סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

אמזון פותחת את מנוע המשחק שלה לציבור הרחב

מנוע המשחק שלה, Lumberyard, יושק כחלק ממיזם קוד פתוח, יחד עם השותפות וואווי, אדובי ורד האט. הצעד של אמזון נועד לאפשר לה להתחרות בשני המנועים המובילים, Unity ו-Unreal, החולשים על שוק המשחקים. עד כה, התקשתה החברה להתבלט בשוק הגיימינג למרות רכישות והשקעות בתחום לאורך השנים


אמזון תהפוך את מנוע המשחק שלה, Lumberyard, למיזם קוד פתוח, כך הודיעה החברה אתמול (ג׳). הצעד אמור להתניע מחדש את ניסיונותיה המקרטעים של ענקית הקמעונאות להפוך לגורם משמעותי בתחום הגיימינג.
אמזון השיקה את Lumberyard בשנת 2016, לאחר שרכשה רישיון למנוע משחק קיים, בשם CryEngine, שידוע בעיקר בזכות משחק היריות "קרייסיס" (Crysis. היא ערכה שני שינויים בולטים במנוע המשחק: הטמעת חיבור לשירותי הענן שלה, AWS, וחיבור לשירות הסטרימינג שלה, טוויץ' (Twitch). אמזון שחררה את מנוע המשחק לשימוש חופשי ונמנעה מגביית תמלוגים או דמי מינוי.
2 צפייה בגלריה
אמזון Lumberyard
אמזון Lumberyard
משחק Lumberyard
(אתר החברה)
אולם גם הצעד הזה, שהגיע לאחר רכישת טוויץ׳ בשנת 2014, לא הצליח להפוך את אמזון למתחרה משמעותית בתחום הגיימינג. לחברה יש חטיבת גיימינג בשם אמזון גיימס (Amazon Games), אך מאז הקמתה בשנת 2012, היא הוציאה תחת ידה משחקים בודדים - אף אחד מהם לא זכה לאהדה רבה בקרב השחקנים או המבקרים. החטיבה גנזה לפחות חמישה משחקים עליהם היא הכריזה לאורך השנים.
סרטון הדגמה למנוע המשחק מתוך Deadhaus Sonata, משחק העתיד לצאת למובייל ולקונסולות
המרת מנוע המשחק שלה לקוד פתוח נועדה להתחרות ראש בראש ביוניטי (Unity) ובאנריל (Unreal), שמובילות את שוק מנועי המשחק. מנוע משחק הוא עמוד תווך בפיתוח משחקי מחשב. הוא כולל בתוכו כלים רבים, כגון מנוע פיזיקלי, שמכתיב כיצד עצמים משפיעים זה על זה; הוא מאפשר לעצב גרפיקה, סאונד, אנימציית דמויות וליצור להן בינה מלאכותית.
כאמור, שני מנועי המשחק הפופולריים ביותר כיום בקרב מפתחי משחקים הם אנריל (Unreal) מבית אפיק, המפתחת של פורטנייט, ויוניטי (Unity). שניהם אמנם אינם בקוד פתוח, אולם הם כוללים חלקים שניתנים להעתקה והפצה ללא תשלום. סקר שערכו גולשים באתר רדיט ובדק עשרות אלפי משחקים הנמכרים בחנות סטים (Steam) גילה כי 23% מכלל המשחקים פותחו בעזרת מנוע אנריל ו-11% בעזרת יוניטי. על פי הגרף המנוע של אמזון.
2 צפייה בגלריה
לוגו אמזון
לוגו אמזון
אמזון
(רויטרס)
בחודש אוקטובר האחרון, השיקה אמזון שירות גיימינג מבוסס-ענן בשם לונה (Luna), אך הוא עודו בשלבי הקמה וניתן לגשת אליו רק באמצעות הזמנה אישית. היא גם צפויה להשיק באוגוסט משחק תפקידים רב-משתתפים (MMORPG) בשם "ניו וורלד" (New World), לאחר שבמרץ האחרון פתחה סטודיו משחקים חדש במונטריאול, קנדה, ובעזרתו תנסה לפתח משחק רב-משתתפים נוסף.
מנוע המשחק המעודכן יושק בסוף השנה וייקרא מנוע תלת-ממד פתוח (Open 3D Engine), או בקיצור O3DE. אמזון הכריזה גם כי המיזם יהיה חלק מקרן תלת מימד פתוח (Open 3D Foundation), שיזמה קרן לינוקס, ארגון ללא מטרות רווח שמעודד שימוש בטכנולוגיה בקוד פתוח. אל אמזון מצטרפות 20 שותפות-מייסדות להקמת הקרן, בהן וואווי (Huawei), אדובי, רד האט (Red Hat) וניאנטיק (Niantic), מפתחת משחק המובייל "פוקימון גו".