שיאומי: השבב החדש שלנו מתחרה באפל, ומחיר הטלפון הוא כמחצית מהאייפון
לפי החברה הסינית, השבב החדש, Xring O1 מנצח את A18 Pro של אפל במדדים טכניים. מחיר הטלפון: 764 דולר לעומת 1,100 דולר לאייפון Pro ו-1,388 דולר לאייפון Pro Max. החברה תשקיע לפחות 6.9 מיליארד דולר בעשר השנים הבאות בפיתוח שבבים עצמאי
לפי CNBC, בקרב על תמחור הטלפון החדש מנצחת שיאומי. השיאומי 15S Pro החדש מתחיל מ-5,499 יואן (764 דולר), מה שהופך אותו לזכאי להנחה בסבסוד ממשלתי, והוא זול באופן משמעותי ממודלים של אפל המכילים את שבב הטלפון המתקדם ביותר של החברה. האייפון 16 Pro מתחיל מ-7,999 יואן (1,100 דולר), בעוד שמודל האייפון Pro Max מתחיל מ-9,999 יואן (1,388 דולר) - מעל לסף של 6,000 יואן (833 דולר) הזכאי להנחה של הממשלה הסינית לצרכנים.
המנכ"ל של שיאומי, ליי ג'ון, טען באירוע השקה שהתקיים היום (ה'), כי שבב ה-Xring O1 החדש של שיאומי ניצח את ה-A18 Pro של אפל במספר מדדים טכניים, כולל היכולת להפעיל משחק עם פחות חום. "אפל עדיין מספר אחת", אמר ליי במנדרינית, על פי תרגום של CNBC. הוא אמר שביצועי ה-Xring O1 לא צריכים להיראות כניסיון ללחוץ על אפל, אלא כמכוון למאמץ הגדול ששיאומי השקיעה כדי לפתח מעבד דומה.
ארה"ב הגבירה יותר ויותר את ההגבלות על יכולתה של סין לגשת לציוד מתקדם לפיתוח מוליכים למחצה מתקדמים המשמשים לאימון מודלים של בינה מלאכותית. ליי הכריז ששיאומי תשקיע 200 מיליארד יואן במחקר ופיתוח בחמש השנים הבאות, החל מ-2026, וחזה צמיחה של 30% בהכנסות השנה. ליי רמז על שבב 3 ננומטר בשבוע שעבר באפליקציית המדיה החברתית הסינית ווייבו. מאוחר יותר הוא ציין שהשבב נמצא בייצור המוני ואמר שהחברה תשקיע לפחות 50 מיליארד יואן (6.9 מיליארד דולר) בעשר השנים הבאות בפיתוח שבבים עצמאי.
האייפון 16 Pro ו-Pro Max של אפל משתמשים בשבבי A18 Pro הבנויים על אותו תהליך של 3 ננומטר. כ-40% מהטלפונים של שיאומי משתמשים כיום בשבבים של קוואלקום ומדיהטק, על פי ניל שאה, שותף בחברת המחקר קאונטרפוינט. שיאומי השקיעה 1.87 מיליארד דולר לאורך ארבע שנים כדי לפתח את ה-Xring O1, אמר ליי בפוסט ברשתות החברתיות. הוא חשף שהחברה התחילה לפתח שבבים ב-2014 וחשפה אחד מהם ב-2017, לפני שהשעתה זמנית מחקר כזה.
באביב שעבר השיקה שיאומי את המכונית החשמלית הראשונה שלה, סדאן SU7, במחיר של 4,000 דולר מתחת לזה של הטסלה מודל 3 באותו זמן. מנכ"ל פורד ג'ים פארלי אמר שהוא בילה חודשים בנהיגה במכונית חשמלית של שיאומי, כשניסה להעריך את התחרות מול יצרניות רכב סיניות. ה-SUV הראשון של שיאומי, הנקרא YU7, ישוחרר רשמית ביולי, אמר ליי בפוסט ברשתות החברתיות, וציין שמחיר המכונית לא ייחשף בינתיים. ליי כן שיתף באירוע כמה תמונות של קידום מכירות ושל תכונות המכונית.
ליי אמר שמכונית ה-YU7 תשתמש בשבבי קוואלקום סנאפדרגון ואנבידיה תור. הגרסה הסטנדרטית של הרכב תגיע עם מערכת סיוע נהיגה מתקדמת וטווח נסיעה של 835 ק"מ. החברה סיפקה יותר מ-28,000 רכבים באפריל, ירידה מהשיא שלה של יותר מ-29,000 במהלך החודש הקודם. זה מגיע לאחר התרסקות של רכב SU7 בסין, שהביאה למותם של שלושה אנשים. סין חייבה מאז יצרני רכב להשתמש בלשון שמרנית יותר כשהם מפרסמים מערכות סיוע נהיגה.