סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מגזין עצמאות 4.5.22 מימין דני שטיינברג בן ראובני ו עמיחי שרייבר מייסדי גלואוט gloat
מימין: דני שטיינברג, בן ראובני ועמיחי שרייבר, מייסדי gloat (צילום: מעיין שוורץ)

אל גור מוביל השקעה של 90 מיליון דולר בחברת Gloat הישראלית

החברה לא פירסמה את שווי הגיוס בהובלת סגן נשיא ארה"ב לשעבר, אך ככל הנראה הוא עומד על כמעט יוניקורן. בסיבוב הנוכחי השתתפו גם המשקיעים הקיימים, ביניהם Accel, Eight Roads Ventures, Intel Capital ו-Lumir Ventures. סבב הגיוס יתמוך בהתרחבותה הגלובלית של החברה שמפתחת טכנולוגיה המאפשרת לארגון לנווט את העובדים למשימות

חברת גלואוט (Gloat) הישראלית גייסה 90 מיליון דולר בסבב D בהובלת קרן ההשקעות Generation Investment Management של סגן נשיא ארה״ב לשעבר אל גור. זוהי השקעתה הראשונה של הקרן Sustainable Solutions Fund IV מבית ג׳נריישן, שהושקה במאי האחרון בשווי 1.7 מיליארד דולר. החברה לא פירסמה את שווי הגיוס, אך ככל הנראה הוא עומד על כמעט יוניקורן. כל הכסף ייכנס לקופת החברה.
בסיבוב הנוכחי השתתפו גם המשקיעים הקיימים, ביניהם Accel, Eight Roads Ventures, Intel Capital ו-Lumir Ventures. סבב הגיוס יתמוך בהאצת פעילות החברה ובהתרחבותה הגלובלית.
גלואוט מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת לארגון לפתח עובדים ולנווט אותם למשימות ועבודה על פי צרכי הארגון המשתנים. לקוחות החברה הם תאגידי ענק בארה"ב, אירופה ואסיה, ביניהם נסטלה, יוניליוור, פפסיקו, מאסטרקארד, HSBC, גולדמן זאקס, ספוטיפיי, נוברטיס ועוד. בסיס הלקוחות של גלואוט צמח בשנה האחרונה פי 2.5 והגדלת ההכנסות השנתיות (ARR) פי 3.
את החברה ייסדו ב-2015 בן ראובני, המשמש כיום כמנכ"ל, עמיחי שרייבר (CTO) ודני שטיינבג (CMO). הסיבוב הנוכחי מביא את גלואוט לסך גיוסים של למעלה מ-180 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-300 עובדים, מתוכם כ-150 במרכז הפיתוח בישראל. לחברה משרדים בתל אביב, לונדון, ניו יורק ומלבורן.
"הגענו לאל גור דרך השותפים שלנו, וגיליתי שהוא מאוד מתעניין בתחום שבו אנחנו פועלים ואף מסייע לנו רבות", אמר ראובני ל"כלכליסט", "כשיצאתי לסיבוב אנשים הפחידו והלחיצו אותנו, אבל מצאנו את השותפים המושלמים".
"התנודתיות בשוק עושה לנו מאוד טוב", הוסיף ראובני, "הרבה חברות עברו לגיוסים פנימיים ומתמקדות בכשרון הקיים שלהן. התחום שלנו מאוד חזק. ההתנהלות שלנו תמיד היתה זהירה, ועכשיו היא משתלמת".
1 צפייה בגלריה
אל גור
אל גור
אל גור
(צילום: AP)
ראובני מאמין כי גם במצב השוק כיום ניתן להשיג עוד נתחי שוק: "אני מאמין שמחיר של רכישת לקוח תהיה הרבה יותר נמוכה מאשר בעבר. היכולת שלנו להצליח היא לטובתנו עכשיו. אנחנו לא נאט את הקצב, אבל בכל התוכניות שלנו אנחנו מנסים לראות היכן המקומות שהם לא הכי קריטיים לנו. אנחנו חשים שזו ההזדמנות שלנו לרכוש חברות. הרבה חברות קטנות לא יצליחו לגייס כספים ויחפשו פתרונות אחרים שהן לא חשבו עליהם לפני שנה, וזו הזדמנות מאוד טובה לנו".
ראובני הוסיף כי לחברה אין כוונה לעצור את גיוסי כח האדם שלה: "יש לנו כ-300 עובדים, ואנחנו נגדל משמעותית עד סוף השנה".