סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
מון אקטיב הישראלית כבר שווה 5 מיליארד דולר - גייסה 300 מיליון

שווי חברת הגיימינג צמח פי 4 בפחות משנתיים. כל הגיוס יהיה סקנדרי, כלומר רכישה של מניות עובדים ומשקיעים; מון אקטיב צופה הכנסות של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר ב-2021. החברה מעסיקה למעלה מ-1,300 עובדים בעולם, מהם כ-800 במטה בתל אביב; המייסד והמנכ"ל מולי אלבין: "רואים פוטנציאל צמיחה אינסופי, אנחנו רק בהתחלה"

חברת הגיימינג הישראלית מון אקטיב (Moon Active), גייסה 300 מיליון דולר בגיוס שכולו סקנדרי (רכישה של מניות עובדים ומשקיעים) בהיקף של 300 מיליון דולר לפי שווי של 5 מיליארד דולר, כך נודע לכלכליסט. את העסקה הובילה קרן ההשקעות Insight אשר השקיעה בתחילת שנת 2020 - 125 מיליון דולר בסקנדרי לפי שווי של 1.25 מיליארד דולר, כלומר שווי החברה צמח פי 4 בפחות משנתיים. בסיבוב הנוכחי השתתפה קרן השקעות נוספת בשם Andalusian.

בתחילת השנה החברה הודיעה על רכישה של חברת המשחקים מלסופט (Melsoft) - אשר מפתחת שני משחקים, המשחק הראשון הוא Family Island בקטגוריית Resource Management והמשחק השני הוא My Cafe בקטגוריית ה-Cooking. מאז הרכישה הכנסות המשחק המוביל של מלסופט, Family Island, גדלו בכ-85% והמשחק טיפס 104 מקומות בדירוג ההכנסות העולמי וכיום מדורג במקום ה-63 ובנוסף, מדורג שני בקטגוריית Resource Management. על פי הערכה מהוות הכנסות מלסופט מהוות חלק משמעותי מהכנסותיה של מון אקטיב. בעקבות ההצלחה של הרכישה, הכנסות החברה צמחו בשנים האחרונות בקצב מואץ, כאשר בשנת 2018 עמדו על כ-100 מיליון דולר, ב-2019 על כ-550 מיליון דולר, ב-2020 ההכנסות יותר מהוכפלו והגיעו לכ-1.25 מיליארד דולר וב-2021 החברה צופה הכנסות של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר.
הגידול המשמעותי בשוויה של מון אקטיב נובע מהמשך הצמיחה של Coin Master המשחק איתו החברה פרצה, בנוסף לגידול משמעותי בביצועי המשחקים הנוספים של החברה שכרגע נמצאים בקצב הכנסות של כ-300 מיליון דולר בשנה עם צפי גדילה של 100% נוספים בשנת 2022.
Coin Master נחשב לאחד המשחקים הפופולריים ביותר ומדורג במקום הרביעי בעולם בהכנסות בשנים 2020-2021. קוין מאסטר הוא משחק מובייל חברתי שבו בונים השחקנים כפרים וירטואליים ויכולים לשדרג אותם ולהילחם בשחקנים אחרים. המשחק הבסיסי הוא חינמי, כאשר ההורדה היא ללא תשלום. המודל העסקי מתבסס על רכישות וירטואליות לשדרוג המשחק ויכולות השחקנים - השחקנים יכולים לשלם כסף כדי לקבל יתרון.
החברה מעסיקה למעלה מ-1,300 עובדים בעולם, כאשר למעלה מ- 800 עובדים מועסקים במטה בתל אביב. בנוסף לחברה מרכז פיתוח גדול בקייב, משרדים ברומניה, בלארוס וליטא. מתחילת השנה החברה גייסה כ-400 עובדים, כמחציתם אנשי פיתוח.
מיום הקמתה החברה בשנת 2011 גייסה 10 מיליון דולר בלבד. המשקיעים העיקריים בחברה הם: גיא גמזו, גיגי לוי וייס, דיוויד אליינס, אור עופר, יונתן קולבר וקרן ההשקעות Insight.
גיגי לוי וייס אחד המשקיעים המוכרים בתעשיית ההייטק התייחס לאחרונה לחברה בראיון לכלכליסט "החברה הכי מצליחה שלי היא מון אקטיב, והיא אולי החברה הכי טובה שאי פעם השקעתי בה".
מנכ"ל ומייסד החברה מולי אלבין לכלכליסט: "אנו שמחים מאוד על השותפות עם קרן Insight שממשיכה להאמין בחברה, בחזון ובצוותים המוכשרים ושמחים לצרף אלינו את קרן Andalusian. במבט על השנים הקרובות אנחנו רואים פוטנציאל צמיחה אינסופי, אנחנו רק בהתחלה. השנה ביצענו צעדים משמעותיים כחלק מהיעד שלנו להפוך לחברת משחקי המובייל המצליחה בעולם והשקענו משאבים רבים בפיתוח פלטפורמה טכנולוגית ויכולות רבות אשר תומכות ומאיצות את המשחקים שלנו ומעניקות לנו יתרון תחרותי גדול. אנחנו מפתחים מספר משחקים חדשים בקטגוריות שונות וגם מכוונים לצמיחה באמצעות רכישות בשלבים ובהיקפים שונים. אומרים שההון האנושי הוא הדבר החשוב ביותר בהצלחה של חברה, זה לא נכון, ההון האנושי הוא הדבר היחיד שחשוב בהצלחה של חברה, התפיסה הזו היא סוד ההצלחה שלנו".
1 צפייה בגלריה
צוות מון אקטיב Moon Active
צוות מון אקטיב Moon Active
Moon Active
(צילום: Moon Active)