סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה חברת התוכנה קוולטריקס אינטרנשיונל Qualtrics International ביוטה
מטה חברת התוכנה קוולטריקס אינטרנשיונל ביוטה. שיעורי הריבית הגבוהים מקשים על השגת מימון לרכישות גדולות (צילום: gettyimages)

12.5 מיליארד דולר: זו הרכישה הגדולה עד כה השנה מצד חברת פרייבט אקוויטי

סילבר לייק האמריקאית תרכוש מידי SAP הגרמנית את חברת התוכנה קוולטריקס אינטרנשיונל, בעסקה שתשתתף בה גם קרן הפנסיה הגדולה ביותר בקנדה; ריאן סמית, מבעלי קבוצת הכדורסל יוטה ג'אז, צפוי לקחת גם הוא חלק בעסקה

חברת הפרייבט אקוויטי האמריקאית סילבר לייק הודיעה שתרכוש את חברת התוכנה קוולטריקס אינטרנשיונל (Qualtrics International), המייצרת תוכנות לסקרי לקוחות, תמורת 12.5 מיליארד דולר. בעסקה תשתתף גם קרן הפנסיה הגדולה ביותר בקנדה. זו תהיה עסקת הרכישה הגדולה ביותר עד כה השנה מצד חברת פרייבט אקוויטי, זאת על רקע שיעורי הריבית הגבוהים המקשים על השגת מימון לרכישות גדולות.
העסקה יוצאת לדרך לאחר שחברת SAP הגרמנית, המחזיקה ב-71% מקוולטריקס, החליטה למכור את אחזקתה כחלק מתוכנית ארגון מחדש. בסוכונות הידיעות רויטרס דיווחו כי SAP הסכימו להצעה של 18.15 דולר למניה עבור קוולטריקס, ואמרו כי יקבלו 7.7 מיליארד דולר עבור האחזקה.
המכירות של קוולטריקס עמדו בשנה שעברה על 1.5 מיליארד דולר, עלייה של 36% לעומת שנה קודם לכן, כשיותר מ-80% מההכנסות הללו נבעו ממנויים חוזרים.
בסילבר לייק אספו קבוצה גדולה של משקיעים כדי להוריד את נטל המימון של העסקה. קבוצת המשקיעים הזו כוללת גם את קרן הפנסיה הקנדית CPP אינווסטמנטס.
כמו כן, ריאן סמית שהיה אחד ממייסדי קוולטריקס וב-2018 מכר אותה ל-SAP ב-8 מיליארד דולר, צפוי גם לקחת חלק בעסקה. סמית הוא גם הבעלים של קבוצת הכדורסל האמריקאית יוטה ג'אז, הוא היו"ר של קוולטריקס ואחד מבעלי המניות הגדולים של החברה עם אחזקה בשווי מעל 200 מיליון דולר. הוא צפוי להמשיך ולהחזיק באחזקה גדולה בחברה גם לאחר המכירה והפיכתה לפרטית.