סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אמזון חשפה רובוט ביתי בשם אסטרו ועוד שלל מכשירים לבית

ענקית הסחר המקוון הציגה היום שורה של מוצרים מסקרנים, ובראשם "אסטרו" - הכלאה בין שואב אבק דמוי רומבה וטאבלט, שאמור לשמש כמסייע אישי ויכול לעשות פטרולים. עוד חשפה: מכשיר וידיאו צ'ט כיפי לילדים ומסך חכם עם מצלמת וידאו מובנית שמיועד לתלייה על הקיר

אמזון ערכה היום (ג') את אירוע חשיפת המוצרים העונתי שלה, והפעם מדובר בשלל מעניין במיוחד. החברה חשפה מספר מוצרים מחוברים שצפויים לעורר לא פחות עניין מהרמקול אקו או המסך החכם אקו Show שחשפה בעבר.
המוצר המעניין והמצופה ביותר הוא הרובוט הביתי אסטרו (Astro), ששמו עשוי להיות הכרת הערכה לסדרת ה-Jetsons (משפחת סילוני בעברית). מדובר במעין הכלאה בין שואב אבק רובוטי דמוי רומבה וטאבלט. חיישנים משמשים לו עיניים והוא נע על זוג גלגלים גדולים.
יכולותיו של אסטרו כוללות למשל נשיאה של דברים בתא מטען קטן. אבל הוא מיועד לשמש בגדול כמעין מסייע אישי שהולך אחריך בכל הבית. המסך שלו מבוסס על אנימציות שמקנות לו מראה חמוד ולא מזיק. הוא למעשה מנייד את טאבלט האקו Show המובנה בו בהתאם לצורך. הוא יכול לשמש לבידור כגון הקרנת סרטונים או השמעת מוזיקה ופודקאסטים. הוא יכול לשמש כממשק שליטה על מוצרי בית חכם נוספים כגון פעמון הדלת של רינג, חברת הבת של אמזון.
4 צפייה בגלריה
רובוט הבית אסטרו של אמזון
רובוט הבית אסטרו של אמזון
מבט נוסף על אסטרו. יכול לשאת דברים ולעשות פטרולים
(אמזון)
אבל בעיקר הוא מיועד לשמש כשומר של הבית. הוא מצויד במנגנון פטרול אוטומטי שמתבצע בשעות שמוגדרות מראש או כאשר אין אף אחד בבית. הוא יכול גם לבדוק על שלום התינוק למשל או לוודא שהילדים לא ערכו מסיבת טראנס בזמן שהייתם בחופשה. מעבר לכך הוא יכול לסמן חשודים או אפילו לזהות צליל זכוכית מתנפצת שמתלווה בדרך כלל לפריצה לבתים. הוא גם מסוגל לזהות אזעקת שריפה למשל של גלאי עשן ולהזמין באופן עצמוני את מכבי האש.
אבל עדיין מדובר במוצר הכי פולשני לפרטיות שאמזון הציגה עד כה. וזה הרבה מאוד. עד עכשיו החברה נתפסה כבר מספר פעמים בכל מיני שערוריות פרטיות שנוגעות למכשירי הבית החכם שלה. כמו למשל העברת תמלולי הקלטות של אלקסה לצד שלישי לשם ניתוח התכנים וזאת מבלי לחשוף את הדבר לציבור הלקוחות. היה גם את שערוריית השימוש בסרטוני וידאו של פעמוני הדלת החכמים של רינג - שבחלקם הועברו למשטרה בלי הודעה מוקדמת למשתמשים. בכל מקרה מדובר במוצר שיעורר כנראה עניין רב - מחירו כ-1,000 דולר אבל כדי לרכוש אחד תצטרכו להצטייד בהזמנה מראש שצריך להשיג מאמזון.
4 צפייה בגלריה
אמזון גלו
אמזון גלו
אמזון גלו. מאפשר לשחק משחקים יחד והופך את הוידיאו צ'ט ליותר מהנה עבור ילדים צעירים
(אמזון)
מוצר הבית החכם הנוסף שהוכרז על ידי החברה הוא הרובוט הרחפן הביתי - Always Home Cam - שהוצג עוד בשנה שעברה באירוע. הוא מספק מצלמה מרחפת אוטונומית שיודעת לפטרל מסביב לבית. גם כאן מדובר במוצר שעדיין נמצא בשלביו הראשונים ולכן גם הוא דורש הזמנה מוקדמת כדי לרכוש אותו - מחירו כ-250 דולר. ישנם עד מספר מוצרים משלימים שהוצגו ביחד עם אסטרו והרחפן וכולם ממותגים תחת רינג - חברת הבית החכם של אמזון.
אחרי אסטרו, המוצר המקורי הנוסף שחשפה אמזון הוא Glow - מכשיר וידאו צ'ט לילדים. הרעיון מאחוריו הוא לשלב יכולת וידאו-פון מוכרת עם מקרן מובנה שיכול להקרין על השטח שמול המכשיר כל מיני תכנים - החל ממשחקים וכלה בממשק שליטה. ניתן גם לשחק ביחד. הרעיון הוא להפוך את רעיון הווידאו צ'ט ליותר מהנה עבור ילדים צעירים. עם זאת אדגיש מהיכרותי עם ילדים בימינו - הם לא ממש חוששים לנהל צ'טים בווידאו. בכל מקרה המוצר כולל גם מצב פרטיות עם תריס פיזי ואפשרות לכיבוי ידני של המצלמה. אמזון חתמה על הסכמים עם מאטל, דיסני, רחוב סומסום וניקלודיאון כדי לספק תכנים מותאמים. בהמשך אמזון אישרה שתפתח את המכשיר למפתחי צד שלישי. מחירו כ-250 דולר וגם כאן מדובר על השקה מוגבלת ושדורשת הזמנה כדי לקנות אותו.
4 צפייה בגלריה
שעון הכושר החכם halo של אמזון
שעון הכושר החכם halo של אמזון
שעון הכושר החכם halo של אמזון. הפעם התגברו על הביקורת והציגו מסך מובנה
(אמזון)
בשנה שעברה הציגה אמזון את צמיד הכושר החכם שלה Halo - והביקורת העיקרית שהיתה עליו היא שהוא לא כולל מסך. השנה אמזון פתרה את הבעיה והציגה גרסה שלו עם מסך מובנה. העיצוב מזכיר מאוד את צמידי הכושר/שעונים חכמים הבסיסיים שהציגו חברות כגון שיאומי או פיטביט בעבר. כמו שירות הכושר של אפל, גם כאן ניתן לחבר אותו לשירות Halo של אמזון שכולל מאות תכניות אימון שניתן לתפעל דרך וידאו. השירות כולל גם יועץ תזונה מובנה ואפשרות לחבר רשימות קניות לסופר כמו גם תפריטים מומלצים מראש. כמובן שהכל מחובר לשירות המשלוחים של אמזון ומאפשר לקבל את הכל ישירות דרך שליח של אמזון או ברשתות החנויות הפיזיות שלה כמו הול פודס מארקט.
המוצר המעניין הנוסף שהוצג הוא מסך חכם חדש מסדרת האקו Show שגודלו 15.6 אינץ' - כמו מסך של לפטופ קלאסי. הוא כולל מצלמת וידאו מובנית ומיועד לתלייה על הקיר. באמזון הציעו להתייחס אליו כמו אל טלוויזיית מטבח - רק הרבה יותר חכמה. הוא מיועד כמובן לפעול במטבח או בסלון הבית ולשמש לניהול או לצריכת תוכן. אין בו חידוש טכנולוגי מיוחד אבל הוא עוד התאמה של פורמט המסך החכם לשימוש בחלל הבית. מחירו יעמוד על 250 דולר והוא יהיה זמין לרכישה בהמשך השנה. כדי להוסיף עוד עניין לצעירים - אמזון גם חתמה על הסכם שת''פ עם דיסני שכולל שימוש במותג מיקי מאוס כמסגרת למסך אקו Show. המסגרת הזו מיועדת לדגמים הקטנים יותר של האקו אבל היא מעידה על הניסיון (המצליח מאוד בינתיים) של אמזון לשלוט בשוק הבית החכם - לפחות בארה"ב. הרעיון הוא להרגיל את הילדים למותג - לא אסטרטגיה חדשה או יוצאת דופן - אבל אמזון מצליחה בה למדי ויעידו מספרי המכירות של מותגי הבית החכם של המתחרה גוגל ושל אפל.

