סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה חברת ברודקום בקליפורניה
מטה ברודקום בקליפורניה. הירידה היומית החדה ביותר מאז הקורונה (צילום: ויקיפדיה)

מכירות השבבים החלשות הובילו את ברודקום לירידה החדה ביותר שלה מאז 2020

למרות הצמיחה המהירה של תחום ה-AI, מניית ספקית השבבים של אפל נחתכה אתמול בוול סטריט ב-7% לאחר שדיווחה על הכנסות מאכזבות בחטיבת השבבים שלה. עד כה זינקה ברודקום השנה ב-26%

ברודקום, ספקית שבבים מרכזית של אפל, ואיתה חברות טק נוספות, ספגו את ירידת ערך המניות החדה ביותר שלהן מזה ארבע שנים, לאחר שדיווחו על הכנסות מאכזבות מעסקי השבבים שלהן, למרות הצמיחה המהירה של תחום ה-AI.
חטיבת השבבים של החברה פרסמה הכנסות של 7.39 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה הפיסקלית, כך הודיעה ברודקום שלשום (ה') – פחות מתחזיות האנליסטים שהיו ל-7.7 מיליארד דולר. ועדיין, החברה נמצאת בדרכה למכירות בסך 50 מיליארד דולר במהלך השנה הפיסקלית 2024, שתסתיים באוקטובר, בהתאם לתחזיות הקודמות.
למרות שהתרחבות ה-AI מתדלקת ביקושים לציוד של ברודקום, החברה מתמודדת עם האטה במכירות בכמה תחומים, כגון תחום התקשורת, שפוגעת בעסקיה. המכירות בתחום תשתית התוכנה של ברודקום הביסו את תחזיות האנליסטים.
מניות החברה, שעלו עד כה השנה ב-26%, ירדו אתמול ב-7% בבורסת ניו יורק, בירידה היומית הגדולה ביותר שלהן מאז מרץ 2020 – ימי המגפה הראשונים. מניות חברת השבבים מארוול טכנולוגיה ירדו גם הן בשל תחזית חלשה, גם כאן למרות התרחבות תחום ה-AI.
מנכ"ל ברודקום הוק טן אמר בשיחה עם אנליסטים שההוצאות על AI יתחזקו השנה. החברה שבסיסה בפאלו אלטו, קליפורניה, מצפה כעת שהביקוש יהווה 35% מהכנסותיה משבבים בשנה הפיסקלית 2024, עלייה לעומת תחזית קודמת של 25%.
נסיקתה האסטרונומית של אנבידיה בשנה החולפת גרמה למשקיעים לחפש חברות נוספות שצפויות להרוויח מצמיחת ה-AI. ברודקום אינה מייצרת שבבים כמו אלה של אנבידיה – שמשמשים לאמן מודלי שפה גדולים שמניעים כלי AI – אלא רכיבי רשת חשובים ושבבים בהזמנה מיוחדת, מה שהופך אותה לשחקנית מרכזית בתחום מרכזי המידע הענקיים שמעבדים את תהליכי החשיבה של ה-AI.
למרות שלא עמדה בתחזית ההכנסות משבבים, טן אמר שהביקוש לרכיבי רשת עודנו חזק מצידם של מרכזי AI, ושספקי מיחשוב ענן גדולים כמהים לשבבי ה-AI בהזמנה מיוחדת של החברה. "הם מניעים צמיחה בתחום השבבים שלנו", אמר.
רווחיה של ברודקום עמדו על 10.99 דולר למניה ברבעון הראשון, לעומת תחזית האנליסטים ל-10.42 דולר בתקופה שהסתיימה ב-4 בפברואר. סך ההכנסות עלו ב-34% ל-11.96 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 11.8 מיליארד.