סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק הבעלים של טסלה ספייס איקס X
אלון מאסק. רוצה להבין את היקום (צילום: Kirsty Wigglesworth | AP)

סטארט-אפ הבינה המלאכותית של מאסק רוצה לגייס מיליארד דולר

חברת xAI, שהשיקה בחודש שעבר את מודל ה-AI הראשון שלה, גרוק, גייסה כבר 135 מיליון דולר ממשקיעים, ולפי מסמכים שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית מעוניינת בגיוס הון נוסף שיעזור לה להתחרות בחברות כמו OpenAI בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית

סטארט-אפ הבינה המלאכותית של אלון מאסק, xAI מעוניין לגייס הון של מיליארד דולר ממכירת מניות, כך לפי מסמכים שהוגשו לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC). הגיוס המתוכנן הוא חלק ממאמציו של מאסק להתחרות בחברות כמו OpenAI בתחום הבינה מלאכותית הגנרטיבית המתפתח במהירות. לפי המסמכים, החברה כבר גייסה 135 מיליון דולר, והמשקיעים מתבקשים להתחייב למינימום של 2 מיליון דולר כל אחד.
חברות בינה מלאכותית גנרטיבית, שהטכנולוגיה שהן מפתחות יכולות לייצר טקסטים ותמונות, גייסו השנה מיליארדי דולרים, הודות לפופולריות של ChatGPT – הצ'טבוט שפיתחה OpenAI שבה מושקעת מיקרוסופט שהושק בנובמבר השנה שעברה. מאסק היה בין המייסדים של OpenAI ב-2015 אך עזב לאחר שלוש שנים. מוקדם יותר השנה גייסה החברה 10 מיליארד דולר ממיקרוסופט, בעוד שגוגל הודיעה על השקעה של 2 מיליארד דולר בחברה ה-AI המתחרה אנתרופיק, ומטא משקיעה מיליארדים בפיתוח מוצרי AI.
מאסק השיק ביולי את חברת הבינה המלאכותית שלו "כדי להבין את האופי האמיתי של היקום". בחודש שעבר השיקה החברה את מודל ה-AI הראשון שלה – צ'טבוט בשם גרוק. הוא יהיה זמין למנויי הפרימיום של X (לשעבר טוויטר) המשלמים 16 דולר בחודש. מאסק הוא הבעלים של הפלטפורמה שאותה רכש באוקטובר אשתקד תמורת 44 מיליארד דולר. בחודש שעבר הכריז מאסק כי המשקיעים ב-X יחזיקו ב-25% מ- xAI. מאסק טען לאחרונה כי "בינה מלאכותית תוכל לעשות הכול", זאת על אף שגם העביר ביקורת על ההתפתחויות וחתם על המכתב שקרא להפסקה בפיתוח מערכות AI.