סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אליעז שפירא ויטל אילת-רייכל חברת הפינטק סורבה Sorbet
אליעז שפירא (CPO) וויטל אילת-רייכל (CEO) (צילום: כפיר זיו)

חברת הפינטק הישראלית Sorbet פיטרה את מרבית עובדיה

בחברה שהוקמה בסוף שנת 2019 על ידי ויטל אילת-רייכל (CEO), אליעז שפירא (CPO) ורמי קסטרשטיין הועסקו עשרות עובדים. סורבה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לעובדים להמיר לכסף את ימי החופשה שצברו

חברת הפינטק הישראלית סורבה (Sorbet) פיטרה את כל עובדיה בישראל ומרבית העובדים בארצות הברית. בחברה הועסקו עשרות עובדים. עד היום גייסה החברה מעל ל 25 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה הקרנות ויולה, מירון קפיטל ו- Global Founders Capital ו group 11.
סורבה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לעובדים להמיר לכסף את ימי החופשה שצברו. ערכם הכספי של ימי החופש הלא מנוצלים בארה"ב מגיע בכל שנה ליותר מ-270 מיליארד דולר.
סורבה הוקמה בסוף שנת 2019 על ידי ויטל אילת-רייכל (CEO), אליעז שפירא (CPO) ורמי קסטרשטיין. ויטל אילת-רייכל שימשה בעבר במגוון תפקידי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בחברות גלובליות כמו לוריאל ולוקהיד מרטין. בתפקידיה האחרונים שימשה כמנהלת תחום השיווק קמעונאי בבנק הפועלים ומנהלת השיווק וחווית לקוח בישראכרט. אליעז שפירא, בעל ניסיון גלובלי בחברות טכנולוגיה בשלבי צמיחה, הוביל בהצלחה צוותי טכנולוגיה ומוצר בינלאומיים. בתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל בתחום ה-Edtech בארה"ב. רמי קסטרשטיין פועל בענף ההייטק למעלה מ-30 שנה. בעברו ייסד כמה חברות סטארט-אפ והשקיע ביותר מ-20 חברות.
מהחברה נמסר כי "סורבה פועלת בסביבה מורכבת תפעולית ורגולטורית הדורשת הון משמעותי. עבור כל חברת הלוואות, ובוודאי עבור חברה שמנסה לחשוף נכס פיננסי חדש (ימי חופש לא מנוצלים) – העלות להעניק הלוואה אחת כמעט זהה לעלות של 100, 1,000 או מיליון הלוואות. לכן, חברות כמו שלנו נאלצות 'לסחוב' מבנה עליות לא פרופורציונלי לפעילות העסקית, תקופה ארוכה, עד שהיקף תיק הנכסים גדל מספיק כדי להצדיק אותה. לצערי, בשוק הנוכחי קיימת ציפייה מחברות להתייעל משמעותית ולהציג אופק ברור ומיידי לרווחיות.
"על אף האתגרים, לסורבה נכסים ממשיים - ערוצי הפצה נרחבים ושותפויות עם כמה מחברות הפינטק הגדולות בעולם (Chime, MoneyLion, Brightside), אלפי משתמשים מהמעסיקים הגדולים ביותר בארה״ב: אמזון, וולמארט, USPS, גיוס חוב של 25 מיליון דולר ותיק הלוואות מניב הכנסות של כמה מיליוני דולרים – והחזון להפוך ימי חופשה לא מנוצלים לנכס פיננסי הוא רלוונטי מתמיד. לשם כך, אנו נאלצים לבצע שינוי משמעותי במבנה העלויות, ולבנות מחדש על בסיס רזה ויעיל יותר – במטרה להגיע לרווחיות בהקדם האפשרי".