סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רולי אליעזרוב OwnID 2015
רולי אליעזרוב, ממייסדי OwnID (צילום: עמית שעל)

היוניקורן הברזילאי Unico רכש את OwnID הישראלית-אמריקאית

OwnID הוקמה ב-2020 על ידי דור שני ורולי אליעזרוב, יוצאי הסטארט אפ Gigya שנמכר ל-SAP, ומתמחה באימות זהות ללא סיסמה 

חברת הזיהוי הדיגיטלי הברזילאית Unico, המוערכת בשווי של כ־2.6 מיליארד דולר, הודיעה על רכישת הסטארט־אפ OwnID, הפועל מארה״ב ותל אביב.
OwnID הוקמה ב־2020 על ידי דור שני ורולי אליעזרוב, יוצאי Gigya שנמכרה ל-SAP ב-2017. החברה מתמחה באימות זהות ללא סיסמה. במקום לזכור ולנהל סיסמאות מורכבות, המערכת שלה מאפשרת למשתמשים להתחבר לאתרים ולאפליקציות באמצעות passkeys, זיהוי ביומטרי או קישורי כניסה חד־פעמיים (magic links). החברה מוסיפה שכבת ניתוח (analytics) שעוקבת אחרי חוויית ההתחברות ומספקת ללקוחות נתונים בזמן אמת על התנהגות משתמשים ותקלות. הפתרון הזה מיועד לא רק להגביר אבטחה, אלא גם לצמצם נטישת לקוחות בתהליכי הרשמה והתחברות.
כיום OwnID מעבדת כ־3.5 מיליון אימותים מדי חודש, עם לקוחות בינלאומיים מוכרים, בהם Nestlé, SAP, ליגת ה-NFL ומותג האופנה Michael Kors. החברה מעסיקה כ-20 עובדים, חלקם בקליפורניה וחלקם בתל אביב. המייסדים ימשיכו לנהל את הפעילות, במסגרת המותג החדש OwnID by Unico.
עבור Unico, המובילה את תחום ה-IDTech בברזיל עם כ־25 מיליון אימותי זהות בחודש לבנקים, חברות טלקום, רשתות קמעונאות ועוד, הרכישה היא חלק מאסטרטגיית התרחבות גלובלית. החברה כבר ביצעה שמונה רכישות מאז 2020, בהן של Oz Forensics ו-Trully.AI, וכעת היא מוסיפה ליכולותיה מוצר בתחום ה-passwordless ומקבלת דריסת רגל בארה״ב ובישראל.