סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף חג העצמאות 25.4.23  מייסדי FundGuard מימין  יניב זכריה, ליאור יוגב ו אורי כץ
מייסדי FundGuard. מימין: יניב זכריה, ליאור יוגב ואורי כץ ( צילום: FundGuard)

חברת הענן לניהול תיקי השקעות FundGuard גייסה 100 מיליון דולר

הגיוס בוצע בסבב C, בהובלת קרן Key1 Capital, והביא את סך הגיוסים ליותר מ-150 מיליון דולר. המנכ"ל ליאור יוגב: "השווי שלנו בגיוס הנוכחי גדל במעל ל-50% מהגיוס הקודם לפני כשנתיים"

חברת הסטארט-אפ FundGuard, המפתחת פלטפורמת ענן לניהול תיקי השקעות, גייסה 100 מיליון דולר בסבב C. הסיבוב הובל על ידי קרן Key1 Capital, בהשתתפות הקרנות Euclidean Capital, Hamilton Lane ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Blumberg Capital ו-Team8. בעבר השקיעו בחברה Citi ו-State Street, והיא גייסה מאז הקמתה מעל ל-150 מיליון דולר.
כל הכסף ייכנס לקופת החברה למעט אחוזים בודדים ששימשו לסקנדרי. "השווי שלנו בגיוס הנוכחי גדל במעל ל-50% מהגיוס הקודם לפני כשנתיים. חתמנו מאז על לקוחות משמעותיים ואנחנו בשלבים מתקדמים בעוד חוזים . חתמנו על שותפויות שמסייעות לנו להיכנס לשוק", אומר ליאור יוגב, מנכ"ל החברה בשיחה עם כלכליסט. לדבריו: "יש סנטימנט חיובי בתקופה האחרונה. היה לנו יחסית קל לגייס כי שמרנו על קשר עם כמה קרנות לאורך כל הזמן היו הצעות יותר גבוהות מזו שבחרנו בה. התחום שלנו לא קל להבנה והקרן שהובילה את הגיוס נתנה תחושה של הבנת הבעיה והנוף התחרותי. אנחנו פונים לבנקים מהגדולים בעולם בתהליכים ארוכים ומחפשים אנשים שיבינו מה אנחנו עושים. מערכות הליבה שלנו לבתי השקעות דורשות הרבה אחריות ורצינו שותפים שיבינו מה העתיד שלנו. הרבה שיחות גיוס נאלצתי להפסיק בכלל אזעקות בתקופת המלחמה".
פאנדגארד הוקמה בשנת 2018 על ידי ליאור יוגב, מנכ״ל החברה, יניב זכריה, CTO ואורי כץ, VP R&D, אשר הכירו בעבר במהלך שירותם הצבאי ביחידה 8200. לאחר השחרור כל אחד מהם עבד בתפקידי ניהול בכירים בהם גולדמן זאקס, סיילספורס וטיפרנקס, עד שהחליטו על הקמת החברה. פאנדגארד מעסיקה מעל 120 עובדים, רובם במרכז הפיתוח הישראלי הממוקם במגדלי עזריאלי בתל אביב והשאר במשרדים בבוסטון, ניו-יורק, לונדון וטורונטו.
"אנחנו נותנים מערכות ליבה שבגופים רבים זו תהיה המערכת העיקרית שישמשו והיא אחת הגדולות מבחינת יכולות שתראה בשוק", אומר יוגב. "העולם שאנחנו עובדים יש הרבה חברות ששוות הרבה מיליארדי דולרים. היו לנו הצעות ומתעניינים אסטרטגיים בחברה. אין הרבה חדשנות כמו שלנו בשוק הזה. אנחנו חושבים שיש הזדמנות לייצר חברה עם מאות מיליוני דולרים של הכנסות. אין הרבה חברות שעושות משהו מודרני כמו שלנו ולא ניתן לדעת אם בעתיד נהיה חברה עצמאית או חלק מחברה ענקית שתרכוש אותנו".
"בעולם שלנו יש פתרונות קיימים ומוכחים אבל הם מאוד מיושנים. אנחנו נתנו בתחילת הדרך מוצר גיבוי וכך היינו שלוש שנים ובסיבוב האחרון כאשר המערכת שלנו עבדה והגופים המוסדיים אמרו שהם רוצים אותנו לא רק כגיבוי אלא כמוצר מלא לפעילות השוטפת", אומר יוגב. "State Street הם גוף ענק של טריליוני דולרים והם מעבירים אלינו יותר ויותר אבל בקצב איטי".
"בהתחלה לא תכננו לגייס סכום כזה גדול, חצי ממנו על ידי משקיעים חדשים וחצי על ידי קיימים. חתמנו על חוזים משמעותיים של שמונה ספרות בשנה ואנחנו צריכים להשקיע עוד בפיתוח ויכולות טיפול בלקוחות. רואים עוד לקוחות ענק בשלבים מאוד מתקדמים איתנו וננסה להוסיף אותם למסע בשנה הקרובה. נשקיע הרבה בפיתוח ובמוצר שלנו", אומר יוגב.
בעולם ניהול ההשקעות יש עלייה במורכבות של הנכסים הפיננסיים ובהיקף הפעילות, זאת לצד דרישות רגולציה ותחרות גוברת בענף. פאנדגארד מובילה טרנספורמציה בתחום הנדרשת משינויים אלו. פלטפורמת ה-SaaS שפיתחה החברה משמשת גופים פיננסים מהגדולים בעולם, בתחום ניהול תיקי השקעות בשווי של טריליוני דולרים רבים. היא נותנת מענה לניהול מוצרים פיננסיים שונים, לרבות קרנות נאמנות, תעודות סל, קרנות גידור, מוצרי ביטוח וקרנות פנסיה. תוך ביצוע של אוטומציה, שיפור תהליכי עבודה ויכולות שיתוף פעולה בין יחידות וחברות שונות בניהול תיקים ואדמיניסטרציה. הטכנולוגיה מאפשרת זיהוי בעיות וכשלים, מספקת תובנות מעשיות לשיפור הניהול ומקלה על ביצוע טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים ומעבר לענן המביא להתייעלות תפעולית וצמצום דרמטי של ההוצאות.


--
מאיר אורבך
כלכליסט
twitter:@meirorbach