סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
במשחק החדש של אמזון אסור להזכיר את ג'ף בזוס

שמו של מייסד החברה אסור לשימוש במשחק רב-המשתתפים החדש של אולפני אמזון, "ניו וורלד", שהפך פופולרי בימים האחרונים. המשחק מסמן הצלחה ראשונה בתחום הגיימינג לענקית הקמעונות, שהתקשתה להיכנס לשוק למרות טוויץ' שבבעלותה והכיסים העמוקים

ביום שלישי יצא משחק PC חדש מבית אולפני אמזון בשם "ניו וורלד" (New World), משחק רב-משתתפים מקוון, בו השחקנים מגלמים מתיישבים ביבשת קסומה הדומה בצורה מחשידה לאמריקה הקולוניאלית. על פי נתונים מחנות המשחקים המקוונת סטים (Steam), בכל רגע נתון משחקים ב"ניו וורלד" יותר מ-700 אלף איש, מה שהופך את המשחק לאחד המצליחים ביותר בשנה האחרונה. במשחקים מסוג זה, ישנן לרוב אין סוף אפשרויות להרפתקאות - אולי מלבד אפשרות אחת: אסור ליצור דמות ולקרוא לה "ג'ף בזוס".
זה לא מפתיע במיוחד לגלות שמייסד אמזון, אחד האנשים העשירים והחזקים ביותר בעולם, לא נהנה מבדיחות על חשבונו. תקנון המשחק קובע כי "אסור להתחזות לאדם או יישות, בהם עובדים או נציגים של אמזון. כלומר, גם אסור לכם לקרוא לדמות שלכם "אמזון". ולא, גם אי אפשר ליצור גרסאות שונות ומצחיקות לשם של בזוס, כמו "ג'אז בפוס" או "ג'יפי ביזיס". בתקנון נכתב כי אסור להשתמש ב"איות שגוי או חלופי, או בשילוב של מילים סמלים ואותיות כדי ליצור תוצאה המפרה את מדיניות המשחק".
המדיניות הנוקשה הזו נוצרה, בין היתר, משום שבשלב הבטא של המשחק, השחקנים של "ניו וורלד" הטרילו את ענקית הקמעונאות. אחת השחקניות שינתה את שמה במשחק ל-AmazonOfficial (אמזון הרשמית) והחלה לפנות אל יתר השחקנים ולספר להם עובדות לא מחמיאות על החברה ("היי, ידעתם שאנחנו לא מרשים לעובדים שלנו לקחת הפסקות שירותים? הם צריכים להשתין לתוך בקבוקונים. אנחנו קוראים להם שיקויים").
1 צפייה בגלריה
מתוך המשחק "ניו וורלד" מבית אמזון
מתוך המשחק "ניו וורלד" מבית אמזון
מתוך המשחק "ניו וורלד" מבית אמזון
(אמזון)
מלבד התקנון של המשחק, "ניו וורלד" סבל משלל חבלי לידה: לפני צאתו הרשמית, נפוצו דיווחים על כך שבשלבי הבטא, המשחק הצליח להכניע כרטיסי מסך חדשים ועוצמתיים כמו ה-EVGA RTX 3090 - אחד המעבדים הגרפיים החזקים והיקרים ביותר שניתן לקנות. כמו כן, ביום ההשקה של "ניו וורלד", שרתי המשחק לעתים לא הצליחו להתמודד עם מספר השחקנים הגבוה.
ככלל, אמזון התקשתה עד כה להיכנס לשוק המשחקים. היא לא העלתה בידה משחק מצליח, למרות כיסיה העמוקים, חטיבה שלמה המוקדשת לגיימינג ופלטפורמת הסטרימינג טוויץ' שבבעלותה. ב-2016, הכריזה החברה על שלושה משחקים למחשב ולקונסולות: "Breakaway", "Crucible" ו"ניו וורלד". "Breakaway" מעולם לא זכה לתאריך השקה ואילו "Crucible" אמנם הושק במאי 2020, אך עד מהרה חזר לשלב הבטא ואז נגנז בסוף השנה.
חטיבת המשחקים של אמזון נשענת כעת על "ניו וורלד". בראיון ל"ניו יורק טיימס", הסביר כריסטוף הרטמן (Christoph Hartmann), סגן הנשיא של אולפני אמזון, כי "זו מוכרחה להיות פריצת הדרך שלנו - אין ספק בזה. רק בשביל המורל של אנשים, באיזשהו שלב אתה רוצה לראות קצת הצלחה". בשיחה עם אתר "GamesIndustry", אמר הרטמן כי ההצלחה המוקדמת של "ניו וורלד" מעודדת עבורם: "אני לא רואה סימן לכך שהחברה מתעייפת מחטיבת הגיימינג שלה, אני רואה תמיכה על ימין ועל שמאל", אמר הרטמן. "ברגע שנוציא להיט - כפי שאני חושב ש'ניו וורלד' יהיה - נקבל אפילו תמיכה נוספת משום שהוכחנו את עצמנו".