סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

יוניקורן ישראלי חדש: חברת הסייבר הישראלית CHEQ מגייסת 150 מיליון דולר

החברה שמפתחת מערכות להגנה וזיהוי של הונאות פרסום, מעסיקה כ-200 עובדים בתל אביב, ניו יורק, טוקיו, שנגחאי וסידני. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן ההשקעות Tiger Global

חברת הסייבר הישראלית CHEQ, שמפתחת מערכות להגנה וזיהוי של הונאות פרסום, גייסה 150 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס C. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן ההשקעות Tiger Global, וכלל גם את המשקיעים הקיימים Hanaco Battery Ventures, חברת הביטוח הפניקס ו-Key1 Capital.


סך הגיוסים של CHEQ עומד כעת על 183 מיליון דולר. הגיוס החדש מגיע אחרי גיוסים קטנים מאוד שעשתה החברה הישראלית עד כה, שהסתכמו בכ-33 מיליון דולר. כל הגיוס ייכנס לקופת החברה. החברה סירבה להתייחס לשווי החברה, אך ל"כלכליסט" נודע שהוא עומד על מיליארד דולר.
החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי גיא טיטונוביץ', המשמש כמנכ"ל; אהוד לוי, יו"ר החברה, ואסף בוטובסקי, סמנכ"ל טכנולוגיה. CHEQ מעסיקה כיום כ-200 עובדים במשרדי החברה בתל אביב, ניו יורק, טוקיו, שנגחאי וסידני.
CHEQ מפתחת מערכות המגנות על מערכי שיווק ומכירות, אתרים, סחר מקוון ודאטה מפני בוטים, משתמשים מזויפים והונאות. בפלטפורמה של CHEQ משתמשים למעלה מ-50 אלף אתרי אינטרנט ברחבי העולם, ולחברה למעלה מ-12 אלף לקוחות - החל מצוותים ויחידים ועד לארגונים המובילים בעולם.

1 צפייה בגלריה
מייסדי ומנהלי צ'ק CHEQ חברת סייבר ישראלית יוניקורן נלחמת בהונאות הקלה
מייסדי ומנהלי צ'ק CHEQ חברת סייבר ישראלית יוניקורן נלחמת בהונאות הקלה
(משמאל לימין): מייסדי החברה גיא טיטונוביץ׳ (מנכ״ל), אהוד לוי (יו״ר), אסף בוטובסקי (סמנכ״ל טכנולוגיה),
(צילום: עננים צילום עסקי)

בשיחה עם "כלכליסט" אומר המנכ"ל גיא טיטונוביץ': "עבורי, 150 מיליון דולר הם עדיין סכום בלתי נתפס. אנחנו מובילים קטגוריה עם הכנסות של עשרות מיליוני דולרים ורצינו להתרחב לקטגוריות נוספות. חשבנו מה אנחנו צריכים לגדילה אורגנית, והמספר היה נמוך משמעותית ממה שגייסנו ורצינו לבחון את השוק. אנחנו גדלים פי שלושה משנה לשנה מאז הקמתנו וזה לא פשוט. יצאנו החוצה וקיבלנו שבע הצעות - לקחנו את ההצעה שהכי קסמה לנו. היא לא היתה ההצעה הכי טובה מבחינת שווי, שהיתה גבוהה ב-30%, אבל אהבנו את הבן אדם שדיברנו איתו, את הגישה שבאו אלינו עם ידע מוחלט על החברה שלנו, ונתנו לנו תנאים שטובים לנו ולמשקיעים האחרים שלנו. הם לא ביקשו כל עדיפות על משקיעים אחרים, והיא (ההצעה) מאוד מיטיבה איתנו כיזמים".
עוד אמר טיטונוביץ': "ההונאות הולכות וגוברות. הוצאנו לשוק הרבה פתרונות להרבה מאוד נישות בתחום ההונאות הדיגיטליות, וככל שנכנסים לתחום חדש, אנחנו מגלים שיש צורך בנו יותר ויותר. החלטנו לא להיכנס לתחומים של פורטר וריסקיפייד, שעוסקות במרקטפלייס ויושבות בעיקר על השלב שבו אדם שם כרטיס אשראי. זה הקצה היחיד של עולם ההונאות שאנחנו לא נמצאים בו - כי הוא צפוף ואין לנו כל יתרון יחסי על החברות האלה שבנו לעצמן שם מעמד עמוק ביותר".

רוצים לגדול ל-350 עובדים

טיטונוביץ' הוסיף: "אני מתכוון לרכוש עוד חברות ולגדול אורגנית. כיום בחברה יש 200 עובדים - ונגיע ל-350 עובדים. בישראל כ-120 עובדים, וכאן נגדיל לאזור ה-200 עובדים. יש אגדות על סיבובי בזק, ואני לא רואה את זה קיים. גם חברה שגדלה כמונו עם הנהלה מפוארת. קיבלנו הצעות משבע המשקיעות הכי טובות, ולקח לנו שלושה-ארבעה חודשים להחליט.
"ראינו את הכתבות על זה שקרנות יוצאות מהשקעות חתומות ומאוד חששנו, אבל בסופו של דבר העסקה נחתמה באותה הצעה שקיבלנו. היתה חרדה שנעלמה עם החתימה. ממה שאני שומע בשוק, אני מבין שאנחנו בסביבה מאוד קשה. אני לא מאמין שחברות עם הכנסות זעומות יגייסו לפי מיליארד דולר, והרבה משקיעים יקשיחו את עמדותיהם".
ג'ון קורטיוס, שותף ב-Tiger Global, מסר: "אנו נרגשים להשקיע במובילת תחום כמו CHEQ, שמוצריה חיוניים לפעילותן של חברות בכל גודל ובכל תעשייה. מדובר בחברה שהצליחה לייצר צמיחה מסיבית תוך שמירה על מדדי יעילות יוצאים מן הכלל".