סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק ולוגו טוויטר (צילום: OLIVIER DOULIERY / AFP)

טוויטר נכנעת למפרסמים: תאפשר לבחור את מיקום הפרסומות בהתאם לתוכן הציוצים

הרשת החברתית מנסה להחזיר את החברות שנטשו אותה בעקבות העלייה בשיח השנאה בה לאחר שעברה לידיו של אלון מאסק; טוויטר גם תחזיר לעבודה את בודקי התוכן שלה, ותשיק מחדש את תוכנית הווי הכחול

טוויטר הודיעה אתמול (ה') על שינוי במדיניות הפרסום שלה, וצפויה להשיק לוח בקרה חדש למפרסמים שיאפשר להם למנוע מפרסומות להופיע לצד ציוצים בעלי תוכן מוגדר מראש. המערכת תפעל על בסיס זיהוי מילות מפתח, כגון ביטויים שלא מתאימים לאופי המפרסם.
מדובר בניסיון לפייס את המפרסמים, שמהווים מקור לכ-90% מהכנסות טוויטר. חברות רבות עזבו את הרשת החברתית לאחר שהבעלים החדשים אלון מאסק הודיע כי יפסיק לפקח על תכנים שמפורסמים בה, וסירבו לכך שפרסומות שלהן יופיעו לצד ציוצים עם תכנים קיצוניים או גזעניים.
מפרסמים רבים נטשו לאחר שארגוני זכויות אזרח הראו כי היקף שיח השנאה בטוויטר זינק לאחר רכישתה בידי מאסק והחזרתם של חשבונות קיצוניים שהושהו בעבר. הדוגמה הבולטת היה קניה ווסט, שלאחר סילוקו מטוויטר הוחזר בידי מאסק ומאז הספיק לצייץ אמירות אנטישמיות ופרו-נאציות - עד כדי כך שמאסק עצמו השהה שוב את חשבונו של ווסט (המתקרא כיום ye).
זאת ועוד, בשיחה עם אנשי פרסום הודיע נציג של טוויטר שהיא צפויה להחזיר את בודקי התוכן שלה. בנוסף הם צפויים להיות מגויסים לחברה, במקום להיות מועסקים על ידי חברת קבלן. אחת הסיבות לכך היא שהדבר יאפשר לטוויטר להשקיע יותר בניטור תוכן בשפות נוספות מעבר לאנגלית.
גם מהלך גיוס בודקי התוכן הוא סוג של חזרה לאחור. בשבועות האחרונים הצהירה ראשת מערך הביטחון של טוויטר, אלה אירווין, שהפלטפורמה צפויה לעבור לשימוש במערכות בדיקת תוכן אוטומטיות. היא גם הסבירה לסוכנות רויטרס שפיטורי כמחצית מהעובדים לא פגעו במערך בדיקת התוכן שלה. אחת המשימות העיקריות של המערך מעבר לניטור שיח שנאה הוא מעקב אחרי פרסום חומרים כגון תוכן פדופילי או מניעת הונאות.
מאסק ציפה במקור לעבור למודל מנויים בתשלום שיתבסס על תג הווי הכחול. אבל המהלך לא הצליח מכיוון שרבים לא ראו סיבה לשלם 7 דולרים עבור הזכות הזו. כעת החברה משיקה את התוכנית מחדש: מנויים משלמים יקבלו וי כחול, חברות יקבלו וי זהב, וחשבונות ממשלתיים - וי אפור. דמי המינוי יעמדו על 7 דולרים למשתמשים באנדרואיד ובגרסת האתר. משתמשי אפל ישלמו 11 דולר כדי לכסות את עמלת המכירה של החברה.