סגור
טוויטר
טוויטר (צילום: רויטרס)

אימת מאסק: מתכוון לפטר 75% מעובדי טוויטר

"וושינגטון פוסט" פרסם את כוונתו של המיליארדר לבצע קיצוצים קשים ברשת החברתית, אם אכן ירכוש אותה; מומחים מביעים חשש שמהלך מעין זה יפגע ביכולתה של טוויטר למנוע פריצות לפלטפורמה ופרסום תכנים פוגעניים בה

אלון מאסק מתכנן לקצץ משמעותית את כוח העבודה בטוויטר, אם ירכוש את הרשת החברתית, כך לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט". מאסק אמר ככל הנראה למשקיעים פוטנציאליים כי לאחר השלמת העסקה הוא מתכוון לקצץ 75% מכוח העבודה בחברה, המעסיקה 7,500 עובדים.
העסקה לרכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר צפויה להיסגר עד יום שישי הבא לאחר מאבק משפטי שנמשך כשלושה חודשים בין שני הצדדים. באפריל הגיש המיליארדר את הצעת הרכישה, אך ביולי הודיע כי הוא חוזר בו והאשים את טוויטר בהסתרת מידע לגבי המספר הממשי של החשבונות המזויפים בפלטפורמה. בטוויטר הגיבו בתביעה שבה דרשו לחייב את מאסק – האיש העשיר בעולם – להשלים את הרכישה. הפיתול הנוסף בעלילה הגיע בחודש שעבר, אז הכריז מאסק כי הוא כן מתכוון לרכוש את טוויטר.
לפי הדיווח, בטוויטר אמנם תכננו קיצוץ בעובדים, אך התוכנית של מאסק היא הרבה יותר נרחבת. ברשת החברתית תכננו לצמצם את עלות המשכורות בסביבות 800 מיליון דולר עד השנה הבאה ללא קשר לעסקה, כשהכוונה היא למעשה לפטר כרבע מהעובדים.
עם זאת, מומחים הזהירו שפיטורים בסדר גודל כפי שמאסק מתכנן יגדילו בסופו של דבר את הסיכוי לפריצות ולפרסום תכנים פוגעניים בפלטפורמה. "קיצוץ של 75% בכוח האדם יצביע לפחות בתחילה על תזרים מזומנים חזק יותר ורווחיות, דברים שאטרקטיביים למשקיעים שמעוניינים להיכנס לעסקה", הגיב האנליסט דן אייבס מ- Wedbush, "עם זאת אי אפשר לקצץ כל הדרך לצמיחה".
מטוויטר ומעורך דינו של מאסק לא התקבלה תגובה לדיווח.