4 צפייה בגלריה
רובוט הבית של אמזון אסטרו
רובוט הבית של אמזון אסטרו
ועוד מבט על אסטרו. המוצר הכי פולשני שאמזון הציגה עד היום
(אמזון)
האירוע הסתיים בהתייחסות של סגן נשיא החברה להתקנים ושירותים, דייויד לימפ, למושג "מחשוב רקע" או Ambient Computing. מדובר על רעיון שמתגלגל כבר שנים רבות ושגורס שמחשבים צריכים להיעלם מהמרחב הציבורי כמכשירים ייעודיים ולהפוך לחלק מהסביבה בה המשתמשים שלהם חיים ופועלים. כך למשל במקום מחשב אישי לכל אחד - מסך ומקלדת או ממשק אחר שמוצבים בכל מיני מיקומים ומשמשים לתקשורת, תוכן ובידור. המטרה של אמזון היא לייצר סביבת הפעלה כזו כאשר כל המכשירים שהיא מציגה מסתמכים על אלקסה - הסייעת הדיגיטלית של החברה - כדי שתפעיל את כל השירותים האלה. לא ברור עד כמה אמזון רוצה להפוך את אלקסה למחליפה העתידית של ווינדוס או, iOS או אנדרואיד, אך היא לפחות רוצה להעמיד אותה בשורה אחת לידן.