סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
המפרט מרשים, המצלמה משובחת - אבל הסמארטפון הזה של גוגל לא ישווק בישראל

לפי הדלפות, המסך של הפיקסל 6 פרו הוא בגודל 6.71 אינץ' ברזולוציה של FHD בלבד, והמעבד החדש כולל תמיכה מובנית ביכולות בינה מלאכותית; המכשיר גם מצויד במצלמה המתקדמת ביותר שגוגל פיתחה אי פעם; הוא יושק רק ב-8 מדינות, ישראל אינה אחת מהן

כבר זמן רב שגוגל מחפשת להשיק סמארטפון שהיא יכולה להעמיד בשורה אחת לצד מיטב תוצרת הפרימיום של אפל וסמסונג. קו מכשירי הפיקסל שלה אמנם זכה לשבחים בזכות מצלמה משובחת ויכולות AI מתקדמות, אבל הוא רחוק מלהיות כוכב מכירות.
נכון שגוגל גם משווקת אותו רק למדינות מסוימות וחוסמת רכישה שלו במרבית העולם, אבל זה עדיין לא מסביר את חוסר ההצלחה שלה. דור הפיקסל הבא - 6 - אמור לטרוף את הקלפים ולמרות שגוגל כבר הכריזה עליו רשמית, היא לא ממש פרסמה את יכולותיו המלאות או את המפרט המדויק שלו.
כעת, בזכות אתר מכירות טלפונים בריטי לא מאוד זהיר, גם המפרט פורסם והודלף לאינטרנט, והוא מאוד מרשים.
מרכיבי המכשיר
נתחיל עם הפיקסל 6 פרו הבכיר שמיועד להתחרות באייפון 13 פרו לסוגיו ובמכשירי הדגל של סמסונג והיצרניות הסיניות בגזרת אנדרואיד. הוא מופעל על ידי ערכת השבבים הראשונה שגוגל עיצבה ופיתחה בעצמה. אמנם היא כבר פיתחה בעבר שבבי עיבוד תמונה, אך כאן מדובר גם על מעבד וכל השבבים התומכים לצידו.

3 צפייה בגלריה
סמארטפוני הפיקסל 6 החדשים של גוגל 3
סמארטפוני הפיקסל 6 החדשים של גוגל 3
סמארטפון הפיקסל 6 החדש של גוגל
(צילומי מסך אתר carphonewarehouse)
המעבד החדש, Tensor, ייחודי בכך שהוא כולל תמיכה מובנית ביכולות בינה מלאכותית. המשימה העיקרית שלו הוא לחסוך מהמכשיר את שליחת הנתונים לעיבוד מרוחק בשלל תכונות של המכשיר והמצלמה שלו כגון מצב לילה, דיוקן ומחק הפלא (Magic Eraser) שמצייד את המכשיר ביכולת ריטוש תמונות מובנית או במילים אחרות פוטושופ אוטומטי.
המסך של הפרו מבוסס AMOLED וגודלו 6.71 אינץ'. הוא מצויד בטכנולוגיית LTPO המאפשרת להתאים את קצב רענון המסך באופן אוטומטי בהתאם לאופי הפעולה על המכשיר. מה שמשעשע בסיפור הזה הוא העובדה שמדובר בטכנולוגיה שפותחה בידי אפל ושמוטמעת גם במסכי האייפון 13 החדשים. הוא מוגן בזכוכית גורילה ויקטוס. גם גוף המכשיר מצויד בהגנה מלאה מפני מים ואבק בתקן IP68.
הפרו מצויד במצלמה המתקדמת ביותר שגוגל פיתחו אי פעם. היא מתבססת על חיישן 50 מגה-פיקסל עם שטח פי 4 יותר גדול ממה שהיה בפיקסל 5. שטח החיישן הוא נתון חשוב שכן הוא קובע את כמות האור שהמצלמה "רואה" וככל שיש יותר אור, התמונות יוצאות יותר חדות ובהירות, גם בלילה. כמו כן יש כאן עדשת זום עם הגדלה אופטית של עד פי 4, שזה יותר מהאייפון 13 פרו מקס למשל ויש עוד אפשרות להגדלה של עד פי 20 בסיוע תוכנה או Super Res Zoom כפי שגוגל קוראת לזה.

3 צפייה בגלריה
סמארטפוני הפיקסל 6 החדשים של גוגל 1
סמארטפוני הפיקסל 6 החדשים של גוגל 1
(צילומי מסך אתר carphonewarehouse)
מחק הפלא - Magic Eraser - הוא כנראה אחת התכונות הייחודיות ביותר במצלמות סמארטפונים מאז ומעולם. היא מסוגלת למחוק פשוטו כמשמעו דמויות או דברים שאתם לא רוצים לראות בתמונה שצילמתם. למשל, חתול שעובר לכם בפריים או סתם אנשים שעומדים ברקע. בנוסף יש תכונה שמאפשרת לחדד צילומים מטושטשים - כמובן עד לרמה מסוימת - אבל קחו בחשבון שאלו תכונות שעד כה היה צריך פוטושופ או תוכנת עריכת תמונות מקצועית כדי להשתמש בהן. בטח לא ישירות מהסמארטפון.
תכונת AI נוספת שתוטמע בפיקסל החדש היא תרגום ב-55 שפות ללא צורך בחיבור אינטרנט. זה כנראה יהפוך למאוד שימושי עבור מי שמבלה הרבה בנסיעות לחו''ל. כמו כן יש גם שבב אבטחה פיזי בשם טיטאן M2 וגוגל התחייבה ל-5 שנות עדכוני אבטחה.

3 צפייה בגלריה
סמארטפוני הפיקסל 6 החדשים של גוגל 2
סמארטפוני הפיקסל 6 החדשים של גוגל 2
(צילומי מסך אתר carphonewarehouse)
מהירות הטעינה לא מאוד מרשימה ביחס למתחרות הסיניות כשיאומי או וואן פלוס - 30 וואט - אבל זה יותר מסמסונג או אפל. בכל מקרה זה מאפשר לטעון את הסוללה בת ה-5,000 מילימאפר שעה בכ-30 דק'. נתון מצוין. גם קיבול הסוללה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית.
דגם הפיקסל 6 הבסיסי לא שונה בהרבה מאחיו הבכור. ההבדלים העיקריים הם במסך שגודלו 6.4 אינץ' ברזולוציה של FHD בלבד, המצלמה זונחת את עדשת הזום והוא כמובן יימכר במחיר הרבה יותר זול - כ-650 יורו על פי הפרסומים. לא ברור כמה יעלה דגם הפרו אך הערכות מדברות על בין 900 ל-1,000 יורו שזה כמו מחירם של דגמי הפרימיום אצל רוב היצרניות כיום.
בסך הכל מכשירי הפיקסל מהווים קפיצת מדרגה רצינית עבור עסקי החומרה של גוגל. בעוד המכשירים הקודמים הרגישו כאילו שגוגל נמנעה בכוונה מלהציע בהם תכונות מתקדמות פן תזיק ליחסי העבודה מול שותפותיה לאנדרואיד - הדור ה-6 מציע תכונות שלא תמצאו בשום מקום אחר. לצערנו גוגל תשיק אותם רק ב-8 מדינות, וישראל אינה אחת מהן (ארה''ב, בריטניה, אוסטרליה, יפן, צרפת, איטליה, קנדה וגרמניה).