סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: AP)

מאסק מבטל את העסקה עם טוויטר; הרשת החברתית: "נאכוף את ההסכם"

לדברי המיליארדר, טוויטר הפרה את תנאי ההסכם בכך שלא סיפקה לו את הנתונים הדרושים על היקף החשבונות המזויפים; ברשת החברתית לא מוותרים: "מחויבים לסגור את העסקה במחיר שסוכם, ננקוט צעדים משפטיים - בטוחים שננצח"

אלון מאסק הודיע הלילה לטוויטר כי הוא מבטל את עסקת הרכישה של הרשת החברתית. לטענת המיליארדר, החברה הפרה את ההסכם ביניהם בכך שלא מסרה לו את הנתונים האמיתיים על היקף חשבונות הספאם. ההודעה נמסרה במהלך המסחר המאוחר בוול סטריט - מניית טוויטר איבדה 4.8%, לאחר שצנחה ב-5% במסחר הרגיל.
טוויטר הודיעה בתגובה כי היא מחויבת לסגירת העסקה במחיר שסוכם, וכי היא מתכננת לנקוט צעדים משפטיים כדי לאכוף את קיום ההסכם. "אנו בטוחים כי ננצח בבית המשפט", צייץ יו"ר טוויטר, ברט טיילור.
יצוין כי ההסכם בין הצדדים כולל סעיף ולפיו אם מאסק ייסוג מההסכם, הוא יידרש לשלם לטוויטר מיליארד דולר.
במכתב ששלח מייק רינגלר, עורך דינו של מאסק, לטוויטר הוא טוען כי הרשת החברתית לא סיפקה למיליארדר מידע מדויק לגבי היקף החשבונות המזויפים; בחברה טוענים כי מדובר בכ-5% מכלל החשבונות, אך מאסק מתעקש מאז הודיע על העסקה באפריל כי המספר גבוה יותר, ובאמצע מאי אף הקפיא את העסקה עד לקבלת מידע נוסף בנושא.
"טוויטר לא העבירה את המידע הזה", טען רינגלר. "לעתים היא התעלמה מהבקשות של מאסק, לעתים היא דחתה אותן מסיבה כלשהי שנראית בלתי מוצדקת, ולעתים היא טענה כי היא נענית להן - ואולם מסרה נתונים חלקיים או בלתי שמישים".
עוד טען רינגלר כי טוויטר הפרה את ההסכם לאחר שלא ביקשה את אישורו של מאסק לצעדים ארגוניים שנקטה, בהם פיטורי עובדים.
לטוויטר יש אינטרס להיצמד למחיר הרכישה המקורי - 54.2 דולר למניה; ביום בו הכריז הדירקטוריון כי הוא מקבל את העסקה, ב-25 באפריל, עמד מחיר מניית החברה על 51.7 דולר; ואולם מאז נרשמו ירידות חדות בשווקים, ואמש עמד המחיר על 36.8 דולר למניה בלבד. לפי כמה הערכות, מאסק השתמש בסיפור חשבונות הספאם כתירוץ לנסיגה מהעסקה - על רקע הירידה במחיר המניה.
עם זאת אין עוררין על כך שלטוויטר ולרשתות חברתיות אחרות יש בעיה חמורה של ספאם, חשבונות משתמשים מזויפים ופייק ניוז. טוויטר עצמה מדווחת על כך בכל שנה לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), ואפילו היא מודה שיכול מאוד להיות שהערכותיה נמוכות ביחס למציאות.
שלשום, במה שנראה כעת כניסיון אחרון להציל את העסקה, הודיעה הרשת החברתית כי היא מוחקת מיליון חשבונות ספאם ביום.
מאסק, מייסד ומנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, הצהיר מאז נודע על העסקה כי יפעל למען "חופש הדיבור" ברשת החברתית, ואף יחזיר לפעילות את חשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שהורחק מהרשת החברתית לאחר ההסתערות של תומכיו על הקפיטול ב-6 בינואר.