסך מעולה
(רפאל קאהאן)

החלק הפחות מגניב כאן הוא המעבד - סנאפדרגון 778G פלוס - בן שנה וחצי שזה המון זמן במונחי סמארטפון. הוא אמנם עושה את העבודה אבל המכשיר לא זריז כמו טלפוני ביניים של והמתחרים להם מעבדים חדישים יותר. אפליקציות נטענות יותר לאט, ולוקח לו יותר זמן לחשב דברים. מריטוש של תמונה ועד הפעלה של משחק. כשאלה עולים אחר כך הכל רץ חלק, אבל הוא עדיין איטי יחסית. בכל מקרה הוא לא מיועד למשימות שדורשות יכולות חישוב מתקדמות. אלא בעיקר לשימוש שוטף ביומיום - כלומר מדיה חברתית, תצוגת מדיה ומשימות טלפון פשוטות כמו להפעיל ווייז, ספוטיפיי או להזמין תור בדואר. ואת זה הוא עושה היטב. הוא מגובה בזכרון פעולה נדיב של 8 גיגה-בייט ויש אפילו גרסה עם 12 ג''ב. מבחינת אחסון, יש כאן 128 או 256 גיגה-בייט כאשר לישראל מביאים בינתיים רק את האחרונה. שימו לב שאין כאן חריץ לכרטיס זיכרון חיצוני.

9 צפייה בגלריה
nothing phone 1
nothing phone 1
הרמקול פחות
(רפאל קאהאן)

מבחינת שאר התכונות אין כאן משהו מאוד יוצא דופן. אין כאן אפילו את כפתור ההשתקה המפורסם של וואן פלוס (שגם הוא החל להיעלם מהמכשירים שלה לצערי). יש כאן זוג רמקולי סטריאו באיכות סבירה, בעיקר בגזרת הבאס. הרמקול העיקרי שוכן בתחתית המכשיר ועשוי להיות חסום אם מניחים אותו בעריסה של הרכב או במעמד שולחני, הרמקול המשני המורכב באפרכסת לא מספיק חזק כדי לחפות על כך. אולי Nothing תשפר את איכות הפרדת הצלילים בעדכון עתידי, שכן כרגע הם לא מסוגלים להרבה מעבר לשימוש כדיבורית או להשמעת מוזיקה עם הרבה באס. הסוללה בת 4,500 מיליאמפר שעה מחזיקה יפה מאוד. ניתן להשתמש בו בקלות יום וחצי ללא טעינה, אבל הטעינה המהירה בה הוא מתהדר אינה כזו - עוצמתה 33 וואט בלבד וזה מספיק כדי מחצית ממנה בחצי שעה. יש כאן גם טעינה אלחוטית - משהו שלא רואים בהרבה מכשירי ביניים.
תוכנה: אנדרואיד כמעט נקי ומעוצב
כמו בוואן פלוס, גם כאן השומדברפון נהנה מממשק הפעלה כמעט נקי. תקבלו פה חוויית אנדרואיד שהכי קרובה למכשירי הפיקסל של גוגל. זה יתרון אדיר שכן התאמת הממשק לגרסאות הבאות של אנדרואיד תהיה קלה מאוד וזה גם מאפשר להשיק עדכוני תוכנה ואבטחה במהירות. נראה אם Nothing תדע לעמוד בהבטחה הזו. בזמן שהמכשיר היה אצלי הוא קיבל עדכון אחד כזה אז נראה שלפחות מהבחינה הזו החברה מנסה. מבחינת הממשק עצמו, אין הרבה מאוד שינויים ביחס לגרסאות אנדרואיד הרגילות. יש הגדרות ייחודיות לממשק התאורה האחורי, כמו גם גרסאות של Nothing לאפליקציות המזג אוויר והשעון. העיצוב של הגופן הייחודי של הטלפון מזכיר את מדפסות הסיכות משנות ה-80 - עוד רפרנס היפסטרי לימי תהילה שדור ה-Z היו רוצים לחוות. סטייל דברים מוזרים. לקינוח, להיפסטרים יש פטיש לטסלה אז יש כאן אפליקציה מובנית שמאפשרת לשלוט בכל מיני הגדרות של הרכב ישירות מהטלפון.

9 צפייה בגלריה
nothing phone 1
nothing phone 1
ממשק glyph בפעולה
(רפאל קאהאן)

עוד משהו לגבי ממשק ה-glyph. הוא לא באמת עובד כמצופה, כלומר הוא בהיר מאוד וזה לפעמים ממש מפריע בעיניים. הוא מתוכנת לדפוסי תאורה שונים שעובדים היטב עם סט צלילי ההתראות המובנה. אבל אם תרצו להוסיף צלצול משלכם הוא לא באמת יידע לשלב אותו בצורה ייחודית. זאת אומרת שאם יש לכם צלצול ייחודי לכל משתמש הוא לא יקבל תמיד דפוס ייחודי משלו. וגם אם כן, לא בטוח שתזכרו את הדפוס בע''פ כדי לזהות את המתקשר רק על פי הבהובי האורות לאחר מכן. אבל מעבר לכך המערכת עובדת היטב. אנדרואיד 12 רצה מהר ואם יש משהו נחמד כאן זה התגובה ההפטית - כלומר הרטט כשלוחצים על הכפתורים - היא ממש קרובה למה שמקבלים באייפון וזו מחמאה לא קטנה. עוד מחמאה? אין כאן אפליקציות מיותרות, הכל נקי ומסודר. יש כאן את סט האפליקציות הבסיסי של גוגל וזהו. את השאר תצטרכו להוסיף וזה דווקא טוב. יש גם רשמקול מובנה שמספק לא מעט תכונות שימושיות אבל הוא לא יכול לשמש להקלטת שיחות. בקיצור, חוויית השימוש של הממשק מעולה.

9 צפייה בגלריה
nothing phone 1
nothing phone 1
בסגנון שנות ה-80
(רפאלקאהאן)

מצלמה: פשוטה אבל מצוינת
המצלמה היא פעמים רבות מה שמבדיל מכשיר טוב למכשיר מעולה. אני שמח שב-Nothing העדיפו להתמקד בתכונות החשובות במצלמת סמארטפון במקום בגימיקים מטופשים וחסרי שימוש. החיישן הראשי של סוני מציע רזולוציה של 50 מגה-פיקסל. זהו חיישן שאפשר למצוא ברוב מכשירי הדגל הסיניים והוא מספק ביצועים מצוינים. התמונות מפורטות ובעלות צבעוניות נעימה בזכות הפרדת צבעים מוצלחת ואלגוריתם צילום שהועתק ככל הנראה ישירות מוואן פלוס ו-Oppo. בכל מקרה אפליקציית הצילום היא אותה אחת שתמצאו במכשירי BBK. אבל היא נוחה למדי לשימוש - אז למה לא. חיישן הזווית הרחבה הוא של סמסונג ומספק גם הוא רזולוציה מקסימלית של 50 מגה-פיקסל. איכות התמונה שלו גם היא מעולה והצבעים יוצאים מאוד טבעיים.

9 צפייה בגלריה
nothing phone 1
nothing phone 1
המצלמה ממש מרשימה
(רפאל קאהאן)

החוזקה העיקרית של המצלמה לטעמי היא בצילום דיוקנים. היא מצליחה לתפוס את עומק השדה בצורה מוצלחת מאוד והטשטוש של הרקע נראה טבעי ממש כמו במצלמה מקצועית. זה באמת מרשים במכשיר במחיר הזה. מנגד אין כאן זום - רק הגדלה דיגיטלית של עד פי 2 שעושה עבודה טובה ולא הורסת את התמונה. מצלמת הסלפי בת 16 מגה-פיקסל עם זאת אינה מהטובות ביותר שראיתי, התמונות יוצאות לא חדות מאוד. הן בסדר גמור, אבל כבר ראיתי מצלמות סלפי עם ביצועים יותר טובים גם במכשירים זולים יותר. גם צילום דיוקן עימה עובד טוב אך לא כמו עם המצלמה הראשית. מצב הלילה כאן מוצלח ומאפשר לצלם בחושך ביעילות, גם בזכות מנגנון הייצוב אופטי (OIS) שיש בעדשה הראשית. איכות צילום הווידיאו טובה והוא מסוגל לרזולציה מקסימלית של 4K ב-30 פריימים לשנייה.
סיכום ואלטרנטיבות: סמארטפון פחות ייחודי ממה שהוא משדר אבל מוצלח מאוד לסוגו
הכלומפון נמכר בעבור כ-2,000 שקל במחוזותינו. במחיר הזה לא תקבלו שום דבר באריזה למעט המכשיר, כבל וסיכה לפתיחת מגירת הסים. אבל הוא גם תומך בסים וירטואלי, כך שגם הסיכה עשויה להיות מיותרת. זה לא מעט כסף למכשיר שבסופו של דבר מציע מפרט ביניים מיושן למדי, עיצוב ייחודי אבל לא פורץ דרך או שימושי ומיתוג אופנתי-היפסטרי. אבל אם מסתכלים מעבר לניתוח הקר של אוסף התכונות שלו - ה-Nothing Phone מצויד במשהו שהרבה מאוד יצרנים מנסים להכניס למכשירים שלהם ומעטים מאוד מצליחים אם בכלל. יש לו חוויית שימוש גלובלית מעולה.
הוא זורם מאוד, אין כמעט מצב שבו נתקענו במשהו שלא עבד, והממשק מגיב במהירות הבזק לכל מחווה ולחיצה. מהבחינה הזו הוא מזכיר מאוד את האייפון וזו המחמאה הגדולה ביותר שאפשר להעניק לו. בפחות מהמחיר שלו תמצאו מכשירים כמו השיאומי 12 לייט, הרילמי 9, הסמסונג גלקסי A53, או הוואן פלוס נורד 2 שעל הנייר מספקים (הרבה) יותר. אבל אני נהניתי יותר להשתמש במכשיר הזה מאשר בהם למרות היתרונות הטכניים שהם מציעים על הנייר. ה-Nothing Phone מספק מאוד לשימוש וגם אם הוא לא החזק ביותר בשכונה או היפה ביותר, הוא זה שבסוף ילכו איתו הביתה אחרי הבילוי בלילה כי הוא פשוט כיפי יותר וזורם, וזה בסופו של דבר מה שרובנו מחפשים.
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.