סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סם אלטמן  מנכ"ל OpenAI  דאבוס 2024
סם אלטמן , מנכ"ל OpenAI דאבוס 2024. פיתוח AGI בקרוב (צילום: Chris Ratliffe | Bloomberg )

סם אלטמן: AI לא תשנה את העולם כמו שכולם חוששים

מנכ"ל חברת OpenAI המשתתף בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס אמר כי החששות סביב הטכנולוגיה מוגזמים, וכי היא תשפיע על שוק העבודה פחות מכפי שכולם חושבים. הוא התייחס גם להדחתו בנובמבר מראשות החברה והחזרתו המהירה, והודה כי כלל לא צפה את המהלך

סם אלטמן, מנכ"ל חברת הבינה המלאכותית OpenAI, ניצל את הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כדי לנסות שוב ולהרגיע את החששות מהתפתחות טכנולוגיית הבינה המלאכותית. לדבריו, החששות מהשפעות ה-AI ומהיכולת שלה לעצב מחדש ולשבש את העולם הם מוגזמים. "הטכנולוגיה תשנה את העולם במידה פחותה מכפי שאנחנו חושבים, ותשפיע על העבודות הרבה פחות משאנחנו חושבים", אמר באירוע שארגנו בבלומברג במסגרת הפורום.
אלטמן טען בפאנל כי AI עוד לא מחליפה עובדים בהיקף שכלכלנים רבים חששו ממנו, והוסיף כי הטכנולוגיה כבר הופכת להיות "כלי מדהים להגברת היעילות". הוא התייחס באופן ספציפי לבינה מלאכותית חזקה (AGI), מונח שנוגע לסוג הבינה המלאכותית שיכולה להשלים משימות באותה רמה כמו בני אדם. להערכתו של אלטמן, ניתן יהיה לפתח AGI כבר "בעתיד הקרוב".
החברה של אלטמן, OpenAI הוקמה ב-2015 ובנובמבר 2022 השיקה את הצ'טבוט ChatGPT, שזכה להצלחה מיידית. בין המשקיעים הבולטים שלה נמנית מיקרוסופט והערכת השווי שלה מתקרבת ל-100 מיליארד דולר. המטרה המוצהרת של החברה היא לפתח AGI.
אלטמן עמד בנובמבר במרכז שערורייה כאשר הודח מתפקידו כמנכ"ל החברה רק כדי שהדירקטוריון ישיב אותו לתפקיד לאחר ארבעה ימים בלבד. הוא הודה כי חש "מאוד מבולבל" מהמהלכים הללו להדחתו, והופתע מהם לגמרי. "אבל כך פועל המבנה הניהולי של החברה, ומיד התחלתי לחשוב מה יהיה הדבר הבא אליו אתקדם", כך אמר. "רק כשכמה מחברי הדירקטוריון התקשרו אליי למחרת בבוקר, עלתה בי בכלל המחשבה לחזור", הוסיף וציין כי למעשה כל הכוח היה בידי הדירקטוריון.
הוא סיפר באירוע כי בסביבות 98% מהעובדים בחברה חתמו על עצומה שבה איימו להתפטר אם אלטמן לא יוחזר לתפקיד המנכ"ל. "זה היה שורף את ההחזקות של כולם, ולהרבה מהעובדים שלנו מדובר בכל או בחלק ניכר מההון שלהם, ועדיין אנשים היו מוכנית לעשות את זה ואני חושב שזה מאד מיוחד", סיפר לקהל. עם זאת, אלטמן תהה "האם על הסיפור הזה אנחנו רוצים לבזבז את כל הזמן שלנו, כאילו על אופרת הסבון הזו ולא על מה ש-AGI הולך לעשות?"