סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פלייטיקה מובילה סבב גיוס של 10 מיליון דולר בסטארט-אפ גיימינג ישראלי שהוקם לפני פחות משנה

החברה הישראלית, שנסחרת בוול סטריט לפי שווי של 8 מיליארד דולר, מאמינה בטכנולוגיה של חברת Edge Gaming, המאפשרת לשחקנים ליצור מודים ולשתף אותם בשניות ספורות. מאז הקמתה אדג' גייסה 12 מיליון דולר

פלייטיקה, חברת הגיימינג הישראלית שנסחרת בוול סטריט בשווי של 8 מיליארד דולר והספונסרית של מכבי תל אביב בכדורסל, מובילה סבב גיוס של 10 מיליון דולר בסטארט-אפ Edge Gaming, שהוקם לפני פחות משנה. חוץ מפלייטיקה השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים, קרנות ההון סיכון Stardom ו-AnD Ventures. מאז הקמתה גייסה החברה 12 מיליון דולר, כשגיוס ה-Pre-seed בוצע ביולי האחרון.
אדג' גיימינג, שהוקמה על ידי האחים עמרי ואסף גזית, פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לכל שחקן לייצר באופן עצמאי, בלחיצת כפתור, מודים של מקטעי משחק קצרים של 30-15 שניות. את הקטעים שיצרו ניתן לשתף עם שחקנים אחרים ולאפשר להם לשחק. באדג' גיימינג מכנים את מקטעי המשחק Playables. הטכנולוגיה של החברה, המוגנת פטנט, מאפשרת לשחקן לייצר את Playables בתוך 10 שניות, ולהעלות אותם לפלטפורמה החברתית של אדג' גיימינג, ממש כפי שהוא מעלה סרטון ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טיקטוק ואחרות. זאת להבדיל מהדרך הקיימת ליצירת מקטעי משחק, שאורכת בין שעות עד שבועות, ונעשית בעיקר על ידי ענקיות המשחקים בעצמן.
1 צפייה בגלריה
צוות אדג' גיימינג
צוות אדג' גיימינג
צוות אדג' גיימינג, מימין: דדי נאמן (CPO), אסף גזית (מייסד-משותף ומנכ"ל), אורי לבנון, תמר רוחם (CTO) ועמרי גזית (מייסד משותף ו-COO).
(צילום: תומר אביב)
כרגע הפלטפורמה של אדג' גיימינג פועלת בגרסת בטא סגורה, ובכוונת החברה להתחיל להפיץ אותה מסחרית במהלך השנה הבאה, בעיקר במשחקים מאוד פופולריים בדרגת AAA, דוגמת CSGO. המודל העסקי ההתחלתי של החברה הוא שימוש בפלטפורמה שלה תמורת דמי מנוי שהגיימר רוכש, ובשלב מאוחר יותר גם יצירת שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן פופולריים בתעשייה. אדג' מעסיקה 17 עובדים, ובכוונתה להגדיל את מספרם ל-25 עד סוף השנה הנוכחית, ול-40 עד סוף המחצית הראשונה של 2022. אסף גזית (29) משמש כמנכ"ל החברה, ועמרי גזית (33) הוא המשנה למנכ"ל. שניהם גיימרים בעצמם.
"עם Playables מפתחי משחקים יכולים להתמקד בליצור גרפיקה ופיזיקה מושלמות בתוך המשחקים שלהם, בעוד השחקנים עצמם יקבלו את הכוח לקבוע כיצד המשחק ישוחק - בתנאים שלהם", מסביר אסף גזית. "סבב הגיוס הנוכחי הוא הבעת אמון בחזון החדש שיצרנו עבור תעשיית המשחקים ובערך שהוא מביא עמו למפתחי משחקים ושחקנים כאחד. אנחנו מצפים להמשיך במשימתנו לאפשר לשחקן לשבת במושב הנהג".