סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת הפינטק באלאנס גייסה 25 מליון דולר מהמשקיעה של רובינהוד

החברה גייסה בסבב סיד 5.5 מיליון דולר ומעסיקה 25 עובדים מהם 21 בישראל. אחת המשקיעות המעניינות בחברה היא ענקית הפינטק האמריקאית סטרייפס שהיא גם מתחרה של החברה הישראלית וגם משתפת איתה פעולה כמשקיעה ויועצת

חברת הפינטק הישראלית באלאנס גייסה 25 מיליון דולר בהובלת קרן Ribbit Capital.
הקרן השקיעה בין היתר בעבר בנקסט אינשורנס הישראלית וכן ברובינהוד, קוינבייס ועוד. משקיע חדש נוסף בסיבוב היא קרן Avid Ventures קרן שמנהלות אותה נשים ומשקיעה בפינטק. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Stripe, Lightspeed, YC, Upwest, Scifi VC, וגם עובדים בכירים בעבר ובהווה ב- Plaid, Square, PayPal, Stripe, Brex, Coinbase.
החברה גייסה בסבב סיד 5.5 מיליון דולר ומעסיקה 25 עובדים מהם 21 בישראל. החברה הוקמה ב-2020 על ידי בר גירון (מייסד ומנכ״ל) ויוני שוסטר (מייסד וסמנכ״ל פיתוח) שהכירו בפייפאל. אחת המשקיעות המעניינות בחברה הישראלית היא ענקית הפינטק האמריקאית סטרייפס שהיא גם מתחרה של החברה הישראלית וגם משתפת איתה פעולה כמשקיעה ויועצת.
גירון אמר לכלכליסט כי "כל המסחר בין העסקים בעולם עובר תהליך של דיגיטציה. התהליכים האלה היו עד היום מאוד לא מקוונים. העולם היה מבוסס עד כה על מערכות יחסים אישיות ולפני חמש שנים חברות רבות החליטו להקים אתרים ייעודיים שיאפשרו להם לרכוש מספקים שונים. אבל דרך הרכישה לא השתנתה הכל בכרטיסי אשראי. אבל יש הרבה עסקאות שלא נעשות באשראי ויש הרבה דרכים. אנחנו בנינו חוויה ראשונה לתשלומי אי קומרס בתשלומים מול עסקים. אנחנו מאפשרים לעסקים לקבל עסקים בדומה לאיקומרס אבל באותו מגוון עצום של תשלומים הקיימים בעולם זה".
1 צפייה בגלריה
משמאל בר גירון יוני שוסטר  חברת הפינטק באלאנס
משמאל בר גירון יוני שוסטר  חברת הפינטק באלאנס
משמאל: בר גירון ויוני שוסטר, חברת באלאנס
החברה החלה את דרכה בתחילת 2020 וגייסה את הסיבוב הראשון דרך מאיץ החברות ycombinator ובהמשך גייסה מלייטספיד, סטרייפס ומייסד פייפאל. "יש לנו הרבה רקע בעולם הזה. הייתי בפייפאל ו-Behalf ולמדתי שם היום", אמר גירון. "יש לנו לקוחות בכל וריטקל אפשרי בעולם הימי, בריאות, ברזל וכל תחום של הכלכלה".לקוחות החברה כוללים יצרנים, סיטונאים, ספקים ושווקים עסקיים מובילים מתעשיות מסורתיות כגון פלדה, יצרני מכונות, שילוח, ספנות, אופנה, ועוד. ניתן למנות בין יתר לקוחות החברה את Bryzos (שוק פלדה), Bay Supply (שוק מיכשור בנייה), Choco (שוק סיטונאי של יצרני מזון), Zilingo (שוק סיטונאי אופנה), ועוד.
"פלטפורמות מסחר צרכני המוכרות לכולנו (amazon, shopify) יצרו ציפיה בקרב קהל הצרכנים לחוויית רכישה מהירה וחלקה אונליין, כולל אפשרויות מימון, וגמישות באמצעי תשלום. לצד החוויה הצרכנית שהפכה זה מכבר לנורמה, 92% מהעסקאות בין עסקים עדיין מתבצעות ידנית בעולם הפיסי. המגמה מתחילה להשתנות בקרב מסחר בין עסקי עקב צמיחתם המהירה של סוחרים עסקיים ושווקים עסקיים , המחפשים באופן הולך וגדל פיתרון לחוויית תשלום אונליין שתתאים לצרכיהם.
"הפתרון של חברת באלאנס נותנת מענה לפער שנוצר באמצעות פלטפורמת תשלומים המאפשרת מסחר בין עסקי ומאחדת את חוויית התשלום ותהליך המימון, בתהליך רכישה מהיר מקוון רוכשים נהנים מגמישות באמצעי תשלום (אשראי, העברות בנקאיות, צ׳קים) וגמישות בעיתוי התשלום (אפשרויות מימון ושוטף פלוס בעודם בקופה, תוך ניתוח כשירות מימון לקוח תוך שניות ספורות בזמן התשלום). באלאנס מוטמעת בכמה מהפלטפורמות המובילות בעולם לבניה וניהול אתרי מסחר עסקי - ביניהם: Magento, BigCommerce, Quickbooks ובקרוב תשיק גם ב Salesforce ו-Shopify", אמר גירון.