סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק הבעלים של טוויטר (צילום: רויטרס)

דיווח: אלון מאסק מתכנן לפטר 50% מעובדי טוויטר

כחלק מהמאמץ להוריד את עלויות הרכישה האדירות, בסוף השבוע האחרון פוטרו מספר עובדים שהחזיקו בתפקידי הנהלה בכירים או בתואר סגן נשיא בטוויטר. בנוסף, מאסק מתכנן לפטר עוד כ-3,700 איש ולבטל את מדיניות החברה לאפשר עבודה מהבית ללא הגבלה

אלון מאסק מתכנן סבב פיטורים מאסיבי בטוויטר שיקיף מחצית מעובדי החברה, כ-3,700 איש – כך לפי דיווח של בלומברג.
במקביל, מקורות יודעי דבר אמרו לבלומברג שמאסק מתכוון גם לבטל את מדיניות טוויטר שאפשר לעובדים לעבוד מהבית ללא הגבלה, ולחייב את אלו שלא יפוטרו להגיע בקביעות למשרדי החברה.
הפיטורים, שיכולים לצאת לדרך כבר ביום שישי, הם חלק ממאמץ להוריד את עלויות הרכישה האדירות, שכוללת בין השאר מינוף של טוויטר עצמה בסכום של 13 מיליארד דולר. מאסק והמעגל הסגור שלו, שמורכב בעיקרו ממקרובים, קרובים, עובדי טסלה וכמעט שאינו כולל בכירים בטוויטר, עדיין שוקלים את תנאי הפיטורים. אחת האפשרויות היא שעובדים מפוטרים יזכו בפיצויי פיטורים בדמות שכר של חודשיים.
במהלך סוף השבוע פוטרו כמה עובדים שהחזיקו בתפקידי הנהלה בכירים או בתואר סגן נשיא. מנהלים שלא פוטרו התבקשו לגבש רשימות עובדים בצוותים שלהם שמיועדים לפיטורים. בכירים בצוותי המוצר של טוויטר התבקשו לקצץ את מצבת כוח האדם שלהם ב-50%. הרשימות גובשו על בסיס התרומה של עובדים לקוד של טוויטר. מהנדסים ומנהלים בכירים מטסלה בחנו את הרשימות שהכינו מנהלי טוויטר.
בסמוך להשלמת רכישת טוויטר דווח שמאסק מתעד לפטר 75% מעובדי החברה. מאסק הכחיש דיווחים אלו, אך שיעור העובדים שכנראה יפוטרו הוא עדיין משמעותי ועלול לפגוע במאמצי המו"פ והמכירות של החברה כבר בטווח המיידי.
מאסק גם לא נסוג מכוונתו לגבות 8 דולר בחודש בעבור הצגת וי כחול לחשבונות מאומתים בטוויטר – מהלך שההכנסות ממנו יהיו זניחות אך שההשפעה שלו על אמינות השיח בטוויטר יכולה להיות קטלנית.