סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

צו פתיחת הליכים לשיקום שלוש חברות מקבוצת NSO

בית המשפט קבע אתמול כי קיים סיכוי סביר לשיקומן הכלכלי של שלוש החברות מקבוצת NSO שנטען שעוסקות בסייבר הגנתי ולבקשתן מונה להן נאמן. בעלת השליטה קרן NOAL וקבוצת NSO צפויות להגיש הצעות רכישה לקונווקסום

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא אתמול צו פתיחת הליכים לשיקומן של שלוש חברות מקבוצת NSO - גאוטילב, ווייאאוט וקונווקסום. השופט חגי ברנר קבע כי קיים סיכוי סביר לשיקומן הכלכלי של החברות.

במסגרת הדיון שנערך אתמול נודע כי קבוצת NSO מסכימה להעמיד מימון של 1.5 מיליון דולר להפעלת חברת קונווקסום (העוסקת במחקר ופיתוח טכנולוגיה להגנה מפני חדירת רחפנים עוינים).

1 צפייה בגלריה
שלו חוליו על רקע משרדי NSO במושב ספיר
שלו חוליו על רקע משרדי NSO במושב ספיר
משרדי חברת NSO והמייסד־המנכ"ל שלו חוליו
שלוש החברות פנו בחודש שעבר לבית משפט במטרה שימונה להן נאמן זמני. מדובר בחברות העוסקות בפיתוח מוצרי סייבר הגנתי בעוד חברות אחרות בקבוצת NSO עוסקות בפיתוח ובשיווק מוצרי סייבר התקפי. אשכול החברות כולל עשרות חברות, שהשליטה בהן נתונה בידי חברת אחזקות זרה, טריאנגל הולדינגס.
הבעלות בטריאנגל (בשרשור) נחלקת בין קרן זרה בשם NOAL SCSP (המוחזקת על ידי הקרן האמריקאית BRG) המחזיקה ב־70.33% ממניותיה של טריאנגל לבין קבוצת ההנהלה בראשותו של מייסד ומנכ"ל NSO שלו חוליו המחזיקה ב־29.67% מטריאנגל.
במסגרת הבקשה שהגישו בינואר שלוש החברות הן טענו, באמצעות עוה"ד ד"ר שלמה נס ושי גליקמן, כי יש להפריד בינן לבין החברות העוסקות בסייבר התקפי. הבקשה חשפה חילוקי דעות בין קרן NOAL לבין הקבוצה בראשות חוליו.
ביום חמישי האחרון הודיעה קרן NOAL, באמצעות עו"ד אהוד גינדס, כי היא מציעה לרכוש את השליטה בחברות בדרך של הסדרת חובות הנושים במלואם והעמדת מימון מלא לתפעול החברות בסכום כולל של 28 מיליון דולר. הסכום הנ"ל כולל גם 3 מיליון דולר שהקרן התחייבה להעביר למימון פעילות שלוש החברות. מנגד, ביום ראשון השבוע קבוצת NSO הגישה תגובה מטעמה כי יש לדחות את הניסיון לכפות מכר של חברת קונווקסום שהינה חלק אינטגרלי מקבוצת NSO, והגדירה זאת כמחטף. הקבוצה טענה עוד כי הקרן "מנסה הלכה למעשה להתנות את העמדת המימון בקביעה מראש כיצד יסתיים ההליך, ובהחלטה שתוביל מראש לכך שהחברות יעברו לבעלותה". קבוצת NSO טענה, באמצעות עוה"ד רענן קליר ותומר שקד, כי הדין מחייב שהליך מכר של קונווקסום, נכסיה או פעילותה יהיה סדור, שוויוני והוגן, במסגרתו יש לאפשר גם לגורמים אחרים לרבות קבוצת NSO להגיש הצעת רכישה.
במהלך הדיון אתמול ציין עו"ד אורי גאון, הנאמן של שלוש החברות, כי "החשש המרכזי שלנו זה העובדים (עובדי חברת קונווקסום - ל"ד). עשינו איתם שלשום ישיבה, יש שם גאוות יחידה. הם חייבים ודאות שיש בעל בית לדבר הזה". עו"ד קליר, בא כוח NSO, ציין בדיון כי "NSO רתומים לטובת הנאמן... אנחנו לא חפצים בפירוק. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לראות את הדבר הזה יורד לטמיון. לא צריכה להיות הפרדה... לשיטתנו ההצעה שמציעה הקרן, גם אם תזכה ברמה העסקית, זה לא יצלח. אנחנו מנסים להציע הצעה ולשם כך מוכנים לשלם".
עו"ד נס, מטעם שלוש החברות, ציין בדיון כי "הצלחנו לשכנע את אנשי הקרן לסכן כסף... אם אין כסף העובדים הולכים הביתה. צריך תהליך הפרדה. צריך חברה עצמאית".
עו"ד גינדס, בא כוח קרן NOAL המציעה לרכוש את שלוש החברות, ציין כי "הקרן לא התכוונה להיכנס לרכישה של החברות. הסיבה שאנחנו פה זה בלית ברירה... אם לא נעשה תהליך מכירה מהיר אין פה כלום. אנחנו שמים על השולחן הצעה של 28 מיליון דולר".
בשלב זה ציין הנאמן עו"ד גאון כי "העובדים צריכים לדעת שיש בעל בית. אני לא נותן למישהו בלעדיות. אם NSO תרצה להציע הצעה יותר טובה מהקרן, תבורכו".
נציגת הממונה על חדלות פירעון סיכמה: "מצבנו השתפר פלאים. שתי קבוצות מוכנות לתת מימון. יש מקום לתת צו פתיחת הליכים למטרת שיקום". ואכן, השופט ברנר הוציא את הצו והתיר לנאמן החברות לפרסם הזמנה להציע הצעות לרכישת קונווקסום. במהלך התקופה הקרובה יוכלו הקרן, קבוצת NSO וכל גורם אחר להגיש הצעה לרכישת קונווקסום.