סגור
NIO ES7  רכב חשמלי

בייבוא עקיף ואחרי הרבה ניסיונות: המכוניות של NIO בדרך לישראל

דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, תייבא ארצה מכוניות מתוצרת NIO הסינית בכפוף לאישורים רגולטוריים. NIO תיכנס ארצה בעזרת יבוא עקיף מ-NIO נורווגיה. דגמי היצרנית כוללים את ES7, רכב כביש שטח שמיועד לשיווק באירופה ואת מכוניות המנהלים החשמליות ET5 ו-ET 7

דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, תייבא ארצה מכוניות מתוצרת NIO הסינית בכפוף לאישורים רגולטוריים, כך הודיעה החברה.
NIO ביצעה בשנתיים האחרונות מספר ניסיונות להיכנס לשוק הישראלי מול מספר יבואנים, אך עד כה ללא השגת הסכם משמעותי. אולם, הנקודה המעניינת ביותר העולה מדיווחי דלק רכב היא שיבוא NIO יהיה בייבוא עקיף (או "מקביל"). כלומר, יבוא שלא יבוצע באמצעות רכישת מכוניות ישירות מיצרנית הרכב בסין, אלא באמצעות רכישה מ"דילר" שלה - במקרה זה NIO נורווגיה.
בפועל, מדובר גם בכניסה ראשונה של דלק מוטורס גם ליבוא רכב סיני וגם לענף יבוא הרכב המקביל. NIO הוקמה בשנת 2014 ועברה מספר גלגולים עד מצבה הנוכחי בו היא ממותגת כ-NIO. היצרנית מייצרת כיום מספר דגמים חשמליים, החל ב-ES7, רכב כביש שטח שמיועד לשיווק באירופה וכלה ב-ET5 ו-ET 7, שתיהן מכוניות מנהלים חשמליות. אולם, התחום החשוב ביותר בו NIO עוסקת כיום ונחשבת ליצרנית הבולטת ביותר בו הוא תחום החלפת הסוללות לרכב חשמלי.
כיום NIO מחזיקה כבר באלפי תחנות כאלה בסין – ומפעילה גם תחנות בהולנד ובנורווגיה. לעת עתה לא ברור האם ומתי מכוניות NIO ישווקו בישראל. המכשול העיקרי שעומד בפני היבואנית כעת הוא עליית מס הקנייה על רכב חשמלי שמיועדת להיכנס לתוקף בינואר הקרוב, במסגרתה מס הקנייה על החשמליות יעלה מ-20% ל 35%.
מעבר לכך, העובדה שהמכוניות NIO ייובאו לישראל ביבוא מקביל ולא ישיר חושפת את דלק מוטורס לאפשרות שמכוניות של NIO ייובאו לארץ גם על ידי גורמים אחרים. בחודשיים האחרונים הגיעו ארצה גורמים מטעם NIO לפגישות עם יבואני רכב פוטנציאליים, חלקם כלל לא מענף הרכב, אך שיחות אלה טרם הבשילו לכדי הסכם כלשהו.