סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פרסום ראשון
חברת הסייבר ההתקפי ACE Labs נסגרת, העובדים יפוטרו

בחברה שהיא חלק מהחטיבה הביטחונית לשעבר של ורינט, הועסקו על פי הערכות כמה עשרות עובדים. גורמים בתעשיית הסייבר בישראל אמרו לכלכליסט שהחברה לא רשמה הצלחה מסחרית משמעותית ולכן בקוגנייט, שמפעילה אותה כיום, החליטו לסגור אותה

חברת הסייבר ההתקפי אייס לאבס (ACE Labs) סגרה את פעילותה, כך נודע לכלכליסט. בחברה שהיא חלק מקוגנייט (החטיבה הביטחונית לשעבר של חברת ורינט) הועסקו על פי הערכות כמה עשרות עובדים. אתר האינטרנט שלה שהיה פעיל עד לשעות האחרונות נסגר והחברה לא הגיבה לפניית כלכליסט.
גורמים בתעשיית הסייבר בישראל אמרו לכלכליסט שהחברה לא רשמה הצלחה מסחרית משמעותית ולכן בקוגנייט החליטו לסגור את הפעילות שלה.

1 צפייה בגלריה
האקר האקרים סייבר
האקר האקרים סייבר
אילוסטרציה. החברה לא רשמה הצלחה מסחרית משמעותית
(צילום: רויטרס)

בעמוד הלינקדאין של החברה כותבים מנהליה ש"אייס לאבס הוא מרכז חדשנות חדשני, המספק פתרונות אבטחה ומודיעין מתוחכמים שנועדו לאפשר עולם בטוח יותר. אנו מתמקדים במניעה ובנטרול של איומי פשיעה וטרור תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אנחנו כל הזמן לומדים ולא מפסיקים לדחוף את הטכנולוגיה שלנו לגבהים חדשים ומעבר לכך. אנו פועלים בעולם מרובה פלטפורמות (מובייל, PC, ענן), המכסה סביבות ושכבות שונות של המערכת: ממחקר חלל ברמה נמוכה וגרעין, דרך אפליקציות ושירותים מקוונים, ועד לניתוח פרוטוקולי רשת".
עוד נכתב, "יצרנו פלטפורמה לחדשנות, חשיבה מחוץ לקופסה והובלת שינוי. זה מאפשר לנו לגייס אנשים יוצאי דופן ולתת להם את התנאים הטובים ביותר כדי לא רק לצמוח, אלא לשגשג".
על פי מידע שהגיע לידי כלכליסט ממספר גורמים בתעשיית הסייבר, הכישלון המסחרי של אייס לאבס נובע במידה רבה מהמודל העסקי שהחברה ביקשה לנצל בתחום. באופן מסורתי, חברות המפתחות כלי סייבר התקפיים כמוה נשענות על חולשות או פרצות אבטחה לא מוכרות בפלטפורמות, מכשירים או מערכות ההפעלה - אלה מכונות Zero-Day בעגה המקצועית. הן משמשות כאמצעי להחדיר את הנוזקה אותה החברה פיתחה והמשמשת ליירוט התקשורת והנתונים. האמצעים להשגתן הן פיתוח שלהן באופן עצמאי, רכישתן מחברות אחרות שסוחרות בהן באופן חוקי או רכישה שלהן בשוק השחור. מדובר בעלויות של מיליוני דולרים לחולשה באנדרואיד ועד עשרות מיליונים לחולשה באייפון.
בעוד חברות כגון NSO או דומותיהן מוצאות את רוב החולשות האלה בעצמן - מה שדורש העסקה של מומחי סייבר רבים - באייס לאבס העדיפו לנסות להשיג את החולשות ממקור חיצוני. התוצאה היתה שברוב המקרים החולשות שהחברה השיגה היו רחוקות מאוד מלספק את וקטור החדירה הנדרש. בחלק מהמקרים עד שהחולשה הוכנסה לשימוש היא נחסמה על ידי היצרנית, במקרים אחרים החולשות היו לא מוצלחות או לא מספיקות לצרכי המערכת של אייס לאבס. זאת בשילוב האווירה הציבורית העוינת שעוטפת את התחום כיום כנראה הביאו לסיום דרכה.