סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

יחי החיים הפרטיים: אמדוקס מכריזה על מדיניות חדשה - ימי חופשה ללא הגבלה

ספקית התוכנה לחברות תקשורת הודיעה ל-29 אלף עובדיה כי מעתה והלאה הם יוכלו לקחת מספר בלתי מוגבל של ימי חופשה, מעבר למכסה השנתית, בתיאום עם המנהלים. "העובדים צריכים לנהל את החיים הפרטיים שלהם לצד העבודה. זה גם יוביל להגדלת הפרודוקטיביות"

ספקית התוכנה לחברות תקשורת, אמדוקס, שמעסיקה 29 אלף עובדים מתוכם 5,000 בישראל, עוברת למודל עבודה חדש שמאפשר לעובדים לקחת ימי חופשה ללא הגבלה. על פי המודל, כל עובד יוכל לקחת מספר ימי חופשה בלתי מוגבל מעבר למכסה השנתית של ימי החופש. המכסה השנתית תישמר כחוק, ולכל עובד יהיו מספר ימי חופש בהתאם לחוזה שלו, אותם ניתן יהיה לפדות במעמד העזיבה. הימים הנוספים יינתנו בתיאום עם המנהלים הישירים, והם יוכלו להיות החל מימים בודדים לצורך סידורים ועד חופשה של שבוע ויותר לצורך ביקור משפחתי או כל צורך אחר. התוכנית תיכנס לתוקף במרץ הקרוב, ובכך תהיה אמדוקס למעסיק הגדול הראשון במשק שמאמץ מודל זה. ישראל וארצות הברית הן מהמדינות הראשונות בהן תושק התוכנית, ובהמשך היא תורחב למדינות נוספות שבהן פועלת החברה.
"זיהינו את הצורך בגמישות עוד לפני הקורונה, ועברנו למודל של יום עבודה אחד מהבית לפני שהמגפה פרצה", אומרת יהודית ימפולסקי, סמנכ"לית משאבי אנוש של אמדוקס בשיחה עם "כלכליסט". "ימי חופש ללא הגבלה הם מבחינתנו הרובד הבא שנועד לבטל את המחשבה על ימי החופש. אנחנו לא רוצים שמי שיש לו ילדים קטנים יתלבט אם להישאר איתם בבידוד יום או יומיים מתוך מחשבה שהדבר יפגע בימי החופשה שלו בקיץ. אני רוצה להפסיק את ההתלבטות ואת החשבון של ימי החופש. העובדים צריכים לנהל את החיים הפרטיים שלהם לצד העבודה, ואני גם מאמינה שזה יוביל להגדלת הפרודוקטיביות".
3 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 28.10.21 שלטי חוצות של דרושים חברת אמדוקס
מוסף שבועי 28.10.21 שלטי חוצות של דרושים חברת אמדוקס
שלטי חוצות של דרושים, חברת אמדוקס. עוד סיבה לעבוד שם
(צילום: אוראל כהן)
המהלך הנוכחי של אמדוקס מגיע כשברקע מתנהלת מלחמה על כוח אדם בין חברות הייטק, ולאמדוקס, כחברה ותיקה ופחות זוהרת, קשה להתמודד על העובדים, בעיקר על הצעירים שבהם. בשנה שעברה היא אף יצאה בקמפיין בכיכובה של הזמרת נגה ארז כדי למשוך את ההייטקיסטים הצעירים, אולם אלה מעדיפים בינתיים את הסטארט-אפים - מגמה שעשויה להשתנות אם תימשך הטלטלה בוול סטריט ותקרין גם לשוק גיוסי ההון הפרטיים.
3 צפייה בגלריה
יהודית ימפולסקי סמנכלית משאבי אנוש אינטל
יהודית ימפולסקי סמנכלית משאבי אנוש אינטל
יהודית ימפולסקי, סמנכ"לית משאבי אנוש באמדוקס. "עוד לא רואים עצירה בשכר, אבל זה יקרה"
(צילום: עמית שעל)
"אנחנו עוד לא רואים עצירה בשכר, אבל זה יקרה", אומרת ימפולסקי. "תחום ההייטק הגיע לרוויה בתחרות על הכסף והיא תעבור למישור אחר. בסופו של דבר מה שחשוב לעובדים הוא לא עוד חמישה שקלים. הצעירים, גם אם הם מקבלים הצעות של 40 אלף שקל מיד עם שחרור מיחידות הטכנולוגיה, צריכים לחשוב על כך שהקריירות הן ארוכות, וחשובה גם ההתפתחות ההדרגתית".
בתוך כך פרסמה אמדוקס אתמול (ג') בלילה את הדו"חות הכספיים שלה, שהכו את התחזיות. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2021, עלייה של 11% מול התקופה המקבילה ושיא של כל הזמנים. עיקר ההכנסות, 745 מיליון דולר, הגיעו מצפון אמריקה, שם לאמדוקס יש חוזים ארוכי טווח עם מפעילות שירותי התקשורת הגדולות. הרווח הנקי של החברה היה 150 מיליון דולר, או 1.2 דולרים למניה, סנט אחד מעל התחזיות. תזרים המזומנים מפעילות הסתכם ב-204 מיליון דולר בסיכום הרבעון. צבר ההזמנות של אמדוקס עומד כעת על שיא של 3.8 מיליארד דולר, ועל רקע זה היא צופה כי תצמח גם השנה וכן בשנתיים הבאות בקצב של 6%-10%. ברבעון הקרוב צופה אמדוקס מספרים דומים לאלה של הרבעון האחרון, עם הכנסות של 1.1 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.28-1.22 דולרים למניה.
"אנחנו רואים התרוממות ועידן חדש מבחינת הצמיחה", אומרת ל"כלכליסט" תמר רפפורט-דגים, סמנכ"לית הכספים של אמדוקס, בהמשך לתחזית האופטימית לשלוש שנים קדימה שסיפקה החברה. "זה לא מקרי וגם לא קשור רק למעבר של חברות תקשורת לרשתות הדור החמישי. גם מפעילות התקשורת עוברות מהפכה דיגיטלית שהחלה עוד לפני הקורונה ואנחנו זיהינו אותה ויש גם את המעבר לענן, כאשר בתקופה האחרונה מתחיל תהליך של העברת האפליקציות הכבדות והמורכבות לענן ולא רק שירותים בסיסיים". לדברי רפפורט דגים, אמדוקס משתלבת היום במגמות אלה עם תוכנות שמאפשרות הזמנה, אספקה וגם חיוב עבור כל השירותים החדשים.

3 צפייה בגלריה
 תמר רפפורט דגים סמנכ”לית כספים ותפעול ב אמדוקס
 תמר רפפורט דגים סמנכ”לית כספים ותפעול ב אמדוקס
תמר רפפורט דגים, סמנכ”לית כספים באמדוקס
(צילום: אביגיל עוזי)

בהתייחסות לכך שפחות מ-20% מעובדי אמדוקס היום נמצאים בישראל אומרת רפפורט דגים :"אנחנו חיים את העולם של הלחץ הגדול סביב השגת אנשים והכשרת אנשים, אבל הפריסה שלנו היא גלובלית ושם יש גישה לכח אדם. אנחנו מקבלים בכל פעם החלטות איפה נכון לשים פעילות מסויימת וישראל היא בסך הכל שוק קטן שמה שחשוב למקד בו זה החדשנות והפיתוח, את תחזוקת המערכת אפשר לעשות במקומות אחרים בעולם. אבל גם היום יש לנו מאות משרות פתוחות בישראל ואנחנו כל הזמן מחפשים עובדים".
אמדוקס נסחרת בניו יורק לפי שווי של 9.5 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה שמרה על יציבות יחסית מתחילת השנה חרף הירידה במניות הטכנולוגיה.