סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קסדת מציאות מעורבת קווסט 3 של מטא הוצגה בספטמבר 23
קסדת מציאות מעורבת קווסט 3 של מטא. היקף שימוש נמוך עלול להוות מיכשול (בלומברג)

מעדיפים סרטונים בטיקטוק? עלייה במספר בני הנוער שלא משתמשים בקסדת ה-VR שברשותם

לפי סקר של בנק ההשקעות פייפר סנדלר, 56% מבני העשרה שבבעלותם קסדת מציאות מדומה אמרו שהם משתמשים בה רק לעתים נדירות, לעומת 53% אשתקד ו-48% בשנה שלפני. הנתונים צריכים להדאיג חברות פעילות בתחום, כמו אפל ומטא

מעדיפים לראות סרטונים בטיקטוק? מרבית בני העשרה שבבעלותם קסדת מציאות מדומה (VR) מצהירים שהם משתמשים בה רק לעתים נדירות – כך לפי סקר תקופתי של בנק ההשקעות פייפר סנדלר. הנתונים צריכים להדאיג במיוחד חברות עם פעילות משמעותית בתחום, דוגמת אפל ומטא, שכן מדובר בעלייה לעומת סקרים קודמים.
הסקר נערך במרץ בקרב 6,020 בני עשרה בגיל ממוצע של 16.1 מ-47 מדינות בארה"ב. לפי הממצאים, 56% מבני העשרה שבבעלותם קסדת VR אמרו שהם משתמשים בה רק לעתים נדירות. זאת, לעומת 53% בסקר מקביל שנערך בסתיו שעבר, ו-48% בסקר שנערך לפני שנתיים. 31% אמרו שהם משתמשים בקסדה רק מספר פעמים בחודש, 9% מספר פעמים בשבוע ורק 4% מדי יום.
אפל, שהשיקה בתחילת השנה את קסדת המציאות המעורבת (XR) השאפתנית שלה, וויז'ן פרו, ומטא, שפעילה בתחום כבר כמה שנים, שואפות להפוך את הקסדות שלהן לפלטפורמת המיחשוב הגדולה הבאה. היקף השימוש הנמוך, בעיקר בקרב משתמשים צעירים שאמורים להיות פתוחים יותר לאימוץ טכנולוגיות חדשניות, מצביע על כך שעומדים לפניהן חסמים משמעותיים בדרך להשגת יעד זה.
עם זאת, אפל יכולה להתנחם בנתון אחר מהסקר: 85% מהנשאלים הצהירו שבבעלותם אייפון, ו-86% צופים שגם הסמארטפון הבא שלהם יהיה אייפון. למטא לא היו בשורות מקבילות מסוג זה.
לפי הסקר, הרשת החברתית המובילה בקרב מתבגרים עם טיקטוק, כש-35% הצהירו שהם מבקרים בה על בסיס יומי, ורק אחריה אינסטגרם של מטא עם 30%. סנאפצ'ט במקום השלישי עם 22%.
פלטפורמת הסטרימינג הפופולרית ביותר היא נטפליקס, ש-29% מהנשאלים הצהירו שהם מבקרים בה על בסיס יומי, ואחריה יוטיוב (27%) והולו (8%). בקניות מקוונות, 55% אמרו שאמזון הוא האתר המועדף עליהם, ולאחריו SHEIN (12%), ונייק (6%).