סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גיורא ירון: הד"ר שהפך משכיר עשיר למוביל של שורת אקזיטים

ירון, בעל דוקטורט בפיסיקה ישומית, החל לנהל את חברת אינדיגו ב־1992 והפך ל”שכיר עשיר” לאחר שעשה בה את הונו המשמעותי עם הנפקתה ב־1994. את חברת מרקורי הוא מכר ל-HP כבר ב־2006, באחת העסקאות הגדולות עד היום בהייטק הישראלי – 4.5 מיליארד דולר במזומן

גיורא ירון, בעל דוקטורט בפיסיקה ישומית, הוביל שורת אקזיטים בעשורים האחרונים. הבולט מכולם היה המכירה של חברת מרקורי לחברת HP ב־2006 באחת העסקאות הגדולות עד היום בהייטק הישראלי – 4.5 מיליארד דולר במזומן. ירון שימש כיו”ר מרקורי. פעילות בדיקות התוכנה של מרקורי היא עד היום חלק משמעותי מהחטיבה שהיא כיום חלק מחברת מיקרו פוקוס.
אקזיטים בולטים נוספים שהוביל ירון: מכירת חברת הדפוס אינדיגו ל־HP ב־627 מיליון דולר ב־2001; קומרנט, שנמכרה לרד האט בכ־115 מיליון דולר ב־2009 ושימשה כבסיס להקמת מרכז הפיתוח של חברת התוכנה רד האט בישראל; הפעילות של פי־קיוב שנמכרה לסיסקו ב־200 מיליון דולר ב־2004; הייפרוויז, שנמכרה לצ’קפוינט ב־80 מליון דולר ב־2015 והיא כיום חלק מפעילות הענן של צ’קפוינט כשמייסדי החברה אף הקימו קרן השקעות בשם זה. ולאחרונה חברת הסייבר אפוליסי שנמכרה לדברי ירון בכ־100 מיליון דולר לחברת סיסדיג. בנוסף הוא פעיל בסיראז’, חברת הייטק בדואית ללא מטרות רווח, ומקדם סמינרי הכשרה להייטק של בנות חרדיות.
1 צפייה בגלריה
גיורא ירון יולי 2021
גיורא ירון יולי 2021
גיורא ירון
(צילום: אלעד גרשגורן)
ירון הוא בנו של הכלכלן פרופ’ דן ירון, ממקימי הפקולטה לחקלאות ברחובות. אחרי תואר שלישי בפיזיקה יצא ללימודי פוסט דוקטורט, עבד בעמק הסיליקון כפיזיקאי עבור חברת השבבים נשיונל סמי קונדקטור וחזר לארץ כדי להקים עבורה בראשית שנות ה־80 מרכז מו”פ, ולימים גם פעילות ייצור שבבים במגדל העמק. ב־1992 עבר לנהל את אינדיגו, שהפכה אותו ל”שכיר עשיר” ובה עשה את הונו המשמעותי לאחר שהונפקה ב־1994. “אינדיגו היתה אז חברה קטנה שבני לנדא ייסד שהיתה שווה 40 מיליון דולר, והפכתי אותה לחברה בשווי של 3 מיליארד דולר”, סיפר ירון לכלכליסט בעבר.