סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר טסלה ספייס איקס
אלון מאסק הבעלים של X (צילום: Slaven Vlasic/Getty Images)

הערכות: הכנסות X מפרסום צנחו בקרוב לחצי מאז רכש אותה מאסק

לפי דיווח בבלומברג, הכנסות הרשת החברתית מפרסום ירדו ל-2.5 מיליארד דולר, לעומת 4.7 מיליארד בשנה שלפני הפיכתה לפרטית. הפרסום מייצג עד 75% מהכנסות X. בחברה הכחישו את הדיווח

מכירות הפרסומות השנה בפלטפורמת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר) של אלון מאסק ירדו לפי הערכות לסביבות 2.5 מיליארד דולר, כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג.
ההכנסות מפרסום אמנם היו בירידה מאז רכש מאסק את הפלטפורמה באוקטובר השנה שעברה ב-44 מיליארד דולר, אך המגמה הוחמרה בחודש שעבר, אז הכריזו מספר חברות גדולות כמו וולט דיסני, אפל וקומקאסט על הקפאת הפרסום לאחר שמאסק הסכים עם פוסט שקידם תיאוריה אנטישמית. בשבוע שעבר הודיעה גם וולמארט על הפסקת הפרסום בפלטפורמה.
לשם השוואה, בארבעת הרבעונים האחרונים שבהם הייתה X חברה ציבורית, ההכנסות מפרסום הסתכמו ב-4.7 מיליארד דולר – מדובר על התקופה החלה מהמחצית השנייה של 2021 ועד לסוף המחצית הראשונה של 2022.
לפי הדיווח בבלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא, עבור כל אחד משלושת הרבעונים הראשונים של 2023 עמדו ההכנסות מפרסום על מעט יותר מ-600 מיליון דולר, והתחזית היא להכנסות בסדר גודל דומה ברבעון האחרון.
עם זאת, ב-X הכחישו את הדיווח בבלומברג. ג'ו בנארוץ', מנהל הפעילות העסקית בחברה אמר בתגובה לרויטרס כי הדיווח "מייצג תפיסה לא שלמה של העסק כולו, מכיוון שהמקורות עליהם התבססו בבלומברג לא סיפקו נתונים מדוייקים ומקיפים".
מכירות הפרסום מהוות בין 70% ל-75% מכלל ההכנסות של X. בחברה הציבו יעד הכנסות השנה של 3 מיליארד דולר מפרסום ומנויים, אך קרוב לוודאי שלא יעמדו בו.
ביולי הודה מאסק עצמו כי תזרים המזומנים של החברה נותר שלילי בשל צניחה של קרוב ל-50% בהכנסות מפרסום ונטל חובות גבוה.
בכנס בו השתתף מאסק בסוף החודש שעבר הוא תקף את המפרסמים הנוטשים, וטען כי הם מנסים לסחוט אותו: "אם מישהו הולך לנסות לסחוט אותי עם פרסום? לסחוט אותי עם כסף? לכו להז... לכו להז... זה ברור?"