סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נטפליקס
נטפליקס (צילום: AP)

מחוץ למשחק: רק 1% ממנויי נטפליקס מורידים את המשחקים שלה

מאז נובמבר 2021 מנסה ענקית הסטרימינג לחדור לשוק הגיימינג במטרה להתמודד עם התחרות הגוברת ועם הירידה החדה בכמות המנויים, אבל נראה שזה לא ממש מצליח לה. המשחקים שהשיקה הורדו רק 23 מיליון פעמים, כשבסך הכל יש לנטפליקס 221 מיליון מנויים

נטפליקס מאיצה את כניסתה לעולם משחקי המחשב עם תוכניות להכפיל את ההיצע עד סוף השנה, אבל בשלב זה רק מעטים מהמשתמשים של ענקית הסטרימינג משחקים, כך לפי דיווח באתר CNBC.
מאז נובמבר אשתקד, החברה משיקה משחקים חדשים כדרך להעסיק את המשתמשים בין העלאת תכנים חדשים לשירות. המשחקים זמינים רק למנויים ויש להוריד אותם כאפליקציות נפרדות. לפי נתונים שאספה חברת ניתוח האפליקציות Apptopia, המשחקים הורדו 23.3 מיליון פעמים ומושכים בממוצע 1.7 מיליון משתמשים יומיים. מדובר בפחות מ-1% מ-221 מיליון המנויים של נטפליקס.
החשיבות של משחקי המחשב לאסטרטגיה הכוללת של נטפליקס התגברה בחודשים האחרונים, שכן החברה מתמודדת עם תחרות גוברת על תשומת הלב של המנויים ושל המנויים הפוטנציאליים. ברבעון השני הפסידה נטפליקס קרוב למיליון מנויים - זאת לאחר שהפסידה 200 אלף מנויים ברבעון הראשון במה שהייתה הירידה הראשונה שלה במנויים מזה למעלה מעשור.
במכתב ששלחה בשנה שעברה לבעלי המניות, ציינה נטפליקס את אפיק גיימס ואת טיקטוק כיריבים הגדולים ביותר על הזמן של המשתמשים. "אחד מהיתרונות הרבים של נטפליקס בקידום האסטרטגיה הוא היכולת לעורר מעורבות מעבר לתקופה שבה הסדרה עולה לראשונה לפלטפורמה", הסביר האנליסט טום פורטה מ- D.A Davidson.
עם זאת, בשנה שעברה הודה סמנכ"ל התפעול של נטפליקס גרג פיטרס כי החברה "משתרכת מאחור בחודשים רבים ולמען האמת אפילו בשנים" בהבנה כיצד המשחקים יכולים לשמור את הלקוחות בשירות. "אנחנו נהיה ניסיוניים וננסה כמה דברים", אמר בעת פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של החברה. "עלי לומר שאנחנו מתמקדים בטווח הארוך ביכולת שלנו ליצור נכסים שמקושרים לעולמות, לדמויות ולסיפורים שאנחנו מייצרים".
הקטלוג הנוכחי של החברה כולל 24 אפליקציות משחקים ממגוון של ז'אנרים ותוכניות של נטפליקס, ביניהם Stranger Things: 1984. חלק מהמשחקים מבוססים על משחקי קלפים פופולריים כמו Mahjong Solitaire. לפי התכנון, הקטלוג יתרחב ל-50 משחקים עד סוף השנה, כולל משחק המבוסס על הסדרה המצליחה גמביט המלכה.
בנטפליקס לא פרטו בדיוק כיצד הם מתכננים להפוך את המשחקים לחלק בסיסי באסטרטגיה של החברה. "אנחנו עדיין שומרים בכוונה על חלק מהפרטים בסודיות כי אנחנו עדיין לומדים ומנסים להבין כיצד הדברים יתקבלו אצל החברים שלנו, אילו משחקים אנשים רוצים לשחק", אמרה ביוני ליאן לומבי, מנהלת המשחקים החיצוניים בנטפליקס.
בנטפליקס פנו למפתחים מחוץ לחברה למשחקים הקיימים, אך בשנה האחרונה רכשו שלוש חברות פיתוח משחקים. עד כה, ההורדות של המשחקים של נטפליקס מצומצמות בהרבה משל אפליקציות המשחקים המובילות כמו סאבווי סרפרס, רובולוקס ו-Among Us, שלהן יותר מ-100 מיליון הורדות, ובכל זאת, מאז מאי נרשמה עלייה מסוימת בקצב ההורדות.