סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אפל טים קוק
מנכ"ל אפל טים קוק (צילום: גטי )

אייפון 14, משקפיים, אוזניות, אייפדים, שעונים ועוד: אפל מתכוננת לסתיו עמוס מאוד

ככל שמתרבים הדיווחים, הולך ומתבהר היקף גל ההשקות הבא של אפל, שצפוי לצאת לדרך מיד אחרי הקיץ הקרוב. הכוכב הגדול שממתין לחגיגה הוא האייפון החדש, אבל לצדו צפויים שלל מכשירים נוספים, שחלקם יצוידו במעבדי 2M, בשבבי 16A ובמאפייני קצה מפתיעים


אפל עומדת להשיק סדרה של מכשירים חדשים בסתיו הקרוב, כך על פי דיווח של מארק גרמן בבלומברג. על הפרק נמצאים ארבעה מכשירי אייפון 14, מכשירי אייפד חדשים, שלושה שעוני אפל, מספר מחשבי מאק, זוג אוזניות אייר פודס, הום פוד חדש ודגם חדש של אפל טי וי.
אפל הודיעה לאחרונה על שני מכשירי מאק חדשים שיכילו את מעבד 2M החדש שלה, אבל על פי הדיווח השבב יימצא בכמה מכשירים נוספים: מאק מיני, פרו מאק מיני, ומאקבוק פרו 16 אינץ'. בנוסף, אפל מתכננת להשיק גם את משקפי המציאות המעורבת שלה עם שבב 2M ולדברי גרמן מעבד 3M של החברה כבר נמצא בפיתוח וצפוי להגיע עם מחשבי מאקבוק 13 ו-15 אינץ' בשנה הבאה.
כאמור, אפל צפויה להשיק את האייפון 14 בסתיו הקרוב, אבל על פי הדיווח רק דגמי הפרו והפרו מקס צפויים לקבל את שבב ה-16A העוצמתי וכן תמיכה למצב תצוגה Always-On. דגמי ה-14 פרו של האייפון אמורים להגיע גם עם חיישן מצלמה 48 מגה פיקסל, מאפיין חדש שגוזר את התמונה בצורת קפסולה לצורך זיהוי פנים ומצלמת סלפי בסגנון הול-פאנץ'.
לדברי גרמן, האייפון 14 יכיל את שבב ה-15A שמגיע עם אייפון 13, עם גרסת 6.7 אינץ' שתחליף את דגם המיני. דגמי אייפד פרו 12.9 ו-11 אינץ', שכוללים את ה-2M, יושקו בהמשך השנה, בנוסף לאייפד גדול יותר של 14-15 אינץ' שיגיע לשוק "תוך שנה עד שנתיים".
גרמן כתב גם שנכונה השמועה מ-9to5Mac, לפיה האייפד הבסיסי יגיע עם שבב 14A G5 ועם קישוריות USB-C. אפל צפויה להשיק גם שלושה דגמי שעון בסתיו: השעון הרגיל מסדרה 8, SE חדש ושעון עמיד יותר עבור אנשים שעושים ספורט אקסטרים. שבב ה-8S ייכלל בשעונים מסדרה 8, ויציג את אותם ביצועים של השבבים הקודמים בסדרה. בנוסף, אפל תחשוף אפל טי וי חדש עם שבב 14A ומעט יותר RAM, לטובת יכולות גיימינג משודרגות. החברה צפויה גם לשדרג את ההום פוד אך לא פני השנה הבאה, ולשדרג את שבב התצוגה ל-8S.