סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פישינג הונאה ברשת
הונאה ברשת (צילום: שאטרסטוק)

המטרות העיקריות של הונאות באינטרנט: צעירים בני 35 ומטה

בדו"ח של הארגון הבריטי UK Finance נטען כי אחת הסיבות לכך, מעבר לנוכחות המוגברת של קבוצת גיל זו ברשתות, היא העלייה החדה ביוקר המחיה, שהרחיבה את שיעור ההצלחה של יוזמי ההונאות. לדבריהם, העבריינים "בונים" על הפחדים של הצעירים מהמצב הכלכלי

צעירים בני 35 ומטה הפכו למטרות העיקריות של הונאות בדיגיטל - כך עולה מדו"ח של הארגון הבריטי UK Finance. "המחקר שלנו מצא שאנשים מתחת לגיל 35 ייפגעו בסבירות גבוהה יותר מהפעילות העבריינית בדיגיטל ביחס למבוגרים מהם, והם מוסרים יותר בקלות מידע אישי ופיננסי לגופים העומדים מאחורי ההונאות", נכתב בדו"ח.
בארגון טוענים שאחת הסיבות לכך, מעבר לנוכחות המוגברת של קבוצת גיל זו ברשתות, היא העלייה החדה ביוקר המחיה, שהרחיבה את שיעור ההצלחה של יוזמי ההונאות. לדבריהם, העבריינים "בונים על הפחדים" של הצעירים מהמצב הכלכלי.
לפי הדו"ח של UK Finance, מספר האנשים ששלחו כסף ומידע אישי לגורמים עבריינים בעקבות הונאה בדיגיטל קפץ ב-2021 ב-39% לסכום של כ-583 מיליון פאונד.
הדו"ח מגיע שבועות ספורים לאחר שהבנק הבריטי ברקליס פרסם נתונים דומים, לפיהם לקוחות בגילאי 30-21 נפגעו בשיעור גבוה משמעותית מהונאות בדיגיטל. בבנק טענו כי הסיבה לכך היא הנוכחות המשמעותית בהרבה של הקבוצה ברשתות, באתרי קניות ובאתרי היכרויות.