סגור
מכונית חשמלית של NIO
מכונית חשמלית של NIO (צילום: יצרן)

יצרנית הרכב הסינית NIO רשמה הפסד של 2.9 מיליארד דולר ב-2023

לפי פרסומים בסין, NIO ספגה הפסדים בשל התחרות הקשה בשוק הרכב הסיני, שגרמה ליצרניות להוריד מחירים באגרסיביות ולקצץ ברווחיות. מה שיכול לעזור לחברה הוא השקת רכבי ALPS השנה, מותג עממי שצפוי להתחרות בטסלה

יצרנית הרכב הסינית NIO רשמה אשתקד הפסד של 2.9 מיליארד דולר, כך מדווחים אמצעי תקשורת בסין עם פרסום דוחות החברה המסכמים את אשתקד.
שיווק המכוניות ל-NIO החל בישראל לפני חצי שנה בייבוא עקיף, כלומר המכוניות שלה אינן נרכשות על ידי דלק מוטורס ישירות מן היצרן, אלא מ"דילר", סוכן של המותג באירופה. ההפסדים של NIO אינם מפתיעים: 2023 (וגם 2024) מאופיינות בתחרות קשה בשוק הסיני, שגרמה ליצרניות הרכב להוריד מחירים באגרסיביות ולקצץ ריווחיות.
לפי הפרסומים, היקף הייצור של NIO ברבעון הנוכחי של השנה צפוי לעמוד על כ-33 אלף מכוניות, ירידה ניכרת ביחס לכ-50 אלף מכוניות שיוצרו ברבעון האחרון של 2023. עוד עולה מהדיווחים כי בנובמבר האחרון פיטרה החברה 10% מעובדיה.
עוד עולה מהפרסומים בסין כי אחת הבעיות עמן מתמודדת NIO היא מיצוב גבוה בשוק והיעדר דגמים חדשים שיוצגו השנה. עם זאת, ייתכן שישועתה של NIO תגיע מכיוון מותג עממי חדש שהיצרנית נערכת להציג במהלך הרבעון האחרון של השנה. לדברי מנכ"ל NIO שצוטט בתקשורת הסינית, המותג יקרא בסין ALPS וצפוי לייצר מכוניות עממיות שיתחרו בדגמי טסלה.
לפי החברה, המכוניות של ALPS יצוידו בטכנולוגיית החלפת סוללה והדגם שיתחרה בטסלה מודל Y יעלה בסין כ-10% פחות מטסלה.