סגור
מייסד ומנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג
מייסד ומנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג (צילום: REUTERS/Ann Wang)

אנבידיה עשתה היסטוריה: חברת השבבים הראשונה בשווי של טריליון דולר

מניית ענקית השבבים שרוכבת על טירוף ה-AI ממריאה השנה ב-180%; השבבים שלה משמשים במודלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT של OpenAI ובארד של גוגל; אנבידיה היא החברה ה-9 שעברה את השווי המיוחל, ומצטרפת למועדון האקסקלוסיבי שכולל בין היתר את אפל, ארמקו, מיקרוסופט, אלפבית ואמזון

אנבידיה NVIDIA מזנקת בפתיחת המסחר בוול סטריט (ב-4%) לשווי שוק של מעל לטריליון דולר, ובכך מצטרפת למועדון מצומצם של חברות שהגיעו לרף הנחשק, כולן מתחום הטכנולוגיה. בנוסף, אנבידיה היא יצרנית השבבים הראשונה שמגיעה לשווי הזה, כשמנייתה נסחרת מעל למחיר של 404.86 דולר.
מניית החברה זינקה בשבוע שעבר לאחר שדיווחה על הכנסות רבעוניות שעקפו את התחזיות. כמו כן, החברה פרסמה תחזיות אופטימיות במיוחד להמשך, בראשן תחזית למכירות של 11 מיליארד דולר ברבעון השני של 2023, זאת בעוד האנליסטים מעריכים כי המכירות יסתכמו בחצי מכך – 7.15 מיליארד דולר.
ההצלחה של אנבידיה נובעת בעיקר מטירוף הבינה המלאכותית והאפשרות להאטה בקצב העלאות הריבית בארה"ב. השבבים של אנבידיה משמשים במודלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT של OpenAI ובארד של גוגל.
שווי שוק של טריליון דולר יציב את אנבידיה לצד מספר קטן של חברות, ביניהן אפל, אלפבית, אמזון ומיקרוסופט (טסלה חצתה את הרף אך ירדה אשתקד מתחת) שהצליחו לטפס לרף של טריליון דולר. אנבידיה היא כאמור יצרנית השבבים הראשונה שמגיעה להישג. TSMC הטייוואנית נחשבת ליצרנית השבבים השנייה בגודלה והיא מוערכת בשווי שוק של 535 מיליארד דולר.
מניית אנבידיה טסה מתחילת השנה ב-180%. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון עמד על 1.09 דולר למניה, לעומת ציפיות לרווח של 92 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-7.19 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית הכנסות שעמדה על 6.52 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג אמר כי החברה רואה "ביקוש גואה" למוצרי מרכז הנתונים שלה.