סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מחצית מההשקעות יושקעו בישראל: Vine Ventures גייסה 140 מיליון דולר לקרן שנייה

הקרן החדשה תתמקד בחברות B2B בתחומי הענן, סייבר, AI, דאטה ופינטק ותשקיע סכומים ראשוניים של בין 1 ל-10 מיליון דולר בכל חברה. דן פוביצקי, שותף מייסד בקרן ההון סיכון האמריקאית אמר, "אנו מאמינים כי קהילת היזמות של ישראל מייצרת השפעה עצומה על הדור הבא של הטכנולוגיה העולמית"

Vine Ventures, קרן הון סיכון אמריקאית, מודיעה על השלמת גיוס בסך 140 מיליון דולר לקרן שנייה. משקיעי הקרן החדשים כוללים בכירים מחברות כגון Blackstone, General Atlantic, Goldman Sachs, Tiger Global ובנוסף יזמים ותיקים כגון הנרי וורד - מייסד Carta, אסף וונד - מייסד Hippo, ג׳ון אורינגר - מייסד Shutterstock ועוד. הקרן החדשה תתמקד בחברות B2B בתחומי הענן, סייבר, AI, דאטה ופינטק ותשקיע סכומים ראשוניים של בין 1 ל-10 מיליון דולר בכל חברה.
את הקרן הקודמת שלה גייסה Vine Ventures לפני פחות משנתיים, וכבר מדווחת על תשואה שנתית של 251%. סה"כ מנהלת הקרן 243 מיליון דולר ונחשבת לאחת מקרנות הסיד הגדולות בניו יורק.
לדברי דן פוביצקי, שותף מייסד ב-Vine Ventures, "אנו שמחים להרחיב את נוכחותנו בישראל ולכוון את מחצית מהשקעות הקרן החדשה לישראל. אנו מאמינים כי קהילת היזמות של ישראל מייצרת השפעה עצומה על הדור הבא של הטכנולוגיה העולמית".
Vine Ventures, שהוקמה על ידי אריק ריינר ודן פוביצקי, פתחה לאחרונה בסיס פעילות נוסף - בשרונה בתל אביב, ותנהל ממשרדיה המקומיים את פעילות ההשקעות בישראל. את הפעילות בישראל ירכז דין מאייר, שעד לאחרונה עבד ב-Team8.
״אנו רואים את ישראל כחלק מהותי ובלתי נפרד מ-Vine Ventures. אנחנו מקדישים משאבים רבים וארוכי טווח בארץ, וזה חלק מרכזי מאסטרטגיית הצמיחה של Vine. אנו חשים גאווה ושמחה גדולה בפתיחת המשרד בשרונה ובהצטרפות דין מייאר לקרן. אנו מאמינים כי הנגישות של דין ליזמים צעירים, הרקע הגלובלי והידע שלו יתרמו רבות ל-Vine Ventures ולפריצת יזמים ישראלים בארה״ב״, אמר אריק ריינר, שותף מייסד בVine- Ventures ומי שלפני כן היה חלק מ-Pitango, Insight Partners ובנוסף היה אחד מעובדיה הראשונים של דיינמיק יילד הישראלית בארצות הברית.
הקרן הראשונה שהוקמה והחלה לפעול בעיצומה של מגפת הקורונה ב-2020, השקיעה ב-16 חברות. במסגרת פעילות הקרן הראשונה בוצעו שתי השקעות בישראל, בחברות קומודור וקומפיט.