סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כובשת את הודו: אמזון תשקיע עוד 13 מיליארד דולר במדינה

חטיבת מיחשוב הענן של החברה, AWS, תשקיע בשוק ההודי הבוער את הסכום השווה ל-1.06 טריליון רופי עד לסוף העשור הנוכחי כדי לעמוד בביקוש ההולך וגדל שם לשירותים אלה. זאת, לאחר שאמזון כבר השקיעה במסחר המקוון בהודו 6.5 מיליארד דולר

חטיבת מחשוב הענן של אמזון AWS תשקיע 1.06 טריליון רופי (13 מיליארד דולר) בהודו עד סוף העשור. לפי דיווח בסוכנות רויטרס, בכך תכפיל החברה את השקעותיה הקודמות במדינה על מנת לעמוד בביקוש הגדל לשירותים מסוג זה באחת הכלכלות הצומחות בקצב המהיר ביותר באסיה.
ההשקעה היא בנוסף להשקעות של 6.5 מיליארד דולר במסחר המקוון בהודו - תחום שבו התרחבה אמזון במהירות במדינה לאורך השנים, אך היא מתמודדת עם סביבה רגולטורית מחמירה שמחייבת אותה לנהל רק פלטפורמת מסחר.
לפי הצהרה שפרסמה AWS ההשקעה הנוכחית תשמש לבניית תשתית ענן בהודו ותתמוך ביותר מ-100 אלף משרות מלאות בכל שנה.
החברה כבר מנהלת שני מרכזי נתונים בתת היבשת ההודית – אחד במומביי שהושק ב-2016 והשני בהידרבאד שהחל לפעול בשנה שעברה. פלטפורמת הענן מציעה יותר מ-200 שירותים, כולל אחסון ובינה מלאכותית.
המהלך של אמזון מגיע לאחר שבהודו הגבירו את המאמצים למשוך השקעות גדולות לחלל הדיגיטלי כדי לענות על זינוק בביקוש לאחסון נתונים ולשירותים מתאגידים וגופים ממשלתיים.
לפי הערכות של חברת המחקר IDC, שווי שוק שירותי הענן הציבוריים של הודו יטפס ל-13 מיליארד דולר עד 2026, ועבור השנים 2021-2026 ירשום שיעור צמיחה מצטבר של 23.1%.
אמזון לא לבד. שורה של חברות גדולות, ביניהן מיקרוסופט וגוגל, הגדילו בשנים האחרונות את ההשקעות שלהן במחשוב הענן בהודו - זאת, על רקע מאמצי הממשלה להשיג שליטה גדולה יותר על חברות הטכנולוגיה הגדולות באמצעות הדרישה לאחסן את הנתונים מקומית. במדינה עובדים גם על גיבוש מדיניות לפיקוח על הסקטור.
באופן כללי שוק הטכנולוגיה ההודי מושך השקעות בינלאומיות בחודשים האחרונים. כך למשל, סיסקו האמריקאית הודיעה מוקדם יותר החודש כי תתחיל לייצר בהודו כדי לגוון את שרשרת האספקה העולמית שלה, ואילו פוקסקון – הספקית של אפל – מתכוונת להשקיע 500 מיליון דולר להקמת מפעלים במחוז הדרומי טלנגאנה.