סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה אנבידיה קליפורניה ארה"ב
מטה אנבידיה בקליפורניה (צילום: AP Photo/Jeff Chiu)

האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד אנבידיה בחשד לפגיעה בתחרות בשוק שבבי ה-AI

לפי דיווח בבלומברג, נציבות האיחוד אוספת באופן לא רשמי עמדות לגבי פרקטיקות פוגעניות בשוק שבבי ה-AI, שנשלט באופן כמעט בלעדי ע"י אנבידיה. החקירה נמצאת עדיין בשלבים ראשוניים, וייתכן שלא תתגבש לכדי האשמות או אפילו חקירה רשמית. בשבוע שעבר פשטה רשות התחרות בצרפת על משרדי ענקית השבבים

נציבות האיחוד האירופי פתחה בחקירה בחשד להתנהגות אנטי-תחרותית בשוק השבבים לפיתוח בינה מלאכותית (AI), שנשלט באופן כמעט מוחלט על ידי אנבידיה – כך לפי דיווח של בלומברג מסוף השבוע.
מקורות עם ידע בנושא אמרו לבלומברג שנציבות האיחוד אוספת באופן לא-רשמי עמדות שונות לגבי פרקטיקות פוגעניות בשוק שבבי ה-AI. החקירה נמצאת עדיין בשלבים ראשוניים, וייתכן שלא תתגבש לכדי האשמות או אפילו חקירה רשמית. החקירה מתנהלת במקביל לחקירה של רשות התחרות בצרפת, שבשבוע שעבר פשטה על משרדי אנבידיה במדינה בחשד להפרת חוקי הגבלים עסקיים.
הביקוש העצום לשבבי AI בשנה האחרונה הביא לזינוק חד בשווי השוק של אנבידיה, שהפכה לחברת השבבים הראשונה בשווי של יותר מטריליון דולר. זאת, מכיוון שמרבית המעבדים שמשמשים לפיתוח מודלי AI מפותחים ומשווקים על ידי החברה, שמחזיקה ב-80% מנתח השוק בתחום. הדומיננטיות הכמעט מוחלטת של אנבידיה, לצד הביקוש הגבוה, יצרה מחסור בשוק השבבים שמשפיע במיוחד על שחקניות קטנות יותר שמתקשות לרכוש את כוח המחשוב שדרוש להן על מנת לפתח מודלי AI שיתחרו במודלים של השחקניות הגדולות, ובראשן OpenAI, מיקרוסופט, גוגל ומטא.
אם בדיקת האיחוד תבשיל לכדי כתב אישום, עלולה אנבידיה להתמודד עם צווים שיורו לה לשנות את הפרקטיקות שלה בתחום, ועם קנס אפשרי בשיעור של עד 10% מההכנסה השנתית העולמית שלה. אנבידיה סירבה להגיב לדיווח.