סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה חברת באידו בייג'ינג סין Baidu
מטה חברת באידו בבייג'ינג (Photo: Nikkei )

באידו: למתחרה שפיתחנו ל-ChatGPT יש יותר מ-100 מיליון משתמשים

ענקית הטכנולוגיה הסינית השיקה בחודש מרץ את "ארני בוט". ביוני טענה שיש לו יכולות גבוהות מלמתחרה הפופולרית של OpenAI. אתמול עלתה המניה ב-3% במסחר בניו יורק

חברת הטכנולוגיה הסינית באידו הודיעה אתמול שמוצר הבינה המלאכותית דמוי ChatGPT שפיתחה, שנקרא ארני בוט, עבר את רף 100 מיליון המשתמשים. מניות באידו עלו ב-3% במסחר בארצות הברית, מה שעזר להן לרשום עלייה שנתית קטנה ב-2023. החברה לא ציינה האם מדובר במספר המשתמשים הפעילים, או בפרק זמן ספציפי.
OpenAI שבה השקיעה מיקרוסופט אמרה בנובמבר של-ChatGPT כ-100 מיליון משתמשים חודשיים פעילים. ChatGPT אינו זמין בסין באופן רשמי, אך ניתן להשתמש בו בשפה הסינית.
ארני בוט, שניתן להשתמש בו באנגלית בנוסף לשפתו העיקרית – סינית, מצריך מספר נייד סיני כדי להירשם. האפליקציה שלו קרויה וונשינייאן (Wenxinyiyan) בשפה המנדרינית. באידו השיקה את הצ'אט בוט שלה במרץ אך לא קיבלה אישור רגולטורי עבורו עד שלהי אוגוסט, אז קיבלו איתה מספר חברות נוספות את האור הירוק. חברת האם של טיק טוק, בייטדאנס, מציעה גם היא צ'אט בוט שנקרא דובאו (Doubao), המדורג שני בקטגוריית האפליקציות החינמיות בחנות האפליקציות של אפל בסין, נכון להיום בבוקר.
טנסנט ועליבאבא התרכזו עד היום יותר במוצרי AI עבור חברות מסחריות, אך שתיהן מציעות צ'אטבוטים הפתוחים לציבור בסין. הצ'אט בוט של טנסנט כלול באפליקציית המסרים של החברה – וויצ'אט, ובאפליקציית המדיה החברתית שלה. בנובמבר החלה באידו לגבות 8 דולר לחודש עבור הגרסה המתקדמת ביותר של הארני בוט. לשם השוואה, OpenAI גובה 20 דולר לחודש עבור הגרסה המעודכנת ביותר שלה של ChatGPT.
ביוני השנה טענה באידו בתוקף כי היכולות של ארני גבוהות מאלה של ChatGPT. לטענת ענקית הטכנולוגיה הסינית, הגרסה האחרונה של אפליקציית מודל השפה הגנרטיבית שלה מוצלחת יותר "בתחומים רבים" מהמודל הפופולרי שהושק בנובמבר אשתקד.