סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
למרות הביקורת, יוביסופט תפתח עוד משחקי NFT

חברת המשחקים הצרפתית הודיעה כי תפסיק לתמוך ב-"Ghost Recon Breakpoint", המשחק הראשון מבית יוביסופט התומך ב-NFT. בדצמבר חשפה החברה פלטפורמה לסחר בפריטי דיגיטליים ומציעה משרות הקשורות ל-NFT ובלוקצ'יין

יצרנית המשחקים הצרפתית יוביסופט (Ubisoft) הכריזה אתמול (ד') כי היא שחררה את העדכון האחרון למשחק "Ghost Recon Breakpoint". המשחק עלה לכותרות בדצמבר, כאשר החברה הכריזה כי היא תחלק לשחקנים פריטי NFT - אסימוני בלוקצ'יין שמצביעים על זיקה לקבצים דיגיטליים כמו תמונות, סרטונים, דמויות ופריטים ממשחקי מחשב.
"אנחנו נמשיך לתחזק את שרתי המשחק ומקווים כי תמשיכו ליהנות ממנו לבד או עם חברים", כתבה בטוויטר יוביסופט, היוצרת של סדרות המשחקים "Assassin's Creed" ו-"Far Cry". כעת החברה מפתחת את המשחק הבא בסדרת "Ghost Recon", שצפוי לצאת לאור בשנה הבאה. המשחק האחרון שהוכרז הוא "Ghost Recon Frontline", מעין משחק ספין-אוף מז'אנר הבאטל רויאל, כמו "פורטנייט".
סדרת "Ghost Recon" חגגה באוקטובר 20 שנה לצאת המשחק הראשון, ונמצאת כעת במשבר זהות. "Breakpoint", שיצא ב-2019, ספג ביקורות פושרות או שליליות. מספר שבועות לאחר השקת המשחק, הודה מנכ"ל יוביסופט, איב גיימו (Yves Guillemot), כי המכירות אכזבו. מאז ניסו מפתחי המשחק לתקן את המצב, להוסיף תוכן נוסף ולזכות מחדש באהדת מעריצי הסדרה הוותיקה.
בדצמבר החברה השיקה את פלטפורמת ה-NFT שלה, Quartz, שמבוססת על הבלוקצ'יין של המטבע המבוזר טזוס (Tezos). יוביסופט הוסיפה אביזרים קוסמטיים ל-"Breakpoint", בהם ניתן לסחור באתרי מכירת NFT. כמעט אף אחד לא קנה את הפריטים הללו ואף עובדי יוביסופט התרעמו על הצעד בפני ההנהלה. בעקבות הביקורת, יוביסופט נמנעה עד כה מהפרחת בלוני ניסוי נוספים בתחום ה-NFT.
"לאחר העדכון האחרון של 'Breakpoint', לא נוסיף תוכן נוסף למשחק", נמסר מטעם יוביסופט לאתר "קוטאקו" (Kotaku). "בהמשך יהיה לנו מה להוסיף בנושא Quartz". אחת ההבטחות של משחקי NFT היא שבעתיד, יהיה ניתן להעביר את הפריטים בין משחק למשחק. יוביסופט לא מסרה האם יהיה ניתן לעשות זאת בעתיד עם אביזרי ה-NFT שהיא העניקה לשחקנים. ב"קוטאקו" גם דווח כי יוביסופט מגייסת עובדים לתפקידים הקשורים בבלוקצ'יין, כמו כלכלנים, מנהלי תוכן ומפיק כדי "לתאם עם צוותי פיתוח ולעזור להם להטמיע את Quartz במשחקים שלהם".
מגזר משחקי הבלוקצ'יין וה-NFT עורר הרבה באזז בשנה האחרונה ומשך משקיעים רבים, שהשקיעו כ-1.8 מיליארד דולר בחברות אלה - כ-20% מסך ההון שגייסו חברות גיימינג פרטיות ב-2021. אולם על אף שכיום קיים קומץ משחקי NFT, מרביתם כלל לא פופולריים והם נותרים בגדר נישה קטנה בעולם המשחקים.