סגור
מימין השרה מירי רגב  ויגאל עמדי יו"ר נתיבי ישראל
שרת התחבורה מירי רגב ויו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי (צילומים: אוראל כהן, אלכס קולומויסקי)

מי צריך שומרי סף? לנתיבי ישראל אין יועמ"ש, מבקר או קצין ציות

מאתמול מתנהלת חברת הכבישים הלאומית ללא שומרי סף, למרות ההיסטוריה של אי סדרים ושחיתויות בחברה. אלעד ברדוגו, אחיינו של יעקב ברדוגו, אמור היה להחליף את יועמ"ש החברה, אולם המינוי תקוע באוויר עקב התערבות רשות החברות

חברת הכבישים הלאומית נתיבי ישראל (נת"י, מע"צ לשעבר) מתנהלת החל מאתמול ללא שומרי סף, למרות שמדובר בחברה עם היסטוריה ארוכה של אי־סדרים ושחיתויות. החברה הגיעה למצב הזה לאחר שבימים האחרונים עזב את החברה היועמ"ש עו"ד ירון זפט והמבקר הפנימי של החברה גרי לוינסקי יצא לחופשה לקראת עזיבתו עוד חודש. קצינת הציות של נת"י עזבה את החברה בהסכמה לפני כמה חודשים.
מי שהיה אמור להחליף את עו"ד זפט הוא עו"ד אלעד ברדוגו, שנבחר על ידי מנכ"ל החברה, למרות שלא דורג כמועמד מוביל. ברדוגו שותף במשרד עורכי הדין גולדפרב־זליגמן ויש לו ניסיון רלוונטי לתפקיד, אך בנוסף הוא אחיינו של איש התקשורת המקורב לראש הממשלה נתניהו יעקב ברדוגו ובעבר הצהיר על עצמו כעל פוקד של הליכוד. יו"ר החברה יגאל עמדי, מינוי של השרה מירי רגב, הוא גם איש ליכוד שהיה מעורב בפריימריז האחרונים של המפלגה.
בעקבות החשש למינוי פוליטי, מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים ביקשה הבהרות מהחברה על המינוי, והרשות אף הציגה בפני החברה טיוטת דו"ח שמציגה חשש לאי־סדרים לכאורה במינוי. החברה הגיבה לטענות מצד רשות החברות, והצדדים עוד לא הגיעו להסכמות.
מהחברה נמסר: "מבקר החברה עדיין בתפקיד ומתוכנן לסיים תפקידו ב־1 ביוני. ממונת הציות מובילה את פעילות הציות. אנו ממתינים לאישור הרשות בנושא מינויו היועמ"ש הנבחר".