סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משרדי לושה
משרדי לושה (צילום: גבע טלמור)

חברת לושה משיבה לתביעת המשקיעים נגדה: הטענות מופרכות

בתביעה שהגישו ביולי האחרון פלאס ונצ'רס ואורן אבקסיס נגד החברה נטען כי לושה "גזלה מהם את החברה שבה השקיעו מתחילת הדרך - ועשתה זאת בדרכי רמייה וגזל". כעת, יוני בן צרויה, מייסד לושה, משיב כי התובעים השקיעו בחברה שפיתחה מוצר אחר, שאינו קשור ללושה

חברת לושה נמצאת בליבו של סכסוך קשה בין מייסדיה ומנהליה לקבוצת משקיעים הטוענת כי רומתה. אותה קבוצת משקיעים בהובלת פלאס ונצ'רס והמשקיע אורן אבוקסיס הגישה ביולי האחרון תביעה מפתיעה בעוצמתה נגד מנהלי החברה והחברה עצמה, וכעת משיבים לה חלק מהנתבעים, בראשות יוני בן צרויה, מייסד החברה.
בתביעה שהוגשה ביולי האחרון בבית המשפט המחוזי בתל אביב תבעו פלאס ואבוקסיס את צרויה, את אסף איזנשטיין, את עינת שניצר איזנשטיין, את חברת לושה מערכות בע"מ ואת חברת Lusha Systems, Inc בטענה כי הנ"ל "גזלו מהם את החברה שבה השקיעו מתחילת הדרך" ו"עשו זאת בדרכי רמייה וגזל".
לדברי לושה, מאידך, התובעים השקיעו בחברה שפיתחה מוצר אחר שאינו קשור ללושה ואז "ניסו לרכוב, באמצעות השקעה זו, על הצלחתה של לושה" - זאת, מבלי שהתובעים "תרמו ונטלו חלק בסיכונים הכרוכים בהצלחתה של חברת הזנק מסוגה של לושה".
המוצר שפותח על ידי לושה מאפשר למי שעושה שימוש בפלטפורמות אינטרנטיות שונות (כגון LinkedIn ,Navigator Sales ,Recruiter ו- Salesforce) לאתר את מספר הטלפון וכתובת דוא"ל של גורמים שעמם הוא מעוניין ליצור קשר.
הכשל העיקרי לטענת לושה הוא שבבסיס התביעה עומדת הטענה לפיה "קוד התוכנה" שיישם את התוסף לדפדפן של NM (החברה בה השקיעו במקור פלאס ואבוקסיס) היה בבחינת "סוד מסחרי". לדבריה, בזמנים הרלוונטיים הקוד האמור כבר פורסם והיה בנחלת הרבים.
אחת הטענות המרכזיות שנגדה יוצאת לושה נוגעת לחיבור בין איזנשטיין לבין צרויה. לטענתה, רק במהלך שנת 2016 השניים נפגשו לראשונה – פגישה שבה נדון מאגר המידע המרשים והאיכותי שבידי לושה והאפשרות הקיימת בידיה לפתח מוצרים ושירותים. מפגש זה הוא שהביא בסופו של דבר לתחילת שיתוף הפעולה בין הצדדים.
ואולם, בלושה טוענים כי בניגוד לטענות התובעים, גם לאחר שהשניים כבר החליטו לקדם את המיזם המשותף, שנמצא בלב הסכסוך, מעורבותו של איזנשטיין בלושה הייתה נמוכה באופן יחסי: במהלך החודשים הראשונים הוא כלל לא הגיע לחללי העבודה ששכרה לושה, ונפגש עם בן צרויה בתדירות נמוכה. למען הסר ספק, מוסיפה החברה כי ללושה ו/או לבן צרויה לא היתה כוונה להתקשר עם חברות אחרות או עם משקיעים לצורך גיוס הון לצרכי קידום מיזם המבוסס על מאגר המידע שפותח וגובש על ידיהם.