סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
גוגל לוגו
גוגל לוגו (צילום: AFP)

פסיקה תקדימית באוסטרליה: גוגל היא לא מו"ל

בית המשפט במדינה הגיע למסקנה שמנוע החיפוש הפופולרי בעולם אינו נושא באחריות לתכנים שמופיעים בו כהיפר-לינקים. זאת, בתגובה לתביעה שהגיש נגד החברה עו"ד מקומי בטענה שמאמר מכתב עת אוסטרלי שהוציא את דיבתו, לדבריו, הופיע בלינק בתוצאות החיפוש

בית משפט באוסטרליה פסק היום שמנוע החיפוש של גוגל אינו המוציא לאור של מאמר המכיל דברי השמצה, בתביעה שהוגשה נגד ענקית הטק. מדובר בניצחון של אלפבית-גוגל במשפט דיבה שמתנהל נגדה כבר שנים, בו טוענת החברה שהיפר-לינקים במאמרים "רק אומרים שמשהו קיים, אך מפעיל האתר בו נמצא התוכן המקושר הוא האחראי לו".
עורך הדין ג'ורג' דפטרוס תבע את גוגל על כך שמאמר שפורסם בכתב העת האוסטרלי The Age ב-2004, בו נכתב על מעצרו בעוון קשירת קשר והסתה לרצח, הוציא את דיבתו. האישומים נגדו, בכל אופן, בוטלו ב-2005.
לגוגל נודע על המאמר המשמיץ בפברואר 2016 אך היא לא הסירה אותו עד לדצמבר 2016. משתמשים נכנסו לאתר 150 פעם באותו פרק זמן, כך על פי הניוקאסל הראלד. ב-2020 בית המשפט פסק לטובת דפטרוס והורה לגוגל לשלם לו 40 אלף דולר אך ענקית הטק טענה שהיא משמשת רק כמתווכת ולא כמוציאה לאור של התוכן, כך על פי תאגיד השידור האוסטרלי. "במציאות, היפר-לינק הוא רק כלי שמאפשר למשתמש לנווט לעמוד אינטרנט אחר", כך על פי פסיקת בית המשפט.