סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מונדיאל 2022 נבחרת יפן
שחקני נבחרת יפן במונדיאל בקטאר (צילום: גטי)

יפן בטירוף: חשש לקריסת השידור במשחק מול קרואטיה

חברת הסטרימינג היפנית Abema Tv, האוחזת בזכויות לשידורי המונדיאל במדינה שנבחרתה עברה את שלב הבתים, הודיעה כי ייתכן שלא כל מנוייה יוכלו לצפות דרכה במשחק שמינית הגמר. החברה לא ציפתה לעניין כה גדול במשחקים המשודרים שם בשעות הקטנות של הלילה

שירות הסטרימינג היפני Abema TV של חברת סייבראייג'נט - המחזיק בזכויות הסטרימינג במדינה לשידורי המונדיאל - עשוי להגביל את הגישה למשחק שמינית הגמר של יפן מול קרואטיה היום (ב'), שיתקיים בחצות לפי שעון יפן, בשל הביקוש הגבוה שעלול לתקוע את השירות.
ההעפלה המפתיעה של יפן משלב הבתים הציתה גל של התעניינות ותמיכה במדינה. שירות הסטרימינג רשם שיא חדש ברמות השימוש ביום שישי במשחק של יפן נגד ספרד, אף ששודר בשעה ארבע לפנות בוקר ביפן, כך צייץ נשיא סייבראייג'נט סוסומו פוג'יטה.
מניית סייבראייג'נט עלתה ב-4% לאחר הדיווח. "המניה של סייבראייג'נט עולה בשל הציפייה שההכנסות של Abema מפרסומות יעלו בטווח הארוך", אמר לסוכנות הידיעות בלובמרג הידקי יאסודה, אנליסט בטויו סקיוריטיס. סייבראייג'ינט היפנית ידועה בעיקר בשל פורטפוליו משחקי המחשב שבבעלותה, ובהם Uma Musume שעזרו להעלות את המניה לשיא במהלך המגפה. לפי האנליסט הירוקו סאטו מג'פריס, החברה הוציאה 20 מיליארד ין (150 מיליון דולר) להשגת זכויות הסטרימינג של המונדיאל. ניתן לצפות בשירות במכשירי הטלפון, במחשבים ניידים ובטלוויזיות חכמות. לאוהדים היפנים יש גם אפשרות לצפות במשחקים בשידור רגיל בפוג'י טי.וי.
שירות הסטרימינג זוכה לפופולריות, אך שידורי הכדורגל הם בחינם, והאנליסטים תוהים אם הזינוק במספר הצופים יצליח להיתרגם למשתמשים בתשלום. במשחק ביום שישי נרשמו 17 מיליון צפיות. דובר של סייבראייג'נט מסר כי החברה הוסיפה שירותים להתמודד עם הביקוש למשחקי המונדיאל, אך מעריכה כי בסופו של יום יירשם הפסד על הטורניר. "להערכתי רוב המשתמשים שהתקינו את האפליקציה לצפייה במשחקי הכדורגל ימחקו אותה אחרי הטורניר ויחזרו לשירותי סטרימינג אחרים כמו נטפליקס ויוטיוב", סיכם יאסודה.