סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסד ומנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג קעקוע
ג'נסן הואנג (צילום: Reuters)

מנכ"ל אנבידיה: "בינה מלאכותית תוכל לפתור כל מבחן בתוך חמש שנים"

כיום AI יכולה לפתור מבחנים רק בחלק מהתחומים; ואולם לדברי ג'נסן הואנג, בינה מלאכותית חזקה שתדע לפתור כל מבחן - עשויה להגיע בתוך כמה שנים

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, אמר אתמול (ו') כי בינה מלאכותית חזקה (AGI) עשויה להגיע כבר בתוך חמש שנים, אם כי זה תלוי באופן בו מגדירים אותה. אנבידיה מייצרת שבבים לבינה מלאכותית המיועדים למערכות כמו ChatGPT של OpenAI, ואתמול טיפס שווי השוק שלה ל-2 טריליון דולר. הואנג אמר את הדברים בתשובה לשאלה שהופנתה אליו בכנס כלכלי שנערך באוניברסיטת סטנפורד ועסק בפיתוח מחשבים שיכולים לחשוב כמו בני אדם.
הואנג אמר כי התשובה תלויה במידה רבה באופן הגדרת היעד. אם מדובר ביכולת לעבור מבחנים של בני אדם, אז לפי הואנג בינה מלכותית חזקה תגיע בקרוב מאוד. לדבריו, "אם אתן ל-AI כל מבחן שאפשר להעלות על הדעת, להערכתי בתוך חמש שנים נשיג תוצאות טובות בכל אחד מהמבחנים".
כיום, בינה מלאכותית יכולה לעבור מבחנים כמו בחינות הסמכה ללשכת עורכי הדין, אך עדיין מתקשה, לדוגמה, במבחנים רפואיים. ואולם לפי הואנג, בעוד חמש שנים הטכנולוגיה תצליח לעבור גם את המבחנים הללו. עם זאת, במובנים אחרים AGI עוד רחוקה יותר, וזאת מכיוון שהמדענים חלוקים בשאלה כיצד לתאר את האופן שבו המוח פועל. "לפיכך קשה לענות על השאלה מנקודת המבט של מהנדס", אמר הואנג, שכן מהנדסים זקוקים ליעדים מוגדרים.
הואנג אמר גם כי "אנחנו נזדקק לעוד מפעלים לייצור שבבים, אך קחו בחשבון שאנחנו משפרים כל העת את האלגוריתם והעיבוד של AI. אנחנו משפרים את יכולות המחשוב פי מיליון לאורך עשר שנים".