סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סנייק snyk
סנייק snyk (צילום: אתר החברה)

היוניקורן מצטמק: Snyk מפטרת 198 עובדים, כ-14% מכוח האדם שלה

חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית שהוקמה ב-2015 הנחתה את עובדיה להישאר היום (שני) בבית, והמפוטרים קיבלו הזמנה לשימוע שייערך בשעות הצהריים. בספטמבר אשתקד גייסה החברה 300 מיליון דולר, לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר

יוניקורן הסייבר הישראלי-אמריקאי סניק (snyk) תפטר היום (שלישי) 198 עובדים, שהם כ-14% מכוח האדם שלה. עובדי החברה התבקשו לא להגיע למשרדים היום, והמיועדים לפיטורים קיבלו זימון לשימוע בשעה 14:00 .
בספטמבר אשתקד גייסה החברה 300 מיליון דולר, לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר, לצד גיוס סקנדרי נוסף ששימש לרכישת מניות עובדים ומשקיעים בסך של 230 מיליון דולר. עם משקיעי החברה נמנים טייגר גלובל, קרן סאנדס קפיטל, גוגל ונצ'רס, סיילספורס, קרן אקסל, המשקיע המוסדי פרנקלין טמפלטון וחברת האחזקות הסינגפורית טמסק ובולדסטארט ונצ'רס. כולל גיוסי סקנדרי גייסה החברה כמיליארד דולר עד כה.
החברה הוקמה ב-2015 על ידי קבוצת יוצאי 8200 אסף חפץ, דני גרנדר וגיא פודחרני. היא מעסיקה את רוב העובדים שלה בבוסטון, וחלק מהם במשרדיה בישראל. מוצר האבטחה של החברה פונה בראש ובראשונה למפתחים, והפתרון שלה מאתר ומתקן פרצות וחולשות על פני פלטפורמות של קוד פתוח. לחברה יש משרדים גם בציריך, באוטווה ובלונדון.
מנכ"ל החברה פיטר מקיי פרסם באתר החברה פוסט שבו כתב: "במהלך שנת 2022, בעוד העסק שלנו המשיך לצמוח, היינו עדים גם למספר שינויים משמעותיים בשוק, וכתוצאה מכך אנו מצמצמים את כוח העבודה הגלובלי שלנו ב-198 עובדים, המהווים 14% מהכלל שלנו. אני משתף כיצד הגענו להחלטה המאתגרת, אך ההכרחית הזו.
"ביוני שיתפתי שעלינו להסתגל לצורת חשיבה מפותחת לאזן בין המשך צמיחה בשורה העליונה לרווחיות והתחייבות להפוך לחיובי בתזרים המזומנים החופשי בשנת 2024. העסק שלנו ממשיך לצמוח בצורה אגרסיבית, יותר ממכפיל את גודלו בכל שנה עם יותר מ-2,300 לקוחות, אך כעת עלינו לפעול ביתר יעילות כדי ש-Snyk תעמוד ביעילות ברוח הנגדית המתמשכת העומדת בפני הכלכלה העולמית.
"כואב להיפרד מעובדים ומחברים שעזרו לבנות את הבסיס של החברה שלנו, אבל ההתאמות של היום נדרשות כדי למקם אותנו בצורה הטובה ביותר לצמיחה עתידית. אנו נעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך באלו שאנו נפרדים מהם בזמן שהם מחפשים את הצעד הבא במסעם".