סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יניב ברטלה  וסטו
יניב ברטלה (צילום: וסטו)

מנכ"ל וסטו המודח ממנה דירקטור - בשאיפה שיערים קשיים על החברה

בעל השליטה והמנכ"ל שפוטר לפני שבוע מווסטו, יניב ברטלה גייס את הדירקטור זיו עירוני על מנת להילחם בדירקטוריון שלטענתו מנסה לגלגל אליו את האשמה. מאתמול עירוני משמש כנציג ברטלה בחברת האינשורטק שמתמודדת בחודשים האחרונים עם תרמית לקוחות שנעשתה במערכותיה

בעל השליטה והמנכ"ל לשעבר בווסטו, יניב ברטלה, מגייס את הדירקטור זיו עירוני על מנת להילחם בדירקטוריון. לכלכליסט נודע כי החל מאתמול (ד'), עירוני משמש כנציג ברטלה בחברת האינשורטק שמתמודדת בחודשים האחרונים עם תרמית לקוחות שנעשתה במערכותיה.
ברטלה פוטר מהחברה בשבוע שעבר בעקבות התפיסה בתוך הנהלת החברה כי הייתה לו אחריות עקיפה או ישירה על התרמית שהתרחשה בחברה – רכישת תיקי ביטוח על ידי גופים בעזרת אישורים מזויפים. ברטלה רואה בפיטוריו כניסיון הדירקטוריון לגלגל אליו את האשמה ומצביע על קשר פעולה בין הדירקטוריון לוועדת הבדיקה שהוקמה בחברה לבין חלק מהדירקטורים שביקשו להשתלט על החברה ולהרחיק את המייסדים.
דירקטוריון וסטו מובנה משלושת המייסדים; ברטלה, אלון ליפשיץ ובן ציקל) לצד עמי בר לב, פבל רומנובסקי, כריס גוטשלק וג'ונתן סורל. ברטלה, ליפשיץ וציקל מחזיקים 24% ממניות החברה כל אחד. עירוני שייצג את ברטלה בדירקטוריון, אוחז בדעה כי הדירקטוריון בוחר בדרך הפשוטה של האשמת המנכ"ל בבעיות החברה ללא הוכחות. עירוני ניהל בעבר מאבקים משפטיים בדירקטוריונים, כאשר הזכור ביותר מבינם הוא התנגדותו לעסקה בין משה חוגג לבין השלד קמן קפיטל. בימים אלו מנהל עירוני מאבק גם בבעלי השליטה בחברה הציבורית אריקה בי קיור, חברת ייצור מכשירי בי קיור לייזר. ברטלה מקווה כי הלוחמנות של עירוני תאפשר את חזרתו לווסטו.
באמצע חודש יולי חשף "כלכליסט" את הפרשייה בחברת וסטו שרק לפני כמה חודשים נחשבה כיוניקורן, במסגרתה מכתבי הביטחונות שהוציאו המשקיעים שרכשו את ביטוחי המשנה דרך זירת המסחר של החברה היו מזויפים ובהיקף של מיליארדי דולרים. החשד שעלה לגבי וסטו הוא שמשקיעים שהשתמשו בפלטפורמה של החברה הצליחו לרכוש את הסיכון מחברות הביטוח תוך הצגת ערבויות מזויפות, שהמערכת של וסטו לא בדקה או לא זיהתה אותן ככאלה. הטענות של הדירקטוריון נגד ברטלה החלו לאחר מציאת עוד עסקה בעייתית שביצעה וסטו ב-2019 וגם היא הסתמכה על קו אשראי מזויף שהגיע מסיטיבנק. מדובר בעסקה שהסתכמה במיליוני דולרים. בשנתה הראשונה וסטו כללה רק את היזמים וקומץ עובדים והיא מחזקת לכאורה את הקשר בין היזמים לתרמית שנעשתה בתיקי הביטוח שהנפיקה החברה. הסבר אלטרנטיבי תולה את התרמית בגופים איתם החברה עבדה ושהיו אחראים לחיבור החברות הרוכשות של תיקי הביטוח.