סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הסטארט-אפ April גייס 10 מיליון דולר לפיתוח של פלטפורמת מס לארה"ב

מדובר בסבב סיד בהובלת Team8. הפתרון שפיתחה April מציע פלטפורמה שמפשטת ומייעלת את תהליך הגשת דוחות המס השנתיים בארה"ב שהינו מסובר ויקר, שבסופו האזרח האמריקאי צריך לדרוש עודפי תשלום אם יש. תשלומי העודף עומדים על היקף כולל של יותר מ-300 מיליארד דולר מדי שנה

הסטארט-אפ April גייס 10 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת Team8. הפתרון שפיתחה April מציע פלטפורמה שמפשטת ומייעלת את תהליך הגשת דוחות המס בארה"ב ומאפשרת תכנון פיננסי לאורך השנה.
April הוקם על ידי היזמים דניאל מרקוס ובן בורודך. מרקוס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של החברה, מוביל את מרכז המחקר והפיתוח של April בישראל מרקוס בעברו כיהן כ-CTO משותף ב-Waze, ולאחר רכישתה כיהן כמדען נתונים מוביל ב-Google ישראל.
בורודך, המוביל את פעילות החברה בארה״ב, כיהן בעברו כיועץ אסטרטגי ב-Deloitte FinTech והוביל את תחום האסטרטגיה בקבוצת Team8. למייסדי החברה הצטרפה רואת החשבון ג'ודי פדר, מרואות החשבון המובילות בארה"ב, המובילה את תחום אסטרטגיית המס של April.
בארה״ב כל אזרח מחויב על פי חוק בדיווח ותיאום מס שנתי, תהליך הידוע כמסובך, מלחיץ, גוזל זמן וברוב המקרים יקר. בנוסף, המחסור בהתאמה אישית של התהליך מוביל לכך שכ-75% מהאמריקאים משלמים מקדמות מס גבוהות מהנדרש, לפי נתוני ה-IRS התשלום העודף עומד על היקף כולל של יותר מ-300 מיליארד דולר מדי שנה. בתהליך הדיווח המסכם של השנה, על האזרח האמריקאי לדרוש בחזרה את התשלום העודף, במידה ויש כזה.

2 צפייה בגלריה
סטארט-אפ אפריל APRIL מימין  בן בורודך ג'ודי פדר דניאל מרקוס
סטארט-אפ אפריל APRIL מימין  בן בורודך ג'ודי פדר דניאל מרקוס
מייסדי הסטארט-אפ אפריל. מימין: בן בורודך, ג'ודי פדר, דניאל מרקוס
(דורון לצטר Doron Letzter)

כיום, האופציות העומדות בפני האזרח האמריקאי לצורך אותו דיווח הדרוש על פי חוק הן פנייה לרואה חשבון יקר, או שימוש בתוכנות עזר ספורות וברובן מיושנות. יותר משבעים מיליון אמריקאים משתמשים מדי שנה במערכות המס הקיימות הגוזלות זמן רב, עולות כסף ובמקרים של מורכבויות נפוצות דורשות ייעוץ של רואה חשבון והוצאה כספית נוספת. שוק תוכנות המס מוערך ב-13.5 מיליארד דולר לשנת 2021, ועל פי התחזיות הוא צפוי להגיע ללמעלה מ-20 מיליארד דולר עד 2026.
הטכנולוגיה של April מתרגמת את חוק המס האמריקאי ומספקת ללקוח ממשק דיווח מס מהיר ונטול חיכוכים במטרה להקל על התהליך המסורבל ולהגדיל את העצמאות וההבנה של הלקוח במהלכו.
אפריל פועלת לחיבור עם מוסדות פינסיים בארה"ב
April פועלת באמצעות שיתופי פעולה עם גופים פיננסיים המנגישים את המערכת שלה ללקוחותיהם. באופן זה היא מייצרת ערך מוסף לאותם גופים ומאפשרת להם לחסוך זמן וכסף ללקוחותיהם תוך ראייה הוליסטית של מצבם הפיננסי. בימים אלו, April פועלת להשקת מוצריה עם מספר מוסדות פיננסיים בארה״ב אליהם חברה, בדיוק בזמן לעונת המסים בארה״ב הנפתחת בינואר ומסתיימת בחודש אפריל (מכאן שם החברה).
דניאל מרקוס, מייסד שותף וה- CTO של April: "החזון שלנו הוא להנגיש למשלמי המיסים את רואה החשבון האישי שמעולם לא יכלו להרשות לעצמם. April מייצרת סטנדרט חדש בתחום המיסים בעזרת מנוע מס מבוסס collaborative intelligence - שיתוף פעולה הדוק בין בינה מלאכותית למומחי תוכן אנושיים, במקרה שלנו ניתוח שפה טבעית בשילוב עם רואי חשבון מהשורה הראשונה. הפתרון שלנו יכול לייצר שיפור משמעותי בהתנהלות הפיננסית של כל אזרח אמריקאי באמצעות מעקב וחיזוי החזרי מס, אופטימיזציות מיסוי אוטומטיות ואינטראקציה רצופה עם מערכת המסייעת להם לקבל החלטות פיננסיות מושכלות".

2 צפייה בגלריה
פינטק מימין רונן אסיא גליה באר גבל רקפת רוסק עמינח יובל טל
פינטק מימין רונן אסיא גליה באר גבל רקפת רוסק עמינח יובל טל
Team8. מימין: רונן אסיא, גליה באר גבל, רקפת רוסק-עמינח, יובל טל
(צילום: רון קדמי)

"ההתמודדות עם דרישות המיסוי בארה"ב הינה סבוכה ביותר ומצריכה ידע מקצועי רב, מרבית האזרחים לא מבינים את תקנות המיסוי ואינם יודעים כיצד לבצע אופטימיזציה של הכנסותיהם", אמר רונן אסיא, שותף מנהל ב-Team8 ומייסד חד הקרן eToro. מלבד אסיא שותפיו במיזם הם רקפת רוסק עמינח, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי, יובל טל, מייסד פיוניר וגליה באר־גבל, ששימשה כראש תחום הפיתוח העסקי ב־PayPal במזרח אירופה, אפריקה וישראל.
משקיעים נוספים בסבב הם NYCA Partners , Bolt by QED, Euclidean Capital, iAngels ו- The Treasury, שהוקמה על ידי מייסדי חדי הקרן Acorns ו-Betterment. בסבב השתתפו גם שי וינינגר, מייסד Lemonade ולואל פוטנאם, מייסד הסטארט-אפ Quovo שנמכר לענקית הפינטק Plaid.