סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי לושה יוני צוריה ו אסף אייזנשטיין
מייסדי לושה יוני צוריה ואסף אייזנשטיין (צילום: גבע טלמור)

אחרי שגייסה 205 מיליון דולר והפכה ליוניקורן: לושה מפטרת 10% מהעובדים

החברה שפיתחה פלטפורמת שיווק בענן, לאחר שגייסה ב-2021 לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, מפטרת 30 עובדים, כאשר כל עובדי החברה בישראל. מנכ"ל החברה אמר בזמן הגיוס כי סבב הגיוס החדש כולל רכיב סקנדרי משמעותי, אך סירב לציין את גודלו, וכי מרבית הכסף ייכנס לקופת החברה

היוניקורן לושה מפטר 30 עובדים בישראל, המהווים 10% מעובדי החברה באופן רוחבי. ב-2021 גייסה החברה 205 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, כאשר חלק משמעותי מהגיוס היה לרכישת מניות מייסדים ומנהלים בחברה. בעת הגיוס אמר מנכ"ל החברה ל"כלכליסט" שסבב הגיוס החדש כולל רכיב סקנדרי משמעותי אך סירב לציין את גודלו, ואמר שמרבית הכסף ייכנס לקופת החברה.
לושה התחילה את דרכה כחברת בוטסטראפ, ומאז גייסה כ-250 מיליון דולר שחלק משמעותי מהם זרם לכיס המנהלים, העובדים והמייסדים. החברה הוקמה ב-2016 על ידי אסף איזנשטיין ויוני צרויה. במאי האחרון תבעה קרן פלאס ונצ'רס את החברה בטענה שהיא נגזלה מהם.
לושה פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן, המאפשרת לאנשי שיווק ומכירות בכל העולם לשתף מידע עסקי ולספק תובנות על לקוחות היעד שלהם. בנוסף לכך הפלטפורמה יודעת להמליץ לאנשי מכירות על לקוחות וארגונים פוטנציאליים הרלוונטיים עבורם, מקצרת ומייעלת את הליך איסוף המידע העסקי, ובכך מאפשרת להם להתמקד במכירה עצמה.
מחברת לושה נמסר: "בשנה האחרונה לושה צמחה במהירות בהכנסות ובכוח אדם. עם זאת, נוכח המצב בשווקים וההאטה הכלכלית, קיבלנו החלטה קשה לנקוט צעדים אחראיים שיבטיחו את המשך הצלחתה של לושה לאורך זמן ויקנו שליטה בתזרים המזומנים. כחלק מההיערכות למצב החדש, נמקד את החברה בתחום הדאטה ובפרויקטים אסטרטגיים נוספים, נעצור פרויקטים אחרים ונייעל את הוצאות השיווק והמכירות במטרה להמשיך לצמוח. אנו נאלצים בצער להיפרד מעובדים מוכשרים, ונעניק להם חבילת עזיבה מורחבת ותמיכה במציאת עבודה חדשה כדי להבטיח נחיתה רכה ככל הניתן".