סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
כנס חוסן בהייטק AISRAEL - פאנל עתיד ה AI גיגי לוי שותף מייסד NFX
מייסד הקרן, גיגי לוי וייס (צילום: יריב כץ)

קרן NFX של גיגי לוי-וייס תקיים מרתון מהיר להשקעה בסטארט-אפים בישראל

במסגרת מסלול Fast שייפתח בשבוע הבא, יבוצעו השקעות סיד ופרה-סיד בגובה 20 מיליון דולר, בעיקר בתחום הבינה המלאכותית והביו-טק. החברות יקבלו תשובה תוך 9 ימים מרגע ההגשה והכסף יוזרם אליהן תוך 3 שבועות בלבד. גיגי לוי-וייס: "חייבים לשמן את גלגלי השיניים של התעשייה"

קרן ההון סיכון NFX, הנחשבת לאחת מקרנות הסיד הגדולות בעולם, חונכת מסלול השקעות חירום אולטרה-מהיר תחת השם Fast, לתמיכה בסטארט-אפים ישראליים חדשים, בעיקר בתחום הבינה המלאכותית והביו-טק.
הקרן נקטה פעולה דומה בתקופת הקורונה, עת הקצתה עשרות מיליוני דולרים להשקעות בחברות בסיליקון וואלי ובישראל. עתה המסלול מתמקד בחברות ישראליות בלבד, במטרה להאיץ הקמת חברות חדשות.
מסלול Fast יבצע השקעות סיד ופרה-סיד בגובה 20 מיליון דולר. החברות במסלול יקבלו תשובה תוך 9 ימים מרגע ההגשה והכסף יוזרם אליהן תוך 3 שבועות בלבד, בהסכם SAFE שימזער משמעותית את הבירוקרטיה הנדרשת, כך לפי הקרן.
בקרן מדגישים כי הליך האיתור יתמקד בחברות בינה מלאכותית וביו-טק, אך גם בתחומים אחרים בהם היא משקיעה בשוטף כגון פינטק, גיימינג, מרקטפלייס, סייבר ועוד. עוד נכתב בהודעתה כי חברות שביקשו מימון במהלך 12 החודשים שקדמו למיזם ונענו בשלילה, יתבקשו לפרט מהם השיפורים העסקיים שבוצעו בחברה.
המסלול המהיר של הקרן ייפתח בשבוע הבא ויימשך 3 שבועות. בסיום ההגשות יגיעו שותפי NFX לישראל כדי לפגוש את היזמים, במסגרת אירוע גדול שיתקיים תחת השם Israel Tech Is Back.
בשיחה עם כלכליסט אמר גיגי לוי-וייס, מייסד שותף בקרן, כי הסבב "יכול להיות קיק סטרט להתחלה של חברות חדשות". עוד הוסיף לוי-וייס: "אנחנו מתחייבים לקבל את כל מי שעומד בקריטריונים. נשים עשרות מיליוני דולרים בתהליך הזה, אז אם יהיו חברות לא מתאימות/טובות, לא נשקיע". כמו כן, על אף שהמסלול יתמקד בחברות חדשות, גיגי ציין: "נקבל חברות גם בשלב מאוחר יותר, אבל לפי תנאים מאוד ברורים".
לדבריו, המטרה היא להניע קרנות נוספות לעשות מהלך דומה: "המטרה שלנו בסוף זה לא רק שאנחנו נשקיע בחברות מעולות, אלא גם להתניע את התעשייה. יש עדיין כסף dry powder (כסף נזיל להשקעה - מ"א) בקרנות. אם לא נשקיע בחברות – יכול להיות שלא יהיו חברות אחר כך להשקיע בהן. חייבים לשמן את גלגלי השיניים של התעשייה. לנו יש קרן יחסית גדולה, אנחנו נעשה את שלנו ושאחרים יעשו את חלקם. לא צריך להשקיע בחברות לא טובות, אבל כן להתעסק בהקמת חברות חדשות".
לדברי שרי ברונפלד, מנהלת ההשקעות הבכירה שמובילה את המסלול בארץ: "אנו מחפשים חברות ישראליות עם Network Effects חזקים, שמאמצות יכולות AI כדי לרוץ מהר יותר ולגשר על הפער שנוצר בשנה וחצי האחרונות אל מול המתחרים בסיליקון ואלי. כפי שאנחנו מצפים מהיזמים שלנו להיות מהירים, כך אנו פועלים - כל חברה שתגיש בקשה תקבל תשובה תוך 9 ימים או פחות